Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: har lige mistet en kylling  (Læst 1657 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Diana

• Passiv bruger
har lige mistet en kylling
« Dato: 29 Juni , 2010, 16:01 »
vores gamle nabo kom lige over med rababer til hønsene... hvilket jo er en fest for dem, men da vi kommer ud kan vi ikke finde den sidste af mine 3 kyllinger... det var meget underligt for mor høne og hendes 3 kyllinger går jo alene og de kan ikke komme ud derfra... så det viste sig at den lyserøde skål der stod inde hos hende som jeg havde brugt til at fylde skaller i var blevet tom og vendt på hovedet og ganske rigtigt neden under lå min lille dv kochin kylling...  :'( :'(

er bange for at den har lagt der siden igår aften for der var alle hønsene helt vildt sure og jeg kunne ikke finde ud af hvad der var galt udover at de trængte til at få fyldt mad op også... for det er de nemlig gode til at fortælle når de mangler.  :'( :'(

det er en meget sørgmodig dag her i hørby idag nu ...
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: har lige mistet en kylling
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2010, 16:04 »
*t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2010, 16:23 »
Det er en af de ting man skal være opmærksom på, jeg har mere end en gang manglet en kylling stor eller lille, der så har siddet under en skål eller balje der er vendt på hovedet......
Jeg har ikke været så uheldig som du, at miste nogen, men det kunne jeg have gjort.

Der er mange års erfaring og uheld, der gør at jeg tæller og tjekker alle ved sengetid, året rundt.

*t  synd for dig
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2010, 21:01 »
Jeg manglede pludeselig en araucanakylling idag... Da jeg havde ledt overalt begyndte jeg at kigge de umulige steder :) Kræet havde gemt sig under møgbrættet (sikkert for at skjule sig for de voksne høns), men der er net rundt om hele anordningen og jeg fatter ikke hvordan den er kommet derind...

Nu er den ude igen, så længe det varer :-\ Synd for dig, Diana. Det er sådan en dum måde at miste dyr på! *t
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk