Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: øv øv måske slut med høns  (Læst 4335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vonrosengren

• Passiv bruger
øv øv måske slut med høns
« Dato: 07 Juli , 2010, 01:01 »
Så skete det jeg frygtede, der lå en seddel i postkassen, fra en nabo, som var meget træt af min hane som galer, efter sedlen, kl 4 om morgningen, kan jeg gøre noget for at han ikke galer så tidligt??
1,13 Silkehøns
0,3 hunde
0,1 hvidt jordegern
2,4 kaniner
4,7 marsvin

pylle pylle

• Gæst
Sv: øv øv måske slut med høns
« Svar #1 Dato: 07 Juli , 2010, 06:11 »
du kan mørklægge hønsehuset, og hvis du vil gå til lidt mere ekstremer, kan du lydisolere huset.. og luk så først hønsene ud kl. 8.00..

Håber det løser sig.. det er værst for os hønseejere om sommeren.. men jeg syntes virkelig man skal respektere sine naboer på dette område.. har selv været nabo til en hane af meget stor race.. han stod 3 meter fra vores soveværelses vindue.. nøj det var altså træels når han startede op óm morgenen.. heldigvis blev ejerene hurtigere træt af det end vi gjorde..

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #2 Dato: 07 Juli , 2010, 06:16 »
Jeg ville prøve at sætte film op på ruderne så der bliver helt mærkt derinde..
Og så ellers isolere huset  :)

Held og lykke med det  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 07 Juli , 2010, 06:33 »
Brønderslev har nogle anvisninger for hønsehold, altså ikke et regulativ men i tilfælde af klager så vil de nok bruge dem
http://www.bronderslev.dk/TopMenu/TeknikForsyning/Miljoe_Vand_og_Natur/Landbrug/Ikke-erhvervsm%C3%A6ssigt%20dyrehold/H%C3%B8nsehold.aspx

Men lydisolering er absolut en god ide. Mørklægning er langt fra sikkert at det virker, for nogle haner galer også i mørke... Men hvis hanen er indenfor så dæmper det lyden meget. Og som pylle siger, så er det godt at tage hensyn til sine naboer, så prøv at tage en snak med naboen og sig at du er opmærksom på problemet og vil gøre noget ved det
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Juli , 2010, 09:52 »
Vi har også rigtig gode erfaringer med at sige til naboerne, at vi er opmærksomme på det - og faktisk spørge til det nu og da.
"Hører i hanen for tiden?" eller den slags.
Det har givet en meget åben og forstående dialog. "for "nå ja, vi larmer jo også, men.."

Lydisolering og indespærring til kl. 7 eller 8 ville også være mit 1. bud på den prakitske side af sagen. HVor langt fra naaboens soveværelse bor hanen?

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Juli , 2010, 10:10 »
Vi havde det samme problem tidligere på sommeren. Vi bor på landet, så jeg syntes det var lidt træls - var jo netop flyttet herud for at få lidt mere albuerum bl.a. med hensyn til hønsehold. Først slog vi plader for vinduerne, men vores hane galede alligevel...jeg forestiller mig at han kan HØRE, hvornår det begynder at blive lyst - småfuglene sladrer jo  ;D.
Vi valgte så at flytte hele arrangementet om på den anden side af huset, så de kom om til vores egne soveværelsesvinduer, og os generer det ikke. I øvrigt er han ikke slem - holder forholdsvis hurtigt op igen.
Nu ved jeg ikke hvor du bor - i by eller på land, men hvis du bor på landet så synes jeg afgjort ikke du skal droppe dine høns/hanen. Hvis de ikke må være på landet, hvor må de så snart være??

<K
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline vonrosengren

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 Juli , 2010, 10:33 »
Hej jeg bor inde midt i byen, det er kun den ene nabo der er generet af hanen, men det respekterer jeg også, ville selv blive træt af det hvis man blev vækket hverdag uden grund, så jeg vil prøve at afsætte min dværg silke hane, og så kun beholde hønerne, så når de går i skruk, kan jeg købe nogen befrugtede æg af min onkel, tror nok det er det bedste at gøre, og så glæd mig til at flytte på landet engang ude i fremtiden.   :-)
1,13 Silkehøns
0,3 hunde
0,1 hvidt jordegern
2,4 kaniner
4,7 marsvin

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #7 Dato: 07 Juli , 2010, 13:01 »
Hvis de ikke må være på landet, hvor må de så snart være??

Det er jeg helt enig i! :) Som vores genbo over på den anden side af marken siger, så SKAL der da være hanegal på landet /o

At jeg så selv engang imellem kan blive træt af at høre på ham, er en helt anden sag :D

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 07 Juli , 2010, 13:36 »
Jeg er lige for tiden mere træt af at høre på mine 3 hankatte!!! Kors hvor de skriger og slås for tiden. Men det hører jo også til på landet. Meen jeg vågner da et par gange hver nat af enten katteskrig eller hanegal. Det fede er så at man bare kan vende sig om på den anden side og sove videre. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #9 Dato: 07 Juli , 2010, 20:28 »
Nu ved jeg ikke hvordan dit forhold til naboerne er, men hvis det var mig ville jeg tage en bakke æg under armen og gå hen og sige tak for sedlen i postkassen og snakke lidt frem og tilbage med vedkommende om hvad der evt. kan gøres, f.eks. mørklægning og tidsbestemt udlukning.
Jeg ved godt at det lidt giver sig selv at det er det der skal til, men hvis nu naboen får lidt ejerskab i løsningen, så er der nok lidt sværere for vedkommende at klage næste gang - og om ikke andet kan du da nok tage r*ven på ham ved at sige tak for sedlen...   ;D
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.