Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor skal kyllingerne være??  (Læst 4362 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Caja

• Passiv bruger
Hvor skal kyllingerne være??
« Dato: 12 Juni , 2010, 22:37 »
Ja nu er jeg jo en pyllemor der om nogle uger skal til at ruge egne kyllinger med rugemaskinen, jeg fik til min fødselsdag, men nu er jeg og forældrene altså blevet uenige om hvor kyllingerne skal være mens de skal have varme. Jeg sprang jo strakt til i diskussionen og ville bruge mine penge på dette bur

Det er fra england og indeholder-
Vandbeholder, fodertrug, 5 kg kyllinge foder, bundmateriale (Så de ikke går på nettet) samt varmelampe med holder og pære.
Selve buret er 100 cm langt, 52 cm dybt og 35 cm højt (66 cm med benene)
Vi skal have højest 12 kyllinger i det, da vores rugemaskine kun kan tage 12 æg.
Pris plus forsendelse er omkring de 950 kr.

Forældrene derimod mener at hvis vi sætter hønsehegn op så vi afskærmer en del af hønsehuset, kan kyllingerne fint gå der under en gammel griselampe. Vi har fliser på gulvet i hønsehuset.

Hvad syntes i?  <L

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Hvor skal kyllingerne være??
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2010, 22:45 »
Det ser ellers fint ud, men mine kyllinger trives fint i 'interimistiske' arrangementer, som den dine forældre foreslår.

Kasser, pallerammer, gamle kaninbure (godt rengjorte, selvfølgelig) osv. Husk, kyllingerne vokser hurtigt til, og kan ikke bo ret længe i buret alligevel.

Held og lykke med det hele  :)
Mvh Marianne

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2010, 22:47 »
En palle og 4 pallerammer er lige så godt, og er tæt så kyllingerne ikke for træk, der kan 12 kyllinger gå længe... Kan du så få fat i en brugt varmelampe og lidt trug, har du et fint kyllingebur til næsten ingen penge.

frida

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12 Juni , 2010, 22:48 »
Hej. Jeg ved Rønnest herfra forum, laver kyllingemødre. Måske det var en mulighed 8)

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #4 Dato: 12 Juni , 2010, 22:49 »
Ja, buret er da godt nok fint, men kyllingerne kan også sagtens klare sig med en griselampe og et lille aflukke i hønsehuset  /o
Du kan nemt lave en lille kyllingegård og så kan du bruge den når/hvis du får en skrukhøne senere  /o
Jeg har et aflukke til mine kyllinger og pt. bruger jeg det til et par skrukker med kyllinger  /o
« Senest Redigeret: 12 Juni , 2010, 22:53 Fra Vipse »
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

GKV

• Gæst
« Svar #5 Dato: 12 Juni , 2010, 22:51 »
Jeg ville aldrig sætte små kyllinger i stalden, men vente til de er et par uger, mindst. Til gengæld har jeg valgt en billigere løsning. Jeg har dem i en flyttekasse, når de er vokset lidt til, sætter jeg to sammen, og så med en varmepære over. De står så inde i huset, i baggangen. Når de rykker ud i stalden bruger jeg deres flyttekasse til at give læ i kravlegården udendørs.Jeg bruger easy strø, da jeg ikke er så vild med spåner, hvis de skulle spise nogen af dem.

Hvert hold kyllinger deres flyttekasse og når de er store nok, bliver kasserne kasseret.

Jeg ved godt det ikke er særligt fancy, men det fungerer, kassen er ny  og jeg mister meget sjældent kyllinger.

VH Gunni.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 13 Juni , 2010, 07:46 »
Meget kan bruges, jeg var hos en der havde stor papomslag beregnet til en EUR palle samt en grisevarmer  det virkede virkelig godt, den var så overdækket i starten, så lukkede han mere og mere op hen ad vejen for at sænke temperaturen
Jeg så sådan en Rønnest kyllingemoder i sidste uge, det er altså også bare nam nam, en god ting er at der er monteret 2 lamper, skulle der springe en er det ingen katastrofe.

Jeg bruger selv en ramme lavet af noget tyndt kasseret mdf plade og en grisevarmer, grise-varmeren er hængt op i en kæde så er det nemt at regulere temperaturen
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)