Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen  (Læst 15650 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #30 Dato: 08 Juli , 2009, 09:45 »
Høns kan huske hinanden i op til ca. 14 dage  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #31 Dato: 16 Juli , 2009, 22:03 »
Hey!!! Der mangler en slutning på denne historie! Hvordan gik det med sammeføringen af de to veninder??? Er alt fryd og gammen???
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #32 Dato: 17 Juli , 2009, 14:14 »
Ved godt der mangler info -  men mit arbejde tager al min fritid  :-\

Vi kom hjem med silke-vild , som jeg nu har døbt hende , og slap hende ind til houdini og co.   BANG , tørre tæsk til hende fra en kant af - i ca. 10 min. Så havde de værste høner markeret sig og silke-vild fundet sin egen løsning på at undgå alt for mange hak ! Silke-vild er jo en liiiiiille smule mindre end araucanerne , så når et hak var nært forestående , bukkede hun sig lidt mere ned og : vupti - smuttede mellem benene på angriberen   hææææææ  det tog fusen på de værste høner  :D  Ikke noget med at springe buk her - vi har vel værdighed - da slet ikke buk med en lille silke  :o
Houdini derimod benyttede lejligheden til et par hop i hierakiet : da herr svalehader jo havde vingerne fulde med den uro silke-vild forårsagede , gav houdini lige de (måske) to værste konkurenter et ordentligt fur : bum bang smæk , væk væk ..
Så nu hersker der orden på sovepinden , houdini og silke-vild sidder tættere ved herr svalehader , der lige kiggede en ekstra gang på rækkefølgen , men ellers bare satte sig til ro.
Herr svalehader derimod , tegner til at tage sit ansvar som  <K  så alvorligt som en ung hane nu kan gøre det. Han har en røst og et (junior)gal så naboen mente det bestemt ikke kunne komme fra en pjevs som en araucana  :o
Herr svalehaders broder derimod , prøver og prøver , men lige lidt hjælper det : ky .... kyyypffffttss , det lyser ud af ham han anstrenger sig : han får garanteret et chok når det første gal går rent igennem  ;D
Ellers er alt ok


go weekend
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #33 Dato: 17 Juli , 2009, 19:04 »
Åh, det var godt at høre!

Det lyder som om Silke-vild er mindst ligeså stor en personlighed som Houdini. Mon ikke Svalehader gør det klogeste en han kan; sætter sig ned, ta'r sig en hønse-bajer og venter på det går over!

Der er iøvrigt ikke noget som unge haner, der øver sig i at gale. Det er en utroligt latterlig lyd ;D
Men omvendt må en hver mand, der haft en stemme i overgang, vel føle med dem...

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #34 Dato: 17 Juli , 2009, 19:31 »
Ja jeg kan kun sige at både houdini og silke-vild er nogle helt for sig, *l
Og hvor er jeg glad for at de er kommet til en god familie, som giver dem lov til at de har deres særpræg tak til Jan og hans familie  *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #35 Dato: 17 Juli , 2009, 21:05 »
Tak for slutningen, selv om den ikke var så rosenrød, som jeg havde håbet. Filmen havde jo kørt i slowmotion i mit hoved med de to veninder der fra hver sin ende af hønsegården løb mod hinanden og endte på midten i en stor omfavnelse... Jeg har vist set for meget Danielle Steel  *p
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #36 Dato: 17 Juli , 2009, 21:34 »


 *g *o
Fru Olsen må nok tilslutte sig frk. Olsen;
Tak for slutningen, selv om den ikke var så rosenrød, som jeg havde håbet. Filmen havde jo kørt i slowmotion i mit hoved med de to veninder der fra hver sin ende af hønsegården løb mod hinanden og endte på midten i en stor omfavnelse... Jeg har vist set for meget Danielle Steel  *p

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #37 Dato: 17 August , 2009, 20:56 »
Update Update Update
Nu har Houdini og co. vænnet sig til deres omgivelser med uindskrænket plads - ja altså : løbegården er desværre blevet et langtidsprojekt pga voldsom travlhed på arbejdet  :P
Efter ca 14 dage hvor de kun gik rundt omkring garagen har de taget revanche : de gokler rundt over alt , og Houdini er og bliver Houdini : Nå , har de lukket lågen til terrassen ? Det må der findes en løsning på - vupti - gåååk goook - i kan da ikke holde mig væk fra terrassen ! Første gang marcherede hun rundt om hele huset : veeenstre om - liiiige ud - veeenstre om - liiiige ud - veeenstre om : hej i to. Anden gang var der for mange biler : det må kunne gøres anderledes : ind gennem døren til laden , gennem første rum , tværs over de gamle ko båse , op på et par paller og flakse over på vindueskarmen , og flakse ud gennem det åbne vindue : gåååk goook - giver i kaffe ?
Hun kan altså noget med at ville være hvor hun vil være  ;D  Det tog den hurtigste 3 dage at finde om til os rundt om huset , og hun er stadig den eneste der tager turen gennem laden  ;D

Mere senere på ugen.

dunhjernest
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #38 Dato: 17 August , 2009, 21:31 »
Var der nogen, der sagde, at høns er dumme *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

hoejberg

  • Gæst
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #39 Dato: 18 August , 2009, 11:58 »
Skøn fortælling *g

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #40 Dato: 18 August , 2009, 11:59 »
Houdini bør helt gå til træning!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #41 Dato: 18 August , 2009, 13:56 »
Åh jeg elsker når jeg læser hvor godt hun er *l
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen - nu med hormonforstyrelser
« Svar #42 Dato: 11 ſeptember , 2009, 13:52 »
Tiden går sin gang her på matriklen , hvor jeg endnu ikke er færdig med løbegården og stadig ikke har lært det der foto halløj. Det er jo dog ikke ensbetydende med Houdini og co. holder status quo !
Hver gang jeg ser hønsene sammen holder jeg automatisk mandtal : Houdini , Silkevild , Herr Svalehader ,4,5,6,7,8,9 - jo den er god nok 8 stk araucana og en silkehøne , ofte kræver det lige lidt ekstra kiggen rundt inden jeg finder 8 og 9 , men de har altid været nogenlunde samlet - alt ok så. Det ændrede sig pludselig : 7 stk incl. silkevild  hva`ba ? Uuuuuh bange tanker med det samme : ræv , hund , rotter , grævling , høg eller musvåge årh nej nej nej.
I soveværelset : nej , laden : nej , terrassen: nej , marken , naboen , græsplænen alt sammen ingen stedder no 8 & 9. Længere væk , udvide søge zonen : skråååååårk , langt længere væk end nogensinde : den sorte hane og den sorteste af hønerne havde bevæget sig væk fra Herr Svalehaders årvågne blik og var nu i færd med at teste deres teenage hormoner  :D    Så nu er no. 8 & 9 døbt : mr and mrs Black  ;D
Mr and Mrs Black`s hormonelle udflugter er nu fast rutine , og jeg kan altid finde dem langt længere væk end nogensinde.
Mr Black har dog problemer med at vente med at forsøge at træde sit hjertens udkårne til de er væk , så de andre høner kigger noget betaget på scenariet - han vælter hele tiden af , efter at have vippet rundt på hende som en windsurfer i stiv kuling  ;D
Herr Svalehader - som ellers nok er en fin hane med styr på flokken , fatter ikke en bjælde af hvad hans konkurent dog har gang i : hormoner - næ nej : er der ikke noget at spise et sted ?

Dunhjernest
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #43 Dato: 11 ſeptember , 2009, 14:17 »
 *g *g
*p *p

Fremad for kærligheden!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hanegalgak - nu med HØNS på matriklen
« Svar #44 Dato: 11 ſeptember , 2009, 14:18 »
Tak for et dejligt indlæg, mit smilebånd var gået i hårdknude og trængte til at blive trukket ud i hel bredde  <H
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk