Det er jo hele dilemmaet i en nøddeskal, Anne, og også derfor jeg har taget Kattens værn ind over. Når de fanger en kat, vil de selvfølgelig tjekke den for chip eller tatovering, de vil også fremlyse den.
Min egen hankat er naturligvis kastreret, for som ejer af en ikke kastreret hankat har man jo også ansvar for uønskede killinger, for ikke at tale om alt det andet bøvl, der kan følge med en fertil hankat. Min lille hunkat er kun fire måneder og ikke kønsmoden, jeg har planlagt i hvert fald et kuld med hende, så når tiden er inde, vil hun få p-piller, og efter det/de ønskede kuld vil hun også blive neutraliseret
Mine egne katte kunne ikke finde på at gøre høns og kyllinger fortræd, de færdes fredeligt sammen i haven.
Men jeg opdrætter altså nogle sjældne racehøns, jeg VIL HA' at mine høns har gode forhold, så derfor skal de ikke gå i en hønsegård dag ud og dag ind.
Jeg har ikke mulighed for at indhegne hele vores have, for at hindre katte udefra i at komme ind. Det ville jeg også være ked at, for så mistede jeg nok også besøgene af fasaner, harer og rådyr.
Jeg mener virkelig, at jeg handler så ansvarsbevist, som jeg på nogen måde kan, både i forhold til mine egne dyr, men sandelig også i forhold til de mere eller mindre ønskede dyr, der gæster vores have.
Vandpistolen er da fin, men det kræver altså, at jeg er der, og har den ved hånden.
Jeg synes, det er en helt utrolig træls situation, jeg fuldstændig ufrivilligt er havnet i, og kunne jeg se en vej ud af den, skal jeg lige love for, at jeg tog den.
Jeg har selvfølgelig også forhørt mig rundt i nabolaget, for at finde en evt. ejer til katten.