Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Argh!! Hvor er jeg dog sur!  (Læst 7039 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Argh!! Hvor er jeg dog sur!
« Svar #15 Dato: 06 Juli , 2010, 21:32 »
Mikkel, det er selvfølgelig trist at du har mistet kyllinger, og at din skruk måske ikke er helt så god til at passe sine æg og kyllinger som man turde håbe. MEN! Jeg måtte altså grine da jeg læste din beskrivelse af hele hændelsen. Jeg kan lige se det for mig; dig stå med to kyllinger og en hårtørrer der går i stykker midt i det hele... Tak for god, underholdende læsning - og så held og lykke med kyllinger og skrukmor ;)

*g
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

• Gæst
« Svar #16 Dato: 07 Juli , 2010, 16:30 »
Aha!

Det er de gråstribede, der er kønsvisende! Ikke sort/kobber eller de andre varianter!

Så forstår jeg!

Tak Mikkel og Marianne  :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 07 Juli , 2010, 20:15 »
Wanda, det var så komisk og uheldigt at jeg ikke vidste om jeg skulle grine eller græde ;)

Lige en lille opdate... Hun går nu med 5 kyllinger som alle er i god behold. To haner og tre høner. Der kom syv ud af de ni æg hun lå på. De to andre var der døde fostre i, men det var noget tid siden de var døde. Den ene var den lille hønekylling der døde, og den anden (selvfølgelig også en høne) måtte vi aflive idag, da det var en navlekylling, meget meget grimt syn!

De sidste fem går fint sammen med hønen blandt alle de andre i hendes gård.. Hun passer rigtig godt på dem.. endda lidt for godt, for jeg får nogle bank når jeg kommer derind. Har pt tre sår efter hendes engreb på mig, men hellere det end det modsatte ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.