Hej..... uha føler virkelig med jer!!
I oktober fik vi brand/sodskadet vores hus (underetage brændt, overetage sodskadet) og nu vil jeg øse af vores dyrekøbte erfaringer:
Det tager utrolig lang tid at have brand, det har taget os over et halvt år at være på banen igen. Der er 10.000 ting at tage sig til, så tag imod al den hjælp som tilbydes fra familie og venner.
Pas på skadeservice-firmaet (hvis der er noget som skal renoveres) Hos os overbehandlede de både vores tøj og vores ting med sådan noget skrapt stads. De kaldte det "frisk sommerduft" , men tak, det hørmer af kemi og lugten er ikke til at fjerne igen. Det tøj jeg selv vaskede i Neutral blev reddet. Resten blev kasseret pgra. sæbelugten, som ikke engang forsvandt ved vask.
Stadset er desuden suget ind i skabe og gulve. Vores datter, som har astma, kan stadig ikke være inde i huset uden maske på. Heldigvis havde vi besluttet at sælge huset inden branden, vi andre er ikke generet af det mere.
Som en skrev tidligere: Pas på håndværkere I selv kender. Lad forsikringsselskabet køre løbet. Vi måtte selv op og tale med store bogstaver til en ven, som havde fået entreprisen. (tror det koster venskabet) og han har endda ikke lavet det godt nok....
Mht. forsikringsselskab kan vi ikke klage. Vi harTryg og de var der og vi fik ALT som vi ville have det. De har ikke været frække eller fedtede.
Bare et par betragtninger. Jeg overvejer at lave en hjemmeside: Erfaring haves. For hvor mange kender man der har haft brand? Og man kan nå at gøre en del fejltagelser.
En stor krammer til jer og ja, man kommer igennem det selv om det er drøjt.
Kh Jette