Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Opdele hønsehuset  (Læst 2940 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kemal Yasar

• Bruger
Opdele hønsehuset
« Dato: 13 Juni , 2010, 23:57 »
Hej igen

jeg er stort set ved at blive færdig med mit nye hønsehus som bliver mega flot ( billeder kommer senere)og dertil vil jeg høre hvordan man bør opdele (møblere ;D ) hønsehuset?

Bør man dele det op så en evt. skruk kan få et hjørne for sig selv? Her tænker jeg på om man skulle dele det så de daglige æg kunne ligges et sted og at området kunne lukkes hvis man fik en skruk.

De får et arel på 2X2 mtr. indvendigt.

Og hvad med dagslys i hønsehuset? hvor meget lysindfald bør der være?
Lige pt. er der lysindfald fra dørens lille vindue på omkring 30 x 30 cm.

Mvh

Kemal
0,3 hvid / sort columbia dværg wyandotter
1,1 sølv randet dværg wyandotter

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Opdele hønsehuset
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2010, 08:54 »
Det vil være rigtig fint, hvis du laver en mulighed for at dele hønsehuset op, så en skruk kan få fred for de andre høns. De vil nemlig rigtig gerne lægge æg hos hende, og når hun får kyllinger kan de også gå for sig selv, men stadig se flokken. Det gør det nemmere at integrere dem med de andre høns senere. Ang. lys, så har jeg legehuse som hønsehuse, og jeg tror ikke der er væsentligt mere lysinfald. Det fungerer helt fint. De bruger det jo mest om natten alligevel. Om vinteren har jeg ekstra lys om morgenen og aftenen, for ellers bliver det småt med æg.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)