Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen  (Læst 30988 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #15 Dato: 07 August , 2012, 11:18 »
Puha Kirsten  :-[ skal han ikke vente 14 dage fra sprøjtning til høst? siger vores "miljøvenlige regler" ikke det?

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
« Svar #16 Dato: 07 August , 2012, 11:21 »
Kan man få at vide, om det er en generel "kovending" i Miljøstyrelsen, at de går imod fritgående husdyr ?

Nu havde jeg lige forstået at Økologisk dyrehold SKULLE være fritgående, for at leve op til betegnelsen ?

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #17 Dato: 07 August , 2012, 11:22 »
Kan man bede Miljøstyrelsen at dokumentere deres påstand? :police:
Ja. Det her skal simpelthen ikke få lov til at stå. Det er så meget ude i hampen.

Jeg vil få nogle politikere i miljøudvalget til at stille spørgsmål og bede om at få uddybet hvilke miljømæssige gener der er ved at høns går på ens egen græsplæne. Og om Miljøministeren er enig i Miljøstyrelsens holdning.

Jeg har tilføjet hele brevet i første indlæg, så kan alle læse hele brevet.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 07 August , 2012, 11:23 »
Ja, humøret bliver s'gu'tte bedre af at læse hele brevet. Sikke en gang nonsens pakket ind i kancellisprog og paragraffer.
 /f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #19 Dato: 07 August , 2012, 11:41 »
Puha Kirsten  :-[ skal han ikke vente 14 dage fra sprøjtning til høst? siger vores "miljøvenlige regler" ikke det?
Jo, det mener jeg da. Efterhånden har godserne heromkring opkøbt og sammenlagt så meget landbrugsjord at de ikke kan klare arbejdet med de få, store maskiner, der er på mode nu. Så må man jo sprøjte sig ud af problemerne. Og nu var det altså den marks tur! Nå, han er kørt hjem. Det siler ned...... /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Zoro

• Gæst
« Svar #20 Dato: 07 August , 2012, 11:43 »
Man bliver virkeligt chokeret over at den lovgivende politiske forsamling kan ligge navn til sådant noget ævl.

J.C.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #21 Dato: 07 August , 2012, 11:54 »
Og så bliver det da rigtig sjovt, hvis en af disse trends slår igennem som bl.a. Institus for Fremtidsforskning forudser, menlig Urban Farming

http://penge.dk/investering/investering/fremtidens-vinderaktier-4-gyldne-trends?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=daily_pop_dk_2012_8_7_35308

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 07 August , 2012, 11:55 »
Når man nu læser det der brev, hvorfor er det så kun for høns?
Den formulering de benytter sig af gælder jo alt. Som de også selv skriver "har et meget bredt forureningsbegreb".

Dets formulering må da være så bredt at det ikke længere kan betegnes som gyldigt, eftersom der i så fald kan laves særegne regulativer om alt. Børn, maskiner, dyr. Jeg mener det er jo lige før de kan vælge at udrydde græshopper hvis de mener de larmer for meget.
Ydermere så er alt jo relativt med den type formulering.

Det kan da umiddelbart ikke være juridisk gyldigt at skrive en lov i "carte blanche" form...

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 07 August , 2012, 11:56 »
Og så bliver det da rigtig sjovt, hvis en af disse trends slår igennem som bl.a. Institus for Fremtidsforskning forudser, menlig Urban Farming

http://penge.dk/investering/investering/fremtidens-vinderaktier-4-gyldne-trends?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=daily_pop_dk_2012_8_7_35308

Nej, nej Rudi, det vil ministeriet da aldrig tillade! Tilbage til naturen?? No way...
Mvh Marianne

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
« Svar #24 Dato: 07 August , 2012, 12:35 »
Når man får nærlæst brevet, så er det nu nærmest nogle generelle betragtninger om, at Miljøstyrelsen ALTID vil have "de videnskabelige facts" på sin side !

Brevet fortæller jo ikke om nye tiltag, man forbeholder sig blot retten !

Med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #25 Dato: 07 August , 2012, 13:39 »
Ærlig talt ved jeg simpel hen ikke hvad jeg skal sige. Sidder helt mundlam, men hvis man så giver sine høns ble på må de så godt gå frit i haven?

Den er nemlig opfundet. Se bare i dette link.
http://www.seramaclub.nl/pagina59.html
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #26 Dato: 07 August , 2012, 14:11 »
Vil bare gerne skrive en masse over hvor skuffet og vred jeg er, men kan bare ikke sætte ord på det... Det virker så tamt bare at give op, men der er bare snart ikke noget der er værd at bygge videre på.. Fordi alt er blevet så forskruet at det bedre kan betale sig at rive det hele ned og bygge det op fra bunden igen....

Det hedder vist Christiania ;)

Jeg bliver svedt ved tanken om hvor mange med krakilske naboer der kan komme i klemme med den sindsyge paragraf.
Uha uha.... "VI" må gøre noget. Sig frem Finn....Skal vi monster maile miljøstyrelsen ?

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 07 August , 2012, 14:28 »
Ærlig talt ved jeg simpel hen ikke hvad jeg skal sige. Sidder helt mundlam, men hvis man så giver sine høns ble på må de så godt gå frit i haven?

Den er nemlig opfundet. Se bare i dette link.
http://www.seramaclub.nl/pagina59.html

Det kunne være løsningen! At vi alle bruger sådan nogen, så må hønsene gøre hvad de vil, også hos naboen :-) :-) Og så må vi have mange flere høns end vi må nu... !!! ;-) Send straks forslaget til ministeren!
Mvh Marianne

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #28 Dato: 07 August , 2012, 14:45 »
Tænk engang ikke alene er der en eller anden der har opfundet hønse-bleèr, men det mest utrolige er dælme da det faktisk kan sælges og bliver købt......?????
Jeg ville godt nok lure en kende ved  etsådan syn over hækken i en villahave. Og det kunne måske (inden denne skrupskøre lov) ellers have givet anledning om anmeldelse af mistrivsel hos høns.
Nå, men betyder det så at hvis høns skal til at gå med ble, så kan man åbne hønse-dagpleje hvor de kan/skal have bleen skiftet reglmæssigt, for at undgå misrygt?
Min gamle farfar ville, hvis ikke han allerede var død, have klasket sig på lårene af grin over det samfund vi er midt i.
Hans bemærkning ville nok af lydt i stil med " Der har levet og skidt dyr /høns på denne jord så længe i menneskets historie, som denne kan føres tilbage til - og mennesket ser da ud til at have overlevet."
Eller hvad er det da endt med? Er vi blevt en ny steril type/race, endnu u-opdaget særlig art, nedstammet fra det forhistoriske menneske??? <A
Stof til efter tanke ihvert fald- og skulle de kloge lov- besluttere læse med her, så håber jeg da ikke du/i tager løn/ skattekroner for faktisk at overveje tanken om hvad denne to-benet nu art skal hedde????

Venlig hilsen Janni
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #29 Dato: 07 August , 2012, 15:03 »
Hvor er det i øvrigt dejligt, at producenter som Libero, Pampers osv. (bleèr til børn) ikke har fået ved taget en lov mod børn der render unden ble.
Min 3 årige søn er ved at lære hvad det vil sige at være ble-fri. Dog sker uheldet sommetider og tørre bukser må findes.
Men det sker jo også når vi er hjemmefra matriklen. Godt vi endnu ikke er højkriminelle!!! Ellers kan man måske vedtage familieceller i fængslet? Kan man så samtidig, vælge røg og dyrefrie celler? Kaldes det så udviddet stuearrest?

Vh. Janni
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"