Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Her er bare så tomt...  (Læst 3813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mejsen

• Passiv bruger
Her er bare så tomt...
« Dato: 28 Juni , 2010, 22:28 »
øv.. Vores høns blev jo taget af ræven eller andet for nogle dage siden, og vi savner dem forfærdeligt  :'(

Jeg har været mange overvejelser igennem siden, sågar overvejet en anden race.. men jeg kan altså ikke forestille mig at skulle have andet end silkehøns igen.

Så kommer næste problem.. Det er jo ikke til at finde nogle silkehøns i nærheden af Roskilde.. Jeg kan finde i jylland, men det er godt nok langt at køre..

Så jeg har et lille håb om at nogen her forbarmer sig, og vil sælge mig et par store silkehøns.. Evt med en hane.. Er det kun en høne er det ok, bare der snart kommer lidt liv igen.

Jeg krydser fingre ( og jeg lover jeg har lært af min fejl, jeg glemmer ALDRIG mere at lukke til hønsene om natten :-[)

Offline gitteholk

• Passiv bruger
Sv: Her er bare så tomt...
« Svar #1 Dato: 28 Juni , 2010, 22:46 »
 *t

Det er synd for dig. Jeg har silkehøns men bor i Jylland.
Håber der er nogen der kan hjælpe dig.
Har du en rugemaskine. Så kan du jo udruge nogle rugeæg?
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline Mejsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Juni , 2010, 22:48 »
Nej, jeg har ikke rugemaskine.. Jeg er bare en lille hygge hønseejer.. Eller var..

Tak for din søde besked ;-)

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Juni , 2010, 22:54 »
Hej Majsen

Øv for den da!

Prøv Tommy Andersen her fra forum. Han avler silker. Han bor ved Rødvig på Stevns. Men hvis ikke du har en bil, så er det jo også en bid vej fra Rosklide...

mvh Lone
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Mejsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Juni , 2010, 23:32 »
Jeg prøvede Tommy - men han har ikke nogen pt..

Ellers tak for rådet  :)

Offline Mejsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 Juni , 2010, 22:37 »
Så fik vi liv i haven igen  *p

Takket være Martin herinde fra og hans far.. Søde kyllinger fra Martin, en hane med dame fra hans far.

Nu skal vi bare lære dem at kende, men indtil videre virker de meget rolige og omgængelige.. Kyllingerne fik endda lov at krybe ind til hønen som de ikke kendte..

Jeg hentede dem i dag, og de fik kun lov at gå i den indelukkede gård indtil de gik til ro.. De er ikke trygge ved mig, men det er jo helt naturligt.

Spørgsmålet er nu om jeg allerede i morgen kan lade dem gå lidt i haven, eller er det for meget på en gang? Haven som i øvrigt nu er 100 % rævesikret.

Jeg går ikke ud fra en ræv kan springe over et hegn på 180 cm?

Men "same procedure as last time".. kun i haven når vi er hjemme..  ;)
« Senest Redigeret: 30 Juni , 2010, 22:38 Fra Mejsen »

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 30 Juni , 2010, 22:48 »
Det var godt der var nogen der kunne hjælpe dig med så kort varsel.
Tillykke med de nye medlemmer af familien.

Der er nogen der påstår at ræve kan forcere hegn op til 2 m i højden, men jeg tror ikke det gælder dem alle. Jeg har været svært plaget af rævebesøg i min dam tidligere, men efter at jeg hævede hegnet til 1,7 m har der ikke været ræve indenfor.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 30 Juni , 2010, 22:52 »
Hvis det var mine ville jeg godt turde lade dem komme på "ledsaget udgang" i morgen sådan allersidst på dagen, måske ved 17.30 18-tiden.
Jeg ved ikke, hvor højt hegn en ræv kan forcere, men hvis de kun er ude, når du kan holde lidt øje med dem og frem for alt høre dem, hvis de kagler op, skal det nok gå.
Tillykke med dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mejsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 30 Juni , 2010, 22:52 »
Jo tak, det var rigtig dejligt  :D

Jamen så vil jeg føle mig rimelig tryg.. Det er jo kun om dagen når jeg er hjemme de er ude, så der skulle ikke være nogen fare.. Men det er en rar fornemmelse at de ikke kan komme ind i haven, også om natten selv om hønsene er lukket ind.

Tror I jeg kan lade dem komme ud i haven i morgen?

Offline Mejsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 30 Juni , 2010, 22:55 »
Hvis det var mine ville jeg godt turde lade dem komme på "ledsaget udgang" i morgen sådan allersidst på dagen, måske ved 17.30 18-tiden.
Jeg ved ikke, hvor højt hegn en ræv kan forcere, men hvis de kun er ude, når du kan holde lidt øje med dem og frem for alt høre dem, hvis de kagler op, skal det nok gå.
Tillykke med dem.

Vi fik overlappet hinanden  :)

Ja, jeg tror også jeg kan være tryg nu..

Tak for hjælpen.. så vil jeg lade dem komme på ledsaget udgang i morgen ;-))

Hvor er det bare super hyggeligt at have høns igen  <L <P