Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gode kæledyr, slagtehøns og æglæggere - Hvilke slags høns ?  (Læst 19528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Gode kæledyr, slagtehøns og æglæggere - Hvilke slags høns ?
« Svar #30 Dato: 12 November , 2011, 14:48 »
Hej
Efter at have prøvet mange racer er Faverolles helt klart det du søger.Er meget tamme går og hygge snaker hele tiden,meget stor(5-6kg) lægger ca 200 æg om året,lige dig.
mvh WAlter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Gode kæledyr, slagtehøns og æglæggere - Hvilke slags høns ?
« Svar #31 Dato: 12 November , 2011, 23:58 »
se for mig var der et krav mere udover æg og kød, som så heldigvis faldt sammen med new hampshire. De skulle være røde/brune. Spørg mig ikke om hvorfor. Jeg har en forestilling i mit hoved om at når ting skal være i min besiddelse skal det udover de praktiske funktioner osse ha et udseende jeg kan li. Udover og tænke i praktiske baner må man osse godt tænke lidt på udseende, for man bliver nu alligevel gladere når noget er pænt. Alt dette gør så pludselig at man tænker helt anderledes, for og få tingene til og gå op i en højere enhed.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Gode kæledyr, slagtehøns og æglæggere - Hvilke slags høns ?
« Svar #32 Dato: 16 November , 2011, 20:45 »
ja du har fået mange gode bud på en race. ;D


jeg søgte selv lidt det samme, dog nogle med flere forskellige farver især sølv/sortrandet var flotte syntes jeg.


valget blev wyandotter i store og har ikke fortrudt  /o


jeg har fået to forskellige steder fra og de er alle rolige og rimelig tamme og da den eneste æglæggende høne jeg havde lagde æg, kom der 5- 6 æg om ugen. (nu fælder hun og de andre er lige unge nok)


de er bestemt ikke flyvske (har kun set dem flyve på pind) og de kan gå bag et halv meter højt hegn.


og så syntes jeg at det er spændende med alle de farver de kan fåes i  :)


og som bonus lægger de æg med MEGET store blommer, og skulle være gode til at lægge om vinteren også.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Gode kæledyr, slagtehøns og æglæggere - Hvilke slags høns ?
« Svar #33 Dato: 17 November , 2011, 06:57 »
Jeg skrev en mail til trådstarter i søndags, og fortalte at der er mange gode svar til hende, hvis hun har lyst til at kigge forbi vores skønne forum igen :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Gode kæledyr, slagtehøns og æglæggere - Hvilke slags høns ?
« Svar #34 Dato: 17 November , 2011, 09:17 »
Det var betænksomt af dig, Tanja /o
Det er tit, at nye medlemmer bliver overraskede over, hvor mange og hvor hurtigt beskederne kommer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk