jeg forstår rigtig godt spørgsmålet, og har selv samme overvejelser. Vi har nogle virkelig søde naboer og genboer, som vi ses alt for lidt med. Vores hund vil blive passet hos familien eller taget med, men katte, fisk, fugle, fjerkræ og kaniner bliver næsten med sikkerhed hjemme. Måske kaninerne kunne komme på ferie et sted, men hvis alle de andre skal passes er det jo peanuts at passe kaninerne også.
Jeg har overvejet at spørge nabodrengen. Han er ca. 12 år og MEGET voksen af sin alder. Hans søster, der er 5 år yngre vil være ellevild for at hjælpe. Men er det nu en opgave for børn? De har ikke selv andre dyr end en hund.
Alternativt kan vi godt få et familiemedlem til at kigge forbi i hvert fald hver 2. dag, hvis vi kun er væk en uges tid. Og vi har også før haft mine forældre boende, min mor vil elske at være dyrepasser, min far vil under store protester hygge sig med det også

Jeg er betænkelig hvis det er naboungerne, for de kan vel ikke se om et dyr er sygt... nødvendigvis? Og husker de nu at lukke helt efter sig? Og så ville jeg være SÅ ked af hvis en af hønsene fik udbrud af Marek mens vi var væk og andre så ville stå og føle sig magtesløse, skyldige eller andet. Hmmmm.
Det dér med at bytte hus. Min veninde og hendes mand har faktisk byttet med nogen i Spanien til stor succes. De gør det gerne igen. Jeg tror også godt jeg kunne være fristet, hvsi det var nogen man sådan semi-kendte (altså f.eks. herfra). Jeg aner ikke med min mand, han er sikkert imod, for han vil gerne have hækken op i rockerborghøjde så ingen kan se ind - heller ikke fra bus og stige og den slags

Han har dog set fordelen ved at køkkenhaven får lidt dagslys, så der er håb, hi hi. Hvis jeg lige skulle drømme om at bytte, ville sydhavsøerne, vestjylland og bornholm klart trække - og der kunne KUN byttes med nogen, der ikke hænger sig i et par nullermænd og en naturlig grøn have