Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Store sammenføringsdag  (Læst 923 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Store sammenføringsdag
« Dato: 17 Juli , 2010, 19:40 »
Idag skulle (næsten) alle mine høns føres sammen. Jeg har haft den lille (lille pga. ræveangreb) stamme af voksne høns og det ældste af årets kuld gående sammen et stykke tid, og den sidste uge har gården og huset været delt så næstældste kuld og de andre har gået kun med tråd imellem. Idag skulle tråden væk og døren mellem de to rum åbnes så de kunne blande sig frit. Samtidig skulle skrukken tilbage med sine 2 kyllinger, selv om de er noget mindre end de andre. Skrukken er nemlig begyndt at lægge æg igen og mangler helt klart "voksent" selskab...

Så ind med skrukken og kyllinger af med tråden og en ordentlig spandfuld hvede spredt over gården så de havde noget at rode med. Og hvordan gik det så med integrationen.. Problemløst, de næstældste kuld klarer sig fint mellem de andre, de kender jo også hinanden. Og de 2 små "skruk"-kyllinger... De holder sig ikke til skrukmutter.. næh de holder sig til hanen... Smarte kyllinger.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mzi

• Passiv bruger
Sv: Store sammenføringsdag
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2010, 19:44 »
Fornemt /o

Hvor gamle er hhv det ældste og det næstældste kuld?
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

frida

• Gæst
« Svar #2 Dato: 17 Juli , 2010, 19:45 »
Dejligt at høre, at sammenføringer går godt /o. Skal selv sætte den sidste skruk og kyllinger sammen med de andre, om en god uges tid, når jeg kommer hjem fra ferie. Det går jo næsten altid uden de store problemer. Hanens job er jo at holde god ro og orden i hønsegården ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 17 Juli , 2010, 21:52 »
Det ældste kuld er fra slutningen af marts, nr 2. er så 4 uger senere. Der er en hanekylling fra det ældste kuld som er begyndt at øve sig i at gale... Det lyder ikke ret godt og det får vores hvalp til at fare derned for det er en lyd som han ikke kender... Hanens gal tager hvalpen ikke notits af, men den her nye ukendte lyd. Det skal gøres opmærksom på.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #4 Dato: 17 Juli , 2010, 22:22 »
Hvor skønt! :) Jeg har også rigtig gode erfaringer med at lave "store sammenføringsdag" :) Det er som om at de acceptere alt i forvirringen over de mange nye ansigter :D

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 Juli , 2010, 16:41 »
De to kyllinger, som holder sig til hanen, må være medlem af samme "parti" som en af mine veninder, der i en kreds af meget selvstændige damer kom til at sige: "Der skal nu en mand til at krydre en chili!"  Slesk smilende til omtalte kryddermand.  ;)

Dejligt, at det gik så fint, Finn.  /o
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk