Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så kom der chicks! :D *update 3  (Læst 7942 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MortenSD

• Passiv bruger
Så kom der chicks! :D *update 3
« Dato: 23 Juni , 2010, 21:19 »
Så er der her på 20. dagen klækket 7 ud af de 10 æg og de sidste æg er der et lille hul også, og vi har hentet 10 daggamle som skal under hende når de sidste er ved og være ude :D
« Senest Redigeret: 03 August , 2010, 18:52 Fra MortenSD »
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

frida

• Gæst
Sv: Så kom der chicks! :D
« Svar #1 Dato: 23 Juni , 2010, 21:40 »
Nååååårh..... hvor er de søde! Er det sussexkyllinger?
Hun får noget at se til, når hun får de daggamle også ;D
Noget svært at se forskel på dem, hva´ <A *g

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23 Juni , 2010, 21:41 »
nej da.. tillykke.. de er virkelig nuttede..

Offline MortenSD

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2010, 21:45 »
Ja de er alle sussex kyllinger :)
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 23 Juni , 2010, 22:58 »
Tillykke Morten, de ser vel nok fine ud  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2010, 23:04 »
Og jeg vil hermed kåre sussexkyllinger til de mest nuttede gule fjerbolde..hold op hvor er de dejlige..elsker gule kyllinger..men jeg har aldrig selv nogle ;)

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline MortenSD

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 Juni , 2010, 23:57 »
Har lige lagt de 10 vi købte under hende, hun kiggede bare på mig og sikkert tænkte kan du komme med dem, så nu ligger der lige pt. 18 kyllinger + 1 æg hvor der er en lille bule i og et æg hvor det meste af skallen er væk :)
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline sette

• Bruger
« Svar #7 Dato: 24 Juni , 2010, 08:21 »
tillykke med dem,jeg fik selv 12 små her i weekenden og de er nu ude hos mine skrukker.
Det er blomsterhøns ..und skyld den ringe billedkvalitet.
« Senest Redigeret: 24 Juni , 2010, 08:33 Fra sette »
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
« Svar #8 Dato: 24 Juni , 2010, 08:37 »
Tillykke med "familie forøgelsen"  /o
 <L <L <L <L <L <L <L <L <L
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 Juni , 2010, 09:26 »
Tillykke med de gule pong - pong kyllingerne, de er fantastisk kære.  <M
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline MortenSD

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 24 Juni , 2010, 16:10 »
Ja de er rigtig søde :D... Men hvordan kan det være de 10 jeg har købt er helt gule, men de 10 hun selv har ruget ud er næsten helt hvide i deres dun?
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline MortenSD

• Passiv bruger
Sv: Så kom der chicks! :D *update 1
« Svar #11 Dato: 26 Juni , 2010, 11:39 »
De er nu 3-4 dage gamle..
Lige et par billeder mere :D
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #12 Dato: 26 Juni , 2010, 11:48 »
Er der noget bedre end at se en stolt hønemor med sine kyllinger? Det tror jeg ikke ;).Tillykke med alle de små og tak for goe' billeder /o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MortenSD

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 04 Juli , 2010, 21:26 »
Lige en lille update mere, for dem der care :)

De små kyller er nu 11 dage gamle og nøj de vokser :D Billeder kommer senere på ugen orker ikke mere i dag, have fest i går og sat nye vinduer i den ene facade i dag, nu gider jeg ikke mere :D

Nå men vil lige komme med en lille lykkelig historie, Som sagt tidligere i tråden købte vi 10 små sussex kyller af en lidt uden for Slagelse, og skrukken lå på 10 æg, men det var så ikke helt rigtig, hun lå faktisk på 11 æg, jeg var jo så "dum" hvis man kan sige det sådan, hvert fald tænkte jeg ikke over at en skruk ikke ligger 3 dage ekstra efter kyllingerne er klækket, men jeg havde efter 3-4 dage da jeg lyste førstegang kommet i tvivl om 2 æg blev til noget, så jeg tog, dum som jeg var et æg fra køleskabet og lagde under hende... nå men dagene gik og da hun kom til 15 dagen lyste jeg for 3. gang og da var der tydeligt liv i alle æg, også det fra køleskabet... og alt gik som det skulle kyllingerne klækkede på 20. dagen og det var også fint, hun blev da også liggende... MEN åbenbart kun i 1½ dag... ups.. og det lille æg lå der helt alene, blev ringet op af min kone på arbejdet og sagde ægget lå og var koldt.. men hun havde tænkt hurtigt og lagt det under varme lampen.. på det tidspunkt var ægget ca. på 18. dagen, da jeg så kom hjem fra arbejde tænkte jeg hmm... gad vide om det kan lykkedes, men min kone insisterede på vi skulle prøve og redde den lille kylling, så jeg lyste ægget og minsandten om der ikke var liv i det, så jeg indstillede lampen til de der ca. 38 grader.. også lå det fint der, til næste dag (lørdag).
Men jeg kom jo så i tanke om, det skal jo have fugtighed ellers kan den jo ikke komme ud, så jeg hentede en lille plastik kasse, satte en lille tallerken ind med vand og ægget i den anden side, og fugtede ægget med en forstøver når jeg sådan lige huskede det.. Nå men det blev søndag aften og der kunne vi høre Pippen og banken, og sørme så kl. 02.00 kom der en lille våd skabning ud, dog med hjælp fra mig, da jeg måtte pille rigtig meget skal af, tror ikke den havde kræfter nok til og komme ud, ja hvad man dog ikke gør for kyllinger :D.. Så den fik en tur med føntørren.. også gik jeg ellers i seng, damn jeg var træt på arbejde dagen efter, og mandag aften prøvede vi så og ligge den lille kylling under hende om eftermiddagen, og utroligt nok accepterede skrukken og kyllingerne den selvom de var 5 dage gamle, den fik kun lige et par venlige puf af de andre også kravlede den ellers under hønemor :D

I dag på 11 dagen løber den nok så frisk rundt med de andre, og følger alligevel rigtig godt med i fjersætningen :) nu håber min kone så bare på det er en høne så vi kan beholde den og ikke ender som hanesteg til vinter, nu den har været så heldig :)

Syns lige jeg ville dele den lille historie med jer, hav en god aften og en god uge :) 
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

Offline mzi

• Passiv bruger
Sv: Så kom der chicks! :D *update 2
« Svar #14 Dato: 04 Juli , 2010, 21:31 »
Fin historie  /o
Håber da at efternøleren er en lille høne  ;)
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor