Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder bestilt på nettet....  (Læst 21326 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #15 Dato: 01 Februar , 2014, 18:16 »
GokkeLotte: Hvor handler du over nettet i udlandet?

Jeg handler hos zooplus.de ca. 4-6 gange om året, primært til kattene, men de har desværre ikke hønsefoder og svinefoder, som jeg bruger til musene. De har heller ikke fx kaninfoder i de mængder, jeg bruger.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #16 Dato: 02 Februar , 2014, 08:03 »
Jeg arbejder ikke så meget og har god tid......... opskriften her er at google på tysk eller engelsk :) Der er så mange webshops, og jeg tjekker leveringsbetingelser som det første og derefter kommer prissammenligningen fra den ene til den anden- der jo tit tilbud det ene eller andet sted ;) På den engelske zooplus har de det hele- også til høns og kaniner........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #17 Dato: 02 Februar , 2014, 09:10 »
Men skal man ikke også sammenligne indholdet og ikke kun prisen?, for i meget af det "billige" foder, er der også en enorm stor korn andel i.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #18 Dato: 02 Februar , 2014, 10:16 »
Desværre gider mine høns ikke rigtigt det "billige" foder- de foretrækker VerseleLaga(staves?)..... Jeg har prøvet lidt af hvert allerede nu som nygenstartet hønsemor........ Fuld af Pep, købte 5 sække ::), bliver svær at bruge op uden en lækker kornblanding i  :P- de gider den helst ikke. Jeg har inspireret af tråden her bestilt hos L-H foder efter en telefonsamtale med dem og afventer nu en tilbagemelding ang. leveringspris- jeg  *k for en fornuftig aftale  :)
 Her får de køkkenrester fra 3 husholdninger, grød med guf hver dag og tit spinat eller grønkål. Melorm gives også jævnligt, og jeg fyder mig over den kommende uges høje temperaturer, så man kan få hjem igen uden at de fryser ihjel ifbm fragten.
 Her har de altså fået lidt af hvert købt både her og der- med helt unge høns tilføjet flokken af ældre har de alle stadig adgang til både start(endnu ikke brugt op)- og voksefoder udover resten. Ingen er fede, vi får mange æg, og alle virker veltilpasse og livlige, så min "erfaring" er at det er lettere at variere/skifte foder til høns end til hestene. Men ja jeg kigger da indholdfortegnelsen grundigt igennem- netsider uden den mulighed droppes med det samme........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #19 Dato: 02 Februar , 2014, 11:42 »
Lidt udenfor emne og dog...Jeg har oplevet tyske sites, der ikke har betaling med kort, men med bankoverførsel. Fik en slem overraskelse, da jeg så min banks gebyr for den transaktion!!!

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #20 Dato: 03 Februar , 2014, 13:16 »
LH-foder var et godt tip  /o De leverer næsten 200kg foder + diverse for 400,- Dem handler jeg hos fremover. Medmindre fragtprisen ryger for højt op pga færgen, kan jeg så endelig købe fast i en dansk forretning :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #21 Dato: 16 Februar , 2014, 22:05 »
Jeg har netop modtaget foder fra Linds 15 sække a 15kg med gratis fragt. Der gik en lille uge fra bestilling til det blev leveret i indkørslen. Jeg har før ikke villet købe for meget hvis nu det skulle blive dårligt eller at der skulle gå møl i det. Men nu måtte det prøves. Selve foderet virker fint og ikke med så meget smuld som i DLG's.

Tak for linket maja1981 :-)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #22 Dato: 16 Februar , 2014, 22:12 »
Tak for linket maja1981 :-)

Er det et link der kan/må deles??
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #23 Dato: 16 Februar , 2014, 22:14 »
Hej Erik

http://www.linds.dk/ Hvis der ikke må linkes beklager jeg og så må admin slette ;-)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #24 Dato: 16 Februar , 2014, 22:19 »
Der må gerne linkes, så længe det ikke er en egentlig reklame fra firmaet selv. Medlemmer på Forum må gerne linke til forhandlere og gode indkøbssteder, til fælles glæde.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #25 Dato: 16 Februar , 2014, 22:28 »
Det er godt nok rimeligt fornuftige priser sammenholdt med alternativerne.

Er der en indlægsseddel eller en beskrivelse af indhold på den enkelte sæk?
Det er ikke nok at prisen er lav, hvis indholdet ikke er i orden. ;)

Hvad kan du finde af oplysninger om indhold, enten på en indlægsseddel eller på en deklarationsseddel på sækken?
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #26 Dato: 18 Februar , 2014, 08:57 »
Erik, Jeg køber fuldfoder da det er det som er nemmest for mig og min hverdag ;-) Men jeg vil da gerne tage et billede af oplysninger af indhold hvis det er? Jeg vil sige at det minder meget om Møllerens foder som jeg har brugt før.

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #27 Dato: 18 Februar , 2014, 09:46 »
Jeg har desværre ikke gemt deres katalog.......... Er selv særdeles tilfreds kunde hos firmaet men har aldrig været fristet af foderet- den ene gang vi fik hundefoderet hjem, endte det i skraldespanden fordi de ikke gad æde det!? De er ellers ikke kræsne  ;D Hestefoderet har for mange mangler til at jeg prøvede. Kan ikke huske hvilke da det er mange år siden, jeg først kiggede på faktisk indhold ::), men det sprang jeg over. Det er muligt sammensætningen er ændret siden!!
 Deres priser på vildtfuglefrø er gode!! DET bliver spist. Mejseboldene skal også bare lige ud af nettene inden servering :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #28 Dato: 18 Februar , 2014, 23:41 »
Men jeg vil da gerne tage et billede af oplysninger af indhold hvis det er?

Meget gerne.  :)

Det er jo en stor portion at tage hjem, så indholdet skulle helst være i orden.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Foder bestilt på nettet....
« Svar #29 Dato: 19 Februar , 2014, 09:54 »
Så lærte jeg også lige at scanne  ::)
Jeg håber ikke at foderet er komplet uduligt?  Mine dyr vil godt spise det og jeg får rigeligt med æg og prisen passer til min pengepung så.....