Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Behandler vi vores dyre godt nok?  (Læst 2379 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Shahram

• Bruger
    • http://www.radmehr.dk
Behandler vi vores dyre godt nok?
« Dato: 30 Juni , 2010, 01:45 »
Jeg vil anbefale at de tænker jer godt om før I ser det klip. Det er ret barsk især for folk som os der elsker dyr.
Engange imellem har jeg dårligt samvidighed hvorfor kan jeg ikke give mine dyre det allerbedste vilkår. Mere plads og bedre foder, varme om vinter osv, indtil jeg så det klip.

http://www.youtube.com/watch?v=VIjanhKqVC4&feature=player_embedded

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
Sv: Behandler vi vores dyre godt nok?
« Svar #1 Dato: 30 Juni , 2010, 02:28 »
nej føj-jeg fik kvalme og måtte holde hænderne for øjnene selvom jeg ellers har set meget. Men vi er nødt til igen og igen at blive konfronteret med den form for dyremishandling for den finder jo sted -suk.
Vi mennesker må da på et eller andet tidspunkt blive straffet for alle de lidelser,angst og helt ekstreme smerte vi påfører andre levende væsener-det er jo lige til at tude over.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2010, 07:52 »
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige... sidder med en kvalme der slet ikke kan beskrives...

Utroligt at de mennesker kan holde sig selv ud /d
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

GKV

• Gæst
« Svar #3 Dato: 30 Juni , 2010, 08:06 »
Så meget mere grund er der til at glæde sig over at slagte en hanekylling ( selvom det er svært) og hente sine egne æg.Kyllingefrikadeller smager udemærket også.

Synes også lige jeg vil linke til denne tråd om de økologiske avlere.Disse høns har det bedre end mange privatejede høns.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=10394.0

VH Gunni.

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 30 Juni , 2010, 08:39 »
Uha ja...den er bare én ud af mange den dér...

hvorfor??????????????????

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 Juni , 2010, 09:01 »
Ja, hvor er det dog modbydeligt. For helt dårlig samvittighed over at man spiser kød og drikker mælk. <A
Desværre kan vi ikke redde alle verdens dyr for de frygtelige lidelser, men vi gør da i det mindste en lille forskel ved at vi selv passer vores dyr ordentligt.
Det var et syn jeg sent glemmer. /d
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #6 Dato: 30 Juni , 2010, 09:02 »
Gunni

Den film du omtaler ser ud til at være fjernet???
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 30 Juni , 2010, 09:15 »
Det er underligt, at de har fjernet den film, for den var da et eksempel på at de økologiske producenter laver et stykke anstændigt arbejde for at sikre dyrevelfærden.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #8 Dato: 30 Juni , 2010, 09:19 »
Ja, det var ærgerligt, det var så dejligt at se de store udenomsarealer og de meget smukke høns der havde fjer på hele kroppen og skrabede lystigt i deres grovfoder.

VH Gunni.

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 30 Juni , 2010, 09:35 »
Vi skal jo ikke lade være med at drikke mælk og spise kød pga dette klip, men vi skal handle korrekt i supermarkederne og efterspørge de ting man synes mangler på hylderne  ;)

Dyrenes beskyttelse havde i sidste nummer en beskrivelse af de forskellige forhold de forskellige æg bli'r produceret efter. Det var rigtig god læsning, hvor jeg bla. pludselig fandt ud af at frilandsæg er laaaaaangt bedre end skrabeæg. Det anede jeg ikke!

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 30 Juni , 2010, 10:48 »
Kan ikke forstå at i siger at filmen er blevet fjernet, jeg kan da stadig se den ved at klikke på Shahram's link.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 30 Juni , 2010, 13:41 »
Villigheden til at gøre det rigtige rækker........lige til vi skal betale ved kassen. !!!!!!
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 30 Juni , 2010, 14:59 »
Charlotte, det er filmen fra det indlæg, som Gunni nævner, der er fjernet, og det er en skam, for det var nemlig eksempel på økologiske producenter, der gik op i deres høns' velfærd.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #13 Dato: 30 Juni , 2010, 15:01 »
Læste lige i avisen at der dør 30.000 køer om året i de moderne malkestalde i Danmark.Ikke at de bliver slagtet, nej de dør af forskellige årsager. Når jeg tænker på min barndoms husmandsted, så havde man sine køer i årevis, et par af dem var over fjorten år og leverede stadigvæk kalve og mælk.

Jeg har aldrig oplevet at en ko bare lå død, måske blev den dømt til slagt, men det er jo en anden sag.

Noget er altså gået helt skævt i bestræbelserne på, at skaffe føde nok til alle os mennesker, som der bare bliver flere og flere af.

Bedre bliver det ikke af, at systemet forhindrer de der gerne vil lave deres mad selv får spændt ben den ene gang efter den anden, ligesom for dem der gerne vil støtte op om disse mennesker.

VH Gunni.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #14 Dato: 30 Juni , 2010, 15:32 »
Nej føj hvor er det grimt....
Jeg kan slet ikke forstå at folk kan arbejde sådanne sted, arbejdsløs eller ej, de fik ikke mig ind sådan et sted... Ja jeg priser mig lykkelig for mine høns, men er jo nok alligevel lidt med til at holde gang i de grimme ting, når jeg køber kød i supermarked, men tror jeg vil se mig bedre for
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk