Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: At sidde på pind...  (Læst 3269 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
At sidde på pind...
« Dato: 29 Juni , 2010, 01:16 »
Hej

Jeg er ny hønseejer. Vi overtog vores nedlagte ejendom 1. januar og fik i februar 4 høns + 1 hane (Isa Brown) i indflyttergave (nu desværre reduceret til 2 høns, da en gal lystmorder har været på spil for en uge siden). Vi er meget glade for dem, til trods for at jeg har indtryk af, at det er en lidt udskældt race?

Nå men det jeg mangler hjælp til er, at de ikke sover på pind og ej heller sidder på den. De synes ikke at vide hvad de skal bruge den til? Når de sover ligger de sammen i et hjørne. I starten havde de ikke adgang til en pind, da vi jo var lidt uforberedte på deres ankomst, var deres første hønsehus en tidligere hesteboks og deres redekasser en kommode med et par af skufferne ovenpå. Kan man lærer sine høns at sove på pind?

Med venlig hilsen
Heidi
Med venlig hilsen Heidi

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
Sv: At sidde på pind...
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2010, 08:58 »
Jeg har 7 høns og en hane. De 3 høns sover også på gulvet i et hjørne. Jeg ved ikke hvorfor for der er flere forskellige pinde rundt om i hønsehuset og masser af plads på dem.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2010, 09:05 »
De kan løftes på pind når det er mørkt i hønsehuset. Så er det nemt at tage dem stille og roligt og sætte dem op. Måske de efter nogle dage eller en uges tid synes at det er godt at sidde der - og så hopper de selv derop for at sove.
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2010, 12:20 »
Velkommen på forum, Heidi  :D
Jeg synes, det er dejligt, I er glade for jeres høns. Det, der evt. kan være med æglægningshybrider, er, at de kyllinger man får ud af dem, måske ikke har forældrenes gode egenskaber. Man kan også opleve med dem, at eftersom de lægger alle disse æg, bliver de hurtigere slidt op.
De kan være endda meget hårde, hvis man sætter andre høns ind i hønsegården til dem.
Til gengæld har man nogle hyggelige og omgængelige høns, der giver mange æg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2010, 23:04 »
Tak for svarene. Nu har jeg prøvet nogen dage at løfte de to damer op på pind sent om aftenen. De sidder og ser lidt undrende på mig og et øjeblik efter jeg har lukket døren, kan jeg høre de hopper ned i halmen igen. Så nu tror jeg bare de får lov at ligge der i fred. Det kan også være de finder ud af det er rart at sidde på pind når de bliver lukket sammen med de tre nye, de elsker at sidde højt.

Med venlig hilsen Heidi

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 04 Juli , 2010, 06:20 »

Velkommen Heidi  ;D

Jeg synes bestemt, at du skal lade hønsene selv bestemme, hvor de vil sove. Jeg har selv 5 Isaér, som ikke kunne drømme om at sove på pind. Alle 5 hygger sig med at sove sammen i halmen i et hjørne af hønsehuset, og det vil jeg ikke blande mig i... pinden bliver kun brugt til at galpe op på, når de synes, at det er på tide, at jeg får lukket lemmen op, så de kan komme i haven.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14