Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Cut!! - Så får I ikke flere æg...  (Læst 4059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Silver

• Passiv bruger
Cut!! - Så får I ikke flere æg...
« Dato: 29 Juni , 2010, 07:53 »
Efter Vores ene høne går for sig selv med sine 3 kyllinger, en anden høne blev adopteret - har de 2 resterende besluttet sig for, at æg... "hvis I mennesker er heldige bliver der lagt et hveranden dag" /d
Det skal lige siges, at vi ellers har fået æg hverdag - et sted mellem 1-3.. så når nu er er 2 skulle man da mene, at der vil ligge i hvert fald et æg om dagen.

Hvorfor mon de stopper?

- min nevø var på besøg i går, han mente at det nok var fordi de var bange for, at der kom flere kyllinger...  ;D
De 2 resterende høner synes bestemt ikke om Vores kyllinger - så de skal vokse sig store og stærke inden de bliver sluppet løs i hønsegården - men de er godt på vej  :D

Malene
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline John Mejland

• Passiv bruger
Sv: Cut!! - Så får I ikke flere æg...
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2010, 08:07 »
Jeg ved ikke om det hjælper, men sæt en suppegryde og opskrift på høns i asparges ud til dem, måske det hjælper ;D
Jeg får heller ingen æg, 4 høns, 3 med kyllinger, den 4 hjælper med kyllinger og holder hanen med selskab, de ligger tit tæt sammen, så der kommer en æg 1-2  gange om ugen, men det ser hyggelig ud.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2010, 08:15 »
Haha... John - god ide med synlig opskrift....  /o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Lone A

• Passiv bruger
  • Fuldstændig dyrefreak med hang til countrymusik
« Svar #3 Dato: 02 Juli , 2010, 15:56 »
prøv at tjekke for utøj, den har jeg lige været igennem og nu er de stille og roligt på rette vej igen
1.1 kobberfarvet maran
0.5 isa warren
0.3 kochin
1.6 wyandot
2.0 wif waffer
0.2 mini hængebug grise
1.2 fjordheste
0.1 Welch Mountain
3.8 kaniner
3.3.3 katte

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Juli , 2010, 16:31 »
Det vil jeg prøve, den med gryden og opskriften.... så kan de måske lære det.
Får heller ikke rigtig nogen æg.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #5 Dato: 03 Juli , 2010, 10:06 »
For et par måneder siden holdt mine høns op med at lægge æg i redekasserne. Det er før sket, at de har fundet andre steder at lægge æg, men denne gang kunne jeg intet finde. Lige indtil jeg en dag skulle ud med noget til den lukkede kompostbeholder, som står i hønsegården. Der, ovenpå et lag tørt græs, lå over 30 stk! Jeg havde glemt, at jeg for at give dem lidt at rode i, havde åbnet beholderen i den ene side. Og det havde de benyttet sig af i en grad, så de nærmest havde tømt beholderen, og nu kunne komme op på det tørre græs.

I sidste måned var der tilsyneladende ægstrejke igen. Jeg ledte længe uden held - og tilskrev det stress pga. en MEGET støjende øvelse, flyvevåbnet holdt i sidste måned. Så en dag lettede en krage fra hønsegården med et æg i næbbet! Denne gang havde de fundet et meget svært tilgængeligt sted under en masse meget store bregner, og der har de lagt æg siden. Møghøns ;D
Johan Gadegaard

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 03 Juli , 2010, 10:35 »
Tjaaaa mine få tilbageværende høns ligger fint med æg jo jo.... men min lille hund har fået smag for dem... så hvis jeg ikke lige er vågen så henter hun gladeligt æg og spiser dem....MED skal og det hele.... tossede hund :)
Jeg har også hentet æg i hækken og bag huset og sidste år skulle jeg helt ned på renseanlægget og hente æg i deres skab ;)  Så prøv at lede lidt rundt omkring eller forsøg at følge dem godt en dag og se hvor de går henad... måske ligger der en bunke et sted :)

En anden ting er hvis de er gået i fældning... så stopper de også gerne med øg... de kan åbenbart kun en ting ad gangen de kære høns :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Juli , 2010, 20:17 »
Vores høns går på et lukket areal i haven, et stort areal med overskueligt så de har virkelig ingen chance for at gemme æggene så godt væk at vi ikke kan finde dem, men vi har fundet ud af at den ene lægger æg - 1 stk hveranden dag  / den anden hun gør det simpelthen ikke for tiden. Tænker det er varmen, forandringen - at flokken's "leder" høne blev bort adopteret - den anden går i skruk gården med sine 3 kyllinger....  - ja ja men ved jo aldrig hvad de søde høns går og grupler med  :D

Sjovt at hunden spiser æg - med skal og det hele, skørt!!  ;D
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 03 Juli , 2010, 22:38 »
Vi har en (hvid orpington) dværghøne som hverdag ligger 1 æg og vis man er heldig 2. Vi kan simpelthen ikke nå at få dem spist. Hun går sammen med ænderne (ved godt det er ulovligt) og spiser andemad og har et kæmpe andehus med 1,4,11,30 ænder at dele med og 23 kyller i store beholdere, de har det dejligt med en masse gamelt hø og kæmpe andehus. Lige nu er hun ikke så meget på græs, men hun er stadig meget produktiv! så hurra for hønemor, der er så sød og rar  <P