Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen  (Læst 26675 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #45 Dato: 07 August , 2012, 22:16 »
Og når man så tænker på, hvordan høns forvandler vores enorme madspild og grønne affald til lækre æg, fint kød og fantastisk gødning........dvs, hvis man da må gøde med hønsemøg sådan af hensyn til hygiejnen.

Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #46 Dato: 07 August , 2012, 22:19 »
Nej da, vil i nu lige... Det er da utroligt :o Det må ikke være nemt at være Fjer i Esbjerg..
Det er såmeænd ganske nemt. Som min nabo sagde da jeg forklarede hende at min hønsegård var lige ved og være i strid med reglerne. "Det er kun et problem hvis jeg brokker mig" Og det gør hun  ikke, da jeg har hende mistænkt for og nyde hønsene i smug over hækken ;D Desuden deler jeg rundhåndet ud af alle mine mælkebøtter, som hendes kaniner elsker, og jeg har masser af dem. Men ellers så er det nogen sindsyge regler der er lavet. Som miljøministeren sagde for et par år siden, da man fredede haren i himmerland. Det er ikke jagt der er skyld i harens tilbagegang (ifølge videnskaben), men det er en nem knap og skrue på /f Det er desværre nok den indstilling mange folkevalgte har når der bliver klaget over noget. Så forbyder man et eller andet, og man har gjort sit job. Man har ikke gjort det ret godt, men man har gjort det.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #47 Dato: 07 August , 2012, 22:58 »
Pointen er at vi skal IKKE blive ALT for selvforsynede, for så køber vi jo mindre eller endog slet intet af det skrammel, som produceres i industrien og ikke mindst importeres. /d

Så derfor strammere regler og skræmme kampagner om hvor farligt alt  det hjemmelavede er.
« Senest Redigeret: 07 August , 2012, 22:59 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #48 Dato: 07 August , 2012, 23:31 »
Enig /o
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #49 Dato: 07 August , 2012, 23:32 »
Det er desværre nok den indstilling mange folkevalgte har når der bliver klaget over noget. Så forbyder man et eller andet, og man har gjort sit job. Man har ikke gjort det ret godt, men man har gjort det.

Jes. Sætning 2 og 3. Jeg tror vi er enige (det fornemmer jeg ud fra måden du skriver det på, men ret mig hvis jeg tager fejl).

Min opfattelse er at man overhovedet ikke har gjort sit job, hvis man blot forsøger at skubbe problemet væk ved uigennemtænkt lovgivning. Så ja, politikerne har i sådanne tilfælde ikke gjort det ret godt. De har lavet et værk, et mak-værk.
Måske var vi borgere, i sådanne tilfælde bedre stillet med at politikkerne faktisk ikke gjorde noget. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #50 Dato: 08 August , 2012, 00:13 »
Finn  ;) 
Du ved, vi er bag dig.....Sig til, hvis du mangler hjælp til at få dem til at forstå.
Godt nok taler jeg bred vestjysk, men jeg kan skam også tale rigs Dansk så selv en minister burde kunne forstå  *f
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #51 Dato: 08 August , 2012, 00:25 »
Linda, dit skrift under dit personlige billede, siger da hvad sådan en kontor-nusser selv burde opleve inden det er for sent.....
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Susanne

  • Gæst
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #52 Dato: 08 August , 2012, 07:12 »
Jamen du godeste!!!!!!!

Lad os - nu vi er igang - afskaffe naturen! Den har da længe været alt for upraktisk!

Og i en aftrapningsperiode kan man vel få malet et landskab på indersiden af ruderne! Altså for de blødsødne og smånostalgiske!

Sådan en gang inkompetent, ugennemarbejdet og meningsløst skrankepaveri!

thorleif

  • Gæst
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #53 Dato: 08 August , 2012, 09:25 »
Og ikke glem, det er VI, skattebetalerene der betaler deres loen.

Offline Boffer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #54 Dato: 08 August , 2012, 09:32 »
Hmmm. Det sætter mange tanker igang, men det er vel et spørgsmål om ikke det er ved at blive mere og mere lovligt at være dyreplager, og samtidigt give industrien et stort skullerklap for at holde dyr i bur, så slipper man jo for klager fra emsige nabo'er, og så sviner de jo ikke der hvor vi kan se det.

Det er som om vi er på vej tilbage til den tid, hvor børn skulle ses og ikke høres, og samtidigt hæmme vores børn's udvikling så de bliver mere ensrettet og passer bedre ind i et samfund, som passer til politikerne og de folk som ikke ved bedre. Det er jo bevist flere gange at børn ikke ved hvor mælk kommer fra, andet end fra køleskabet eller supermaked, og hvis man fortæller dem at de brune køer er dem der laver cacaomælk, ja så tror de på det, så det er vel ikke anderledes med høns. Det er dog blevet bedre med tiden, skoler og børnehaver laver bondegårde's ture, men hvis de ikke kan se dyrene fordi de skal lukkes inde, og de ikke må komme ind til dem pga. smittefare, hvad skal de så der ud efter.

Så som susanne skriver Lad os dog afskaffe naturen, og kun vise det i fjernsynet så slipper vi også for smittefare og dyremishandling, det jo er meget nemmere redigere i et tv program så vi slipper for alt det grimme.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #55 Dato: 08 August , 2012, 10:19 »

"Fritgående høns vil efter Miljøstyrelsens vurdering generelt kunne indebære forurening eller uhygiejniske forhold hos naboen. På denne baggrund er det
Miljøstyrelsens vurdering, at der er hjemmel i miljøaktivitetsbekendtgørelsens § 20, stk. 1, til at fastsætte regler i et hønseregulativ, der har til formål
at hindre, at høns færdes frit."



MEN hønsene skal jo IKKE gå inde hos naboen...................

Det er f..... trist at man ikke må gøre som man vil på sin egen grund.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

  • Gæst
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #56 Dato: 08 August , 2012, 10:26 »
Sig mig, tror de vores høns render rundt hos naboen? Det er vist da de færreste hønseejere der har dem gående dér  <A

I så fald beror det hele jo på en misforståelse, og så har forslaget jo ingen steder hjemme. Det kan godt være de har set katte gøre det, men høns...ej, come on!
De vil sikkert bare forskrække os...som i "hvis I begynder at råbe for højt om jeres rettigheder, ta'r vi dem fra jer!"  :police:

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #57 Dato: 08 August , 2012, 11:19 »
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #58 Dato: 08 August , 2012, 12:17 »
MEN hønsene skal jo IKKE gå inde hos naboen...................

Det er f..... trist at man ikke må gøre som man vil på sin egen grund.

I henvendelsen til Miljøministeren står UDTRYKKELIGT at selvfølgelig skal høns holdes på egen grund!. I henvendelsen skrives også flere gange "høns på egen græsplæne".

Miljøstyrelsen kan ikke være i tvivl om det drejer sig om egne høns på egen græsplæne og de har svaret at fritgående høns er til miljøfare for naboen.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

karina dj

  • Gæst
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #59 Dato: 08 August , 2012, 12:42 »
Ja det råber jo på en uddybelse! Flyvende hønseklatter?