Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dårlig befrugtning  (Læst 3293 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Dårlig befrugtning
« Dato: 24 Juli , 2010, 20:47 »
Kun sølle 11 æg ud af 40 var befrugtede, da jeg lyste, og skrukken lå på 8 æg, som jeg lyste for lidt siden, og kun ét æg var befrugtet  :( Jeg har nu haft 3 rugninger med rigtig dårlig befrugtning :(

Øv, det er bare så træls :( Hanen er fra 2009 (han har ring på, så jeg er sikker), så han burde jo være fertil?! Kan man gøre et eller andet, eller skal han skiftes ud?

Kan det være fordi der er for mange høner (se min signatur)? De går alle sammen, indtil næste år, hvor jeg har planer om at få en hane mere, og så have 2 stammer silker. MEN...det skal lige siges, at han ikke parrer andre end de 4 silker. Han prøver indimellem at hoppe på en hybrid, men de når altid væk og de andre racer jeg har, er stadig kyllinger. Jeg har kun set ham have held hos silkerne. Dog er han lidt klodset, og engang kom han til at parre en silke omvendt (*f)

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Dårlig befrugtning
« Svar #1 Dato: 25 Juli , 2010, 10:54 »
Hvis alle hønsene går sammen, kan man så tænke sig at han bliver forstyrret, selvom han kun prøver med de 4 silker? Måske driller de eller måske bruger han for meget krudt på at forsøge sig på de der hybrider, hvor det alligevel ikke bliver til noget... Måske kan han ikke finde ud af det/ved ikke hvad det handler om...
Jeg tror, jeg ville skifte ham ud... Alternativt, så kan du jo prøve at beholde en hanekylling, af dem du har ruget, og se om de kan finde ud af at gå sammen, det er jo hørt før.

Hvor er det bare øv, når man ender op med sådan en dårlig hane! *t
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #2 Dato: 25 Juli , 2010, 11:49 »
Først på året havde jeg dårlig befrugtning hos mine haleløse Araucanere, men fin hos de andre. Vi taler om Dec. Jan og frem. Her på det sidste har den været elendig over hele linien og en maskinfuld æg som der ruges på for en nabo er ligesådan. Så vi har talt om her hos os, at det må skyldes varmen.

Hanens testikler ligger jo inde i kroppen og med den hede det har været i lang tid, hvor hønsene gisper og sidder med spredte vinger for at få bare lidt afkøling tror jeg årsagen er det.

VH Gunni.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #3 Dato: 26 Juli , 2010, 08:24 »
Har været elendig befrugtning her også i år, min skruk lå først på 9 æg, der var ingen befrugtet, så fik hun 9 nye efter 10 dage, og der var en befrugtet, men død tidlig...

Så hun har fået 2 sussex kyller og kigge efter.

Sidste år var der 90 % befrugtning på æggene her, men hanen er sgu gammel så det er måske derfor i år :-\ :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #4 Dato: 26 Juli , 2010, 09:16 »
Tak for jeres svar :)

Hmm, det er egentlig godt at høre det ikke kun er her, så kan det være han ikke er helt færdig som gårdsanger.

Han er bare sådan en god hane, den bedste jeg nogensinde har haft, så har været så trist over at befrugtningen var så dårlig.