Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling med dårlige ben  (Læst 3635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kaffka

• Bruger
Kylling med dårlige ben
« Dato: 10 Juli , 2010, 22:14 »
Har en kylling med dårlige ben som ikke rigtig løber med resten af flokke. Den er kun 3 dage gammel. De andre drøner rundt.

Den kan godt strække dem, men det er ligesom den ikke rigtig kan stå ordentlig på benene (ihvertfald ikke i ret lang tid). Så den vælger at ligge og hvile sig det meste af tiden. Det er helt sikkert ikke "splatter" ben. Når den bevæger sig er det ligesom den kravler fremfor at gå helt oprejst.

Har set at der ligesom er to bitte små "sår" (som myggestik) ved lår leddene, men ellers ser benene nu ikke betændte eller hævede ud. Den drikker og spiser/ pikker efter mad.

Før den bliver aflivet: er der nogen der har prøvet dette? og mon det går over?
Mvh

Claus

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Kylling med dårlige ben
« Svar #1 Dato: 10 Juli , 2010, 22:20 »
Hmmm, det lyder underligt. Men de to små prikker, kan det ikke være starten til sporerne?

Hvis ikke det retter sig i løbet af et par dage ville jeg altså nok 'skille mig af med den' (sagt på den pæne måde).  :(
Mvh Marianne

Offline Kaffka

• Bruger
« Svar #2 Dato: 10 Juli , 2010, 22:28 »
Nej, det er ikke sporene (det er længere nede). De andre kyllinger har nu heller ikke disse små sår lige midt på ledene, så det er nok noget ledbetændelse vil jeg tro.

Ja, det ender jo nok med at den bliver aflivet.
Mvh

Claus

Offline Julie Frederiksen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Juli , 2010, 14:20 »
Jeg har prøvet hvor min far havde glemt at fjerne æg, så kom der kyllinger. og jeg tror den var hoppet ned af hønsekassen og landet forkert, for den havde ihvertfald et underligt ben. Den døde dagen efter.

Jeg kan ikke se hvordan din kylling har det, men jeg fik her for en måned siden et lille vædder lam. Den blev stanget af sin mor og fik skæv ryg. Ryggen har nu rettet sig ud og han har det super. Måske skulle den have en chance :)
Mvh Julie (-: