Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skal pinden være rund????  (Læst 2288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line D

• Passiv bruger
Skal pinden være rund????
« Dato: 16 Juli , 2010, 13:40 »
 Hej alle i kloge fjerkræfolk :)

Jeg har lige brug for lidt erfaring omkring de pinde man sætter op til hønsene i hønsehuset.

Skal de være runde eller er det okay de er firkantet? Hvad er den optimale tykkelse til større racer?

Har nemlig sat et par stykker op som er firkanter og det virker ikke som om de bruger dem?  Skal jeg anskaffe mig nogle rundstokke? Eller se tiden an og se om de godtager dem der er sat op?

Håber i vil dele lidt ud af jeres erfaringer, for jeg ønsker jo kun det bedste for mine dejlige høns /o

God sommer.
Line

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Skal pinden være rund????
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2010, 13:43 »
lægter hvor de skarpe kanter lige er høvlet af er gode siddepinde til større høns, de skal ligge ned, så de kan hvile på den brede side.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 16 Juli , 2010, 15:27 »
Høns sidder "på" noget, og gør ikke som fulge, griber om en rund pind med tæerne. En lægte med afhøvlede kanter, syntes jeg også er et godt og fornyftigt valg.
Måske lige Bankiva og racer i øvrigt af landhønse typen, ynder at sidde og holde om noget, så her kunne natur grenen var oplagt.

Offline Line D

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 Juli , 2010, 21:16 »
Tusind tak for jeres svar /o Jeg må igang med høvlen ;) De går om dagen frit på vores grund som også indkludere en skov, så de naturlige grene er til fri afbenyttelse hele dagen lang. Så de kan vidst ikke bede om mere, de kære høns :)

Endnu engang god sommer 8) og tak.