Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeres erfaringer med holdbarhed på rugeæg?  (Læst 3185 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Jeres erfaringer med holdbarhed på rugeæg?
« Dato: 20 Juni , 2010, 11:46 »
Sagen er den, at Johan herinde fra, og jeg selv, begge har forsøgt at få fat i silke-rugeæg. Men pt. er der bare ingen der har nogle fordi de enten har en masse skruk eller kyllinger  :'(

Den kvikke læser, vil jo måske lægge mærke til at jeg selv har silker, men jeg har i længere tid kun fået ét æg fra den ene silke. Den anden havde kyllinger, og de 2 sidste...tja, de har ikke lagt æg siden jeg fik dem for måske 6 mdr siden, så der er jeg nok blevet snydt og har fået nogle tudse gamle madammer. Jeg var nemlig ikke selv nede og hente dem, men en veninde købte dem for mig, og så er det måske nemmere at snyde ::)

Nå, men nu er kyllingemor så begyndt at lægge æg igen, så jeg får 2 æg så godt som hver dag. Vil jo gerne samle en god portion, så hvad siger jeres erfaringer jer mht. holdbarheden? De kloge siger jo gerne 10-14 dage, men er det også jeres erfaring?

Offline negrøj

• Passiv bruger
Sv: Jeres erfaringer med holdbarhed på rugeæg?
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2010, 15:20 »
Hej..

Min erfaring er at 3 uger gamle æg ikke dur - Jeg lyste dem efter 6 dage i maskinen, og der var
ingen liv i nogle af dem..

havde ellers vendt dem to gange om dagen og opbevaret dem i en udhus..

mvh. Jørgen
Vejle

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Sv: Jeres erfaringer med holdbarhed på rugeæg?
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2010, 17:05 »
Jeg har ruget æg ud der var 3 uger gamle uden probelemer, men det er nok lige grænsen..
Har en 8 stykker lige nu og imorgen har jeg flere....men var det ikke dig og en ven der har bestilt 40 æg af mig ?
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.