I morges ventede mig det værste syn man kan tænke sig.
For to dage siden flyttede jeg mutter Sussi m kyllinger sammen med fatter Leo og hans kyllinger, så de nu gik sammen med 17 (5 silke og resten maran) store kyllinger på 5-6 uger. Det var et rigtig glansbillede de gik og spiste græs og alt var fryd og gammen.
Iblandt var så lige en silkekylling med sur kro, så da jeg lige skulle kigge til den her til morgen mødte mig det mest markabre jeg længe har set.
Det første jeg ser er en marankylling uden hoved, den lå i den anden store hønsegård og katten sad og så selvfed ud. pokkers til møjkat tænkte jeg, så lykkedes det den aligevel at hapse en kylling. Men så vente blikket sig ind til resten, og her var bare en bunkr hvide og gullige silkefjer... åhhh åhhh tænkte jeg,så endte den lille surkros kylling også sine dage som katemad.... da jeg kom ud i gården blev det meget værrer... ALLE kyllinger lå døde, har kun fundt ca halvdelen resten ligger i hønsehuset og to under det. Mutter sussi er også væk. da jeg kiggede ud af vinduet lige da jeg var stpet op så jeg en stor sort fugl lette fra hønsegården.... kan det virkelig være den der har lavet denne ulykke helt alene.`?
Jeg er næsten sikker på at katten ikke har været inde i gården det så mere ud som om at den lige havde været heldig at en var kommet tæt nok på hegnet til at den kunne få fat.
JEg er knust... det var de kyllinger jeg skulle have det sjovt med på et par udstillinger. De var lige blevet så store og flotte og de gik så fint med mor og far. 5 af dem var Yazmins elskede silkekyllinger, og maranerne var mine første eget opdræt og da jeg jo i forrige uge mistede mine store maraner, så var det jo også hele mit genmateriale. og min kat tager ikke en stor fuldvoksen silkehøne, det ved jeg, så havde den forlængst taget nøgen christine for hun er noget mindre.
Øv sikke en dum dum dag.