Hej
Det er faktisk ved at være et par måneder eller mere siden vi har fået æg hver dag og først stoppede de fordi de skiftede fjer, men de er ikke kommet rigtig kommet igang siden. Grunden til at jeg har skåret ned på fodret er netop, at jeg før har fået at vide, at de kunne være for fede. De fik jo godt med foder i vinters, men nu finder de en hel del selv og de spiser iøvrigt heller ikke op af korn og æglægningspiller, ikke fordi det virker som om de er syge og ikke vil spise for de er som sagt meget aktive i løbet af dagen og skraber ivrigt overalt. Så jeg er lidt forvirret skal jeg give dem mere at spise. De har indtil for nylig fået æglægningspiller ad libitum, men jeg har valgt at veje af for at finde ud af hvor meget de spiser, indtil videre har de fået 125 gram per høne og det bliver ikke spist op. De får korn hver dag både hvede og havre, gerne 2 håndfulde hver og det spiser de heller ikke op. Derudover får de køkkenrester og indimellem hønseguf og majs. Det er især korn og køkkenrester, jeg har skåret ned på.