Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Varmefri??  (Læst 1808 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alfa

• Passiv bruger
Varmefri??
« Dato: 20 Juni , 2010, 00:55 »
Jeg har her til aften flyttet mine to Silkeskruk-mødre fra hver deres to kyllinger på hhv 4,5 og 5,5 uger. De sidte par dage har det været MEGET tydeligt at de to damer har været meget interesseret i livet udenfor skrukhusene.

Skrukhusene står udenfor - kyllingerne har fået varme fra mødrene - men de seneste par dage har de gået uden megen kontakt. Om aftenen har kyllingerne godt nok ligget hos moren men mere ved siden af. så  jeg syntes at det måtte være tid - er dog lidt bekymret om de er ok uden varmelampe???

Efter min aftenvagt gik vi: min datter, mand og jeg ud i mulm og mørke. Jeg løftede først den ene høne op - under hende lå - udover kyllingen ET ÆG!! - så det var da på tide at blive flyttet  :D
Fru Silke kom ind på pinden, og efter lidt overbalance sad hun fint på pinden  /o
Jeg skyndte mig tilbage - min datter stod og underholdt kyllingen og jeg var klar til at løfte Silke nummer 2 ind i hønsehuset. Til min store overraskelse lå også her et æg  :o

Nu putter de to kyllinger sammen i den enes redekasse - er meget spændt på at se hvordan det går i morgen og at jeg ikke har taget fejl af de kan klare sig selv - (kyllingerne fik en ekstra håndfuld hø i redekassen), både for mødrene og kyllingerne.

Godnat  :)
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Varmefri??
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2010, 01:23 »
Uh så er de blevet store :D
Mine har måttet klare sig uden skrukkemor, og de blev frataget varmen omkring 3-4 ugers alderen men de har boet i en lille kasse om natten med et tykt lag af savsmuld. Og så er de mange, 9 styks. De har klaret det fint og jeg har tjekket dem tit for urolige piplyde men de var helt rolige og lød tilfredse.
Mine maran kyllinger på 4 uger har stadigvæk varme, de har ikke så mange fjer synes jeg :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2010, 07:57 »
Mine kyllinger på samme alder sidder på pind og sover, der er maran og wyandotte *p De kan sagtens holde varmen på denne årstid.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Juni , 2010, 08:11 »
 <L
jeg har lige lukket dem ud - de havde det fint  ;D

Jeg har også to enlige kyllinger der er fra den 24 og 25 maj - kan jeg lukke dem sammen med de andre nu? fx i løbet af i dag nu hvor det er så dejligt vejr?

God søndag   <P
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie