Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Punkterede høns  (Læst 1051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Punkterede høns
« Dato: 12 Juni , 2010, 21:03 »
Inspireret af alle jeres skrukhøns , gik jeg lige en omgang og fik taget lidt billeder af dem jeg har liggende. ;D

Først er der silkerne som ligger på deres egne æg.

Så kommer der en sort Hellevad høne som ligger på 8 andeæg

Til sidst et barn af en af mione hybridhampshire som har fået æren af at ligge på 15 Eng. Araucaneræg. Hun har valgt en kasseret kattekurv med hovedpude og det hele ;D ;D

De ligger bare der i deres egen lille verden, fantastisk at de kan holde det ud.

VH Gunni.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Punkterede høns
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2010, 21:17 »
Altså Gunni, jeg ville godt bytte 21 dage på et blødt leje og nogle æg, samt spise og drikke et par gange om dagen for 9 måneder med vand i benene, plukveer og så de sidste 24 timer med veer :D.

Skrukkerne har det nemmere synes jeg ;D deres børn er også ultranuttede fra starten af /o

Du er godt klar over at denne tråd kræver opfølgning når de dejlige små er kommet? ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

frida

• Gæst
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2010, 21:48 »
Elsker bare andres skrukker ;). De ligger bare og er helt tomme i blikket. Synes det er nuttet. Gad vide om de ved, hvad de får ud af det, eller hvad der driver dem ;D?
Jeg elsker nu også mine egne skrukker, men derfor må man gerne ærgre sig over manglende æg :-\ Er begyndt at købe æg igen, selvom jeg har 9 høner /d

GKV

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12 Juni , 2010, 21:58 »
Puh ha det med købeæg måtte jeg ty til for et par år siden, da jeg kun havde mine to gamle høns tilbage. Derfor købte jeg ni af de forkætrede hybridhøns og rugede også lidt æg ud efter dem. Dem er jeg nu også glad for, de sikrer mig æg konstant og er der for mange af dem, ja så vil både katte, hunde og høns gerne have dem hårdkogte. Nåh, Ja de kan jo også skrukke nogle af dem. ;D

Det betyder også at jeg kan lave kyllinger af alle de andre æg, nu hvor jeg prøver at få et avlsarbejde op at stå.

VH Gunni.

GKV

• Gæst
« Svar #4 Dato: 22 Juni , 2010, 07:16 »
Nå den vildtfarvede silke fik ikke nogen æg igennem, men hun har adopteret fire araucanerkyllinger, den sorte gik af reden i går, ingen kyllinger. Hellevadhønen fik alle seks æg igennem og hygger sig nu med sine ællinger.

Nu mangler der så New Hampshiren og den blå silkehøne. Vi får se om det går bedre.En lille gul silke har lagt sig skruk i går.Jeg synes nu ikke det der skrukkeri altid er den store succes.

Nå, men her er lidt billeder af de små ællinger.

Vi prøvede også med rugemaskinen og andeæg, men fik blot en ælling ud af det. Stik imod alle regler går den altså sammen med silkekyllingerne, for vi syntes det var synd den skulle gå alene. Den er blot tre uger ældre end de små, man må sige der sker noget.

VH Gunni.

pylle pylle

• Gæst
« Svar #5 Dato: 22 Juni , 2010, 18:21 »
nej altså.. ællinger er bare såååå nuttet!! min mors and, nåede desværre at miste sine.. og jeg nåede slet ikke at se dem.. men nu fik jeg lige tilbudet! tak tak.. og sikke luksusomgivelser dine høns ruger under!! /o

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #6 Dato: 22 Juni , 2010, 19:28 »
Hvor er det snyyyd, at du har så mange skrukke!!! Jeg håber bare sådan at jeg snart får en mere, men de gider simpelthen ikke... ::)

Altså Gunni, jeg ville godt bytte 21 dage på et blødt leje og nogle æg, samt spise og drikke et par gange om dagen for 9 måneder med vand i benene, plukveer og så de sidste 24 timer med veer :D.

Skrukkerne har det nemmere synes jeg ;D deres børn er også ultranuttede fra starten af /o

Haha, ja menneskebørn skal godt nok lige have et par dage, før de er ultranuttede *g