Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pibende lyd ved vejrtrækning  (Læst 6451 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline foxy2004

• Passiv bruger
Pibende lyd ved vejrtrækning
« Dato: 18 Juni , 2010, 13:25 »
Hej alle sammen, jer er ny herinde. For små 10 dage siden blev jeg ejere af 10 kyllinger af racen Dansk land høns, de er ca 6 ugere nu. Og de har været sunde og raske indtil nu, det er bare en enkelt det handler om siden i går har den sagt en pibende lyd når den trækker vejret imens nænet er er smule åben ( den lyd er blevet kaftigere i dag)
Den sidder og hænger med "skuldrene" og hovdet, men kan sagtens også løbe med hvis de andre kyllinger har fundet noget lækket i den anden ende af gården.
Mit spørgsmål er så hvad tror i det er, har de fået noget galt i halsen? eller forkølelse? Ville gerne give den en chance, men er bange for den kan smitte de andre hvis den er syg.
Håber på snarligt hjælp fra jer.
1,9 Orpington
1,1 hvid italiener
0,3 katte
0,1 hunde
1 dejlig datter
1 skøn mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Pibende lyd ved vejrtrækning
« Svar #1 Dato: 18 Juni , 2010, 14:42 »
Velkommen på forum, Jane  :D
Varme er altid en god ting med en høne, der skranter. Jeg ville nok også give hønseguf og Ropa B i drikkevandet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 18 Juni , 2010, 14:58 »
Jeg hopper med på spørgsmålet her, håber det er ok  ;)
Og velkommen til dig Jane  :)

Min hanepane har symptomer der kan ligne disse... Han skal jo holde skansen og passe på damerne, så det er svært at vurdere hvor slemt det er. Men når han ikke galer som han plejer og ta'r lige lovlig mange morfar'er...så er den nok ikke helt go'  :-\

Hvordan lokker man hønseguf i en hane, der jo ikke sådan ta'r det damerne skal ha'  ???

Og hvor får man Ropa B?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 18 Juni , 2010, 15:04 »
Ropa B fås hos America i Thisted, måske også andre steder?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline foxy2004

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 Juni , 2010, 15:39 »
Tak for svaret. Er ved at lave varm kamillethe til den. Har lige set den ned i halsen, og den ser nogenlunde fin ud ( kan ikke se midder) men den er en smule rød, og det lyder faktisk som om den er snottet. Ville se om jeg kan skaffe Ropa B, men de havde det ikke i farmland eller land og fritid.
1,9 Orpington
1,1 hvid italiener
0,3 katte
0,1 hunde
1 dejlig datter
1 skøn mand

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 Juni , 2010, 16:02 »
Ropa-B fåes tit i en dyrehandel hvor man kan få tilbehør til husdyr fås granuleret blandes i foderet eller flydende til vand
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Lone A

• Passiv bruger
  • Fuldstændig dyrefreak med hang til countrymusik
« Svar #6 Dato: 18 Juni , 2010, 17:48 »
Hej

Jeg har en kochin som snorker som en Rothweiler om aftenen :o Jeg kørte til dyrlægen og fik noget meget gult pulver som jeg blander op i vand og giver hende om aftenen. Sanne sagde at det var forkølelse/luftvejsinfektion og nu begynder hun at vise bedring efter 3 dage.
1.1 kobberfarvet maran
0.5 isa warren
0.3 kochin
1.6 wyandot
2.0 wif waffer
0.2 mini hængebug grise
1.2 fjordheste
0.1 Welch Mountain
3.8 kaniner
3.3.3 katte