Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan der komme kyllinger alligevel?  (Læst 1703 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

johan10

• Gæst
Kan der komme kyllinger alligevel?
« Dato: 24 Juni , 2010, 09:35 »
Hej. Jeg har to skrukker der ligger i det samme rum. De har begge ligget på æggene i 16 dage nu. Det er nu sket et par gange når jeg er kommet der ud at den ene af dem har siddet på kanten af den andens redekasse og det er den samme der gør det hver gang. Når jeg så mærker på æggene er de kolde og jeg ved ikke hvor længe den har været fra dem. Kan der komme kyllinger alligevel?

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Kan der komme kyllinger alligevel?
« Svar #1 Dato: 24 Juni , 2010, 10:27 »
Hmm, det kunne godt tyde på at den måske ikke er skruk længere... Bliver den liggende, hvis du sætter den ned på æggene igen? Hvor lang tid har den ligget i alt?

Hvis det sker igen, så ville jeg tage dens æg og lægge under den anden høne. Og så evt. sætte den ud til de andre igen.

johan10

• Gæst
Sv: Kan der komme kyllinger alligevel?
« Svar #2 Dato: 24 Juni , 2010, 10:58 »
Det er lidt mærkeligt for det sker oftest når jeg kommer lidt for sent derud om morgenen og åbner døren. Hvis jeg kommer tidligt plejer den altid at finde tilbage til reden igen. Når jeg kommer ind og tænder lyset går den hen og spiser og så går den på reden igen som om der ikke er sket noget. Der er ellers lyst nok derinde selvom lyset ikke er tændt. Den burde da kunne finde tilbage igen. Jeg har altid lagt mærke til at den har været ude flere gange om dagen end den anden og for det meste længere tid. Så plejer jeg at sætte den ned på æggene igen og så bliver den der. Æggene plejer ikke at nå at blive kolde.
Den har i alt ligget i 19 dage.
« Senest Redigeret: 24 Juni , 2010, 11:00 Fra Johan »