Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dag 25.. stadig ingen kyllinger?  (Læst 13190 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Sv: Dag 25.. stadig ingen kyllinger?
« Svar #15 Dato: 20 Juni , 2010, 20:11 »
Jeg synes da helt bestemt dine høner skal have lidt ud af besværet. Du må på nakken af cyklen, eller med bus, og få hentet nogle daggamle /o

Offline gitteholk

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 20 Juni , 2010, 20:55 »
Det var synd at æggene ikke blev til noget  :-\

Byg er heller ikke et hit hjemme hos mine høns.
Jeg fodder også med æglægningsfodder, hvede og hele majs samt køkkenaffald.

Et æg der eksplodere har jeg også prøvet. Det er meget forfærdelig <R
Derfor lyser jeg også altid æg hos mine skruk så jeg ved at det ikke er rodne æg. Jeg har en æggelyser men lommelygten kan også fint bruges. Held og lykke med at finde kyllinger.
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 20 Juni , 2010, 21:24 »
Østjylland, nærmere bestemt??? Jeg har kyllinger fra i tirsdag som skrukken nok kunne få et par stykker af.

(og jeg har da for mange år siden hentet kyllinger på cykel...)

.. 10 km nord for Århus, mellem Lisbjerg og Trige.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #18 Dato: 21 Juni , 2010, 21:53 »
Jeg bruger også byg, det vil sige en blanding af havre/byg/hvede og det glider fint ned.
Men der ud over får de æglægningsfoder og grønt.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 22 Juni , 2010, 15:51 »
Så har jeg fået hentet æglægningsfoder og havre. Håber det var foderet der var problemet, selvom det er trist hvis det kunne være undgået så nemt :-\

På den rigtig positive side er der igår kommet ællinger fra mine moskusænder. De får også byg, men har måske bedre af det?

Der blev seks små gule kyllinger ud af otte æg. Den ene fandt jeg desværre død ude i gården her til morgen. Den havde et stort hul oveni hovedet, så det kunne se ud som om en af hønsene har hakket den ihjel, eller hvad?
(...ved godt at det er frygtelig ulovligt at have høns og ænder sammen. Kun midlertidigt, til jeg bliver færdig med andegården).
Har en skrukand mere der lige har lagt sig på tyve æg, så der bliver da til julemiddagen i år, hvis det går lige så fint ;D

Så lidt godt skete der da på farmen  /o

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 22 Juni , 2010, 18:05 »
hej Julie
jeg fodrer også med Byg og har fået masser af kyllinger såååååååå
at det ikke er blevet til noget med dine æg,jeg har gjordt den erfaring at der ikke må være 2 høner der ruger i samme rede da ægene ikke får den luft og temperatur svingning de skal have når hønen går af reden.
mvh Walter.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 26 Juni , 2010, 11:19 »
hej Julie
jeg fodrer også med Byg og har fået masser af kyllinger såååååååå
at det ikke er blevet til noget med dine æg,jeg har gjordt den erfaring at der ikke må være 2 høner der ruger i samme rede da ægene ikke får den luft og temperatur svingning de skal have når hønen går af reden.
mvh Walter.

Hej Walter!

Tusind tak for dit svar. Ved du hvad, jeg tror sørme lige du ramte plet. Allerede i den første uge af udrugningen, masede den anden skruk sig ind, og så har de ellers delt rede siden. Så det er da garanteret det det er gået galt!
Tusind tak for det. Jeg må være lidt skrappere overfor det med at dele bo. Forhåbentlig har de mod på at prøve igen i år.

De bedste hilsner

Julie

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 26 Juni , 2010, 11:23 »
Der blev seks små gule kyllinger ud af otte æg.

..det kom selvfølgelig ikke kyllinger ud af andeæggene  ::)

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 26 Juni , 2010, 16:15 »
hej Julie
Hvor i Østj. bor du ,er hønerne stadig skruk,jeg bor i Søgård/Åbenrå.
jeg får kyllinger i morgen eller på mandag sååååå en lille køretur. <L <O
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 30 Juni , 2010, 13:17 »
Hej Walter,

Jeg bor desværre helt oppe ved Århus og har ikke bil..

Det er pokkers, men det er simpelthen ikke lykkedes mig at finde kyllinger til de to tosse-skrukker. Har ledt på dba, men det er svært at få folk til at bringe ud. Jeg har en and der ligger på 20 æg som klækker om en uges tid. Ville det være tosset at give skrukkerne et par stykker hver? Eller risikerer jeg at de giver op om lidt? På et tidspunkt giver de vel op, ikke? Jeg spekulerer i at jeg måske kan blive nødt til at skille dem ad, for de er simpelthen tossede med at ligge og putte sammen  :-\

De bedste hilsner

Julie

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 30 Juni , 2010, 13:46 »
hej julie det er måske en god ide at flytte dem fra reden , hvis de alligevel ikke ligger på nogle æg , de spiser jo ikke meget når de ruger.
 så du kan risikere at de taber sig for meget
jeg sætter mine ud i haven hvis de er gået tomme, de brokker sig ganske vist men det er bare til de får øje på noget kriblekrable så er de i fuld vigør igen ,
du kan godt lade dem ruge på ande æg men du skal være meget opmærksom på om de acceptere ællingerne som deres egne ,
vi har hos mine forældre tit oplevet at hønsenehar ruget ællinger ud,
 og lige så snart de kommer ud af ægget bliver de hakket ihjel om det er lyden eller det deforme næb( i hønse øjne) der gør det, ved jeg ikke
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 30 Juni , 2010, 15:04 »
Hej Ulla,

Mange tak for dit svar.

Hvad ville du selv gøre? Ande-æg eller en time-out fra hønsegården?

Julie