Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hmm.....går på reden hver dag, men lægger ingen æg?  (Læst 1713 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

johan10

• Gæst
Min ene wyandot går på reden hver dag ligesom de andre, men forskellen fra den og så de andre er bare at den ikke lægger nogen æg. Den går ind et stykke tid og så går den ellers bare ud igen. Den er lidt over et år gammel og har lagt æg før mens den har været hos mig.
Hvad kan der være galt? Ligger den bare i reden og hygger sig, eller er der noget galt?   ???

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Hmm.....går på reden hver dag, men lægger ingen æg?
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2010, 12:43 »
Johan...er det den høne, som har været syg?

Jeg tror ikke nødvendigvis, at der er noget galt med din høne. Mine lægger heller ikke æg hver dag, men de går alle ind på skift og hygger sig i reden i pæn lang tid hver dag.

Kan du huske, hvor lang tid det er siden hun lagde æg?
« Senest Redigeret: 14 Juli , 2010, 12:45 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

johan10

• Gæst
« Svar #2 Dato: 14 Juli , 2010, 12:49 »
Det er ikke den der har været syg. Den lægger kun æg i perioder. Den begynder ca. 2 uger efter at jeg har givet en saltsyrekur. Lidt underligt. Og så stopper den ellers igen en måned efter. Indtil nu har det passet hver gang.  :)
Den jeg taler om er en af de to nye wyandotter som jeg købte for ca. 2 mdr. siden og den har lagt æg efter at den kom. Jeg husker ikke præcis hvor lang tid det er siden den sidst har lagt æg, men nok ca. 1 md. Jeg har kun oplevet at der var et æg fra dem begge samme dag en eller to gange så det er ikke mange æg den har lagt.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2010, 12:57 »
Ja det er jo ikke mange æg, hun bidrager med, kan jeg godt se, men hvis hun ellers virker sund og rask, så tror jeg bare du skal glæde dig over din høne.

Jeg kan huske fra tidligere, at du giver dem en god varieret kost, så det kan ikke være fordi hun mangler noget, at æggene ikke kommer. Vent og se..måske får hun lyst til at bidrage senere ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

johan10

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14 Juli , 2010, 13:00 »
ok, jeg venter og ser  :)