Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine purløg giver mig problemer  (Læst 794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Mine purløg giver mig problemer
« Dato: 15 Juni , 2010, 11:48 »
Jeg satte sidste år en lang række som jeg havde megen glæde af også i vinters, hvor der lå purløg i fryseren til vores skønne æggekager bl.a.

Her for ikke så længe siden blomstrede de så noget så flot og jeg klippede alle blomsterne af ca. halvvejs nede af stænglerne og lagde dem til tørre. Så vidt så godt, men nu har jeg ingen purløg jeg kan bruge, det der står tilbage er som pinde.

Hvad skal jeg gøre, grave dem op og dele dem, eller skære dem helt ned til basis?

Nogen der kan hjælpe?

VH Gunni.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Mine purløg giver mig problemer
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2010, 11:53 »
Jeg ville klippe dem næsten helt ned, vande og gøde... de skal nok komme igen  :)
Mvh Marianne

GKV

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15 Juni , 2010, 11:57 »
Det lyder dejligt, Tak skal du have /o /o

VH Gunni.

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #3 Dato: 15 Juni , 2010, 13:02 »
Det er også en god ide at sætte purløg forskellige steder i haven, hvor mikroklimaet er forskelligt. Dem, der står lunt og beskyttet, kommer tidligt, og de andre kommer frem senere. Vi har purløg i drivhus og udenfor, og dermed bliver sæsonen kraftigt forlænget...

NB! Dette "trick" gælder for mange urter og afgrøder, eksempelvis har vi spist af de lækre jordbær i vores drivhus et par uger allerede, og når de (snart) er færdige for i år, er der ikke så længe til dem udenfor er klar! :)
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2010, 17:37 »
jeps¨altid skære helt ned til basis ..... og når den kommer igen så altid høst så den bliver skåret tilbage. Sådan holdes den fin og appetittelig.

Og her putter vi også blomsterne på maden ..gerne snittet ....flot farvespil det giver.
Med venlig hilsen Søs