Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 60355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hanne

  • Gæst
Medlemspræsentation
« Dato: 31 Januar , 2008, 18:18 »
Hej alle!!

Nu har vi i staben præsenteret os, og det er da sjovt, at mennesker som man har kendt her gennem flere hønseår, pludselig fortæller så meget man ikke ved!! ;D

Hvad med alle jer??

Hvem er I??

Fortæl, fortæl
;D



Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #1 Dato: 31 Januar , 2008, 21:12 »
Når ingen andre vil, så vil jeg starte.

Jeg er for 2 år siden flyttet fra Københavns Nordvest-kvarter til Næstved, Ja lidt af en omvæltning, men dejligt.

Jeg arbejder på 2. år som buschauffør her i Næstved kører mest i landdistrikterne

Jeg har altid elsket dyr, og har foruden hønsene (som jeg har haft et lille år) Et vejkryds ved navn Bamse og en kat ved navn Xena
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Filimus

  • Bruger
  • Indlæg: 23
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #2 Dato: 31 Januar , 2008, 22:22 »
Hej med Jer

Tillykke med den nye hjemmeside, og tusind tak for initiativet, sejt at I fortsætter, dejligt at man kunne få et billede med herinde, mine billeder var for "store" på den tidligere hjemmeside.

Pøj, pøj med siden...  :D
Mange hilsner fra Anne Fernandez

1,0 border/golden blandings hund (som elsker høns og katte), 2,1 neutraliserede katte inde og 1,1 neutraliserede katte ude, 1,2 Australorps/faverolles blandinger, 0,4, faverolles.

Maiken Brændmose Jensen

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #3 Dato: 31 Januar , 2008, 22:33 »
Så fortsætter jeg.
Gift med Sune og vi har 4 dejlige børn. Philip på 6 år, (prinsesse) Isabella på 4 år, David på 3 år og Lukaz på 15 måneder.

Jeg er udlært kok, men det er lidt svært at få, arbejdstiden til at, passe ind i en familie.
Så jeg startede som privat dagplejer, for 6 måneder siden. og har pt. 4 børn i dagpleje. Så her er der liv og glade dage.

Jeg har silker, som jeg startede med for 3 år siden. Dejlige, rolige høns. Specielt når man har børn.

Offline HanneJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
    • MinVenKatten
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #4 Dato: 01 Februar , 2008, 15:42 »
Gift, bor på landet i et naturskønt område, er selvstændig og så heldig at jeg arbejder hjemmefra.

På 3. år moskusande-ejer og 1 gås er i mellemtiden kommet til. Min store interesse er katte og vi har 7 stk. 4-benede ialt - det må blive til 3,4 katte.....alle som huskatte, blandet landhandel.

I et øjebliks vanvare sagt ja til at være redaktør for vort lille lokal-blad, ungdomsforeing, med vægt på det sportslige (og jeg er ikke lige den store "sports-mand") - det fører jo lidt mere med, så nu skal jeg også være hjælper til sportsugen mv. - ups..... :)

kim nielsen

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #5 Dato: 01 Februar , 2008, 16:18 »
Flyttede til Luxemburg for snart 16 år siden, og boede de første par år inde i selve Luxembourg by. Efter ca. 2 ½  år flyttede vi til Waldbillig, en skøn lille landsby 28 kilometer fra hovedstaden. Et 200 år gammelt hus, med masser af plads til os og alle de dyr der efterhånden er løbet til. 3 golden Retriever, kat, fugle, kaniner, fisk og så selvfølgelig høns er det blevet til op gennem årene. Hønsene kom til efter en rejse i Vietnam, hvor vi i bogstavliste forstand, havde høns rendende rundt mellem benene konstant. Vi syntes det var nogle spøjse små skabninger, og da vi havde et gammelt hønsehus i forvejen, som på daværende tidspunkt ikke blev brugt til nået, tog det os ikke lang tid før det var bestemt, at vi skulle have høns. Vores hønsegård består i dag af 6 Sussex, 14 italiener og 3/2 blandinger.
Jeg var tidligere frisør, men stoppede to år efter vi fik huset, og helliger mig i dag det glade landmands liv. Vi rejser en del, helst til varmere lande, og af hobbyer kan bla nævnes have, dyr, natur, fotografering og computer.
Det er så dejligt at dette forum fortsætter. Ikke bare er der masser af gode råd at få, men det er også en hyggelig måde for mig, stadigvæk at have en forbindelse til Danmark.
Glæder mig til en masse timer med jer alle samme.     

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #6 Dato: 01 Februar , 2008, 16:23 »
Jamen, jeg vil da også gerne fortælle lidt  :)

Er gift med Carsten, har 2 tøser, Ida 20 år, som flyttet hjemmefra og læser i Kbh + Anne 16 år, som skal på efterskole næste år - det bliver underligt at blive "bare os to" igen. Bor i parcelhus og har al for lidt udenomsplads, syn's jeg, men har alligevel fundet plads til en kat, to hunde og i 2005 kom en lille flok dværghøns til  :) ÆÆÆÆÆlsker at nusse om mine "krapyl" og mit drivhus og gode vandreture i naturen.

På jobbet er jeg skolesekretær - fantastisk berigende og skønt job, masser af søde, dejlige unger og kolleger + "et par" umulige (også kolleger) ;)

Har det også med at blive rodet ind i alt muligt i fritiden, som jeg ikke har forstand  ;) Jeg har det der problem med at holde min mund og min hånd nede, når ingen andre melder sig frivilligt  :-\

Drømmer om at komme længere ud på landet og få mig et lille landsted, hvor jeg rigtig kan slå mig løs med høns, ænder måske et par får eller heste (som jeg forøvrigt er bange for) og ikke mindst en stor økologisk køkkenhave  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline m.andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #7 Dato: 02 Februar , 2008, 00:23 »
Jeg hedder mirjam og jeg er også gået over til silker... :D
Vi er ved at få os godt indrettet i vores drømme bolig med stald og masser af plads omkring os til alle dyrene.
Jeg har altid været interesseret i fjerkræ, og nu er der endelig plads til at prøve alle de dyr jeg kunne tænke mig.
Lige nu er besætningen skåret kraftigt ned, så der er plads til forårets ryk ind.
Jeg har lige solgt alle faverolles, for efter jeg fik silkehøns blev jeg enig med mig selv om at faverolles var for dovne, og for svære for mig at avle på. Mine silkehøns går ud imellem hver regnbyge, og det er mere end jeg kunne prale med, med mine faverolles. De er hyggelige, flotte, rolige og så lægger de æg...
Jeg vil dog have to racer høns, og kan stadig godt lide store høns med et godt kødsæt, så jeg skal igang med at ruge lyse og gule sussex.
Udover et fremtidigt hold sussex og 8 dværg silkehøns, har jeg 8 duer og tre rouen ænder. Iøvrigt en anderace jeg også varmt vil anbefale.
Så går der to boergeder i stalden, hvor vi venter kid fra den ene.
Og sidst men ikke mindst, har vi to bomuldshunde, hvor vi til foråret gerne skulle få hvalpe.
Der bliver nok at se til, og det bliver spændende.
Kyllinger og ællinger forventer jeg hvert forår, men kid og hundehvalpe er nyt. Det er altid skønt med dyreunger.

Jens Juhl

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #8 Dato: 06 Februar , 2008, 13:14 »
Jeg hedder Jens Juhl, og er fra 1941. Selvom jeg er på pension, er jeg aktiv med informationer om økologi og økologisk havebrug. Jeg fortæller ikke hvad folk skal gøre, men hvad jeg gør, og med hvilket resultat, så er det op til folk selv at vælge. Jeg holder foredrag og kurser om økologisk havebrug.
Om sommeren er jeg Slotsherre, på mit slot, Slottet i Smørmosen. Det har jeg sammen med Slotsfruen som hedder Sølva Falgren. Vi dyrker alt økologisk. Sølva er skrap til det der med økologisk mad, og forfatter til en lang række opskrifter om mad, syltning, bagning mv. Hun ved også en masse om planter. I Slotshaven modtager vi besøg af alle der har lyst til at opleve hvordan man dyrker sin have uden at tilsvine jorden.
Vi har 6 høns af blandet race. Vores have er en orpington, som Ina har doneret til os. Hvis i vil hvide mere om os, vors hønsehold, madopskrifterne og de ca. 185 planter vi har i haven, så klik ind på www.slottet-i-smoermosen.com


Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #9 Dato: 08 Februar , 2008, 15:59 »
Hej. Jeg hedder Egon og er 54 år. Jeg er gartneruddannet. I min fritid arbejder jeg med lidt fugle. ;) og så høns i racerne Stor brun Landhøns og Lutter!
« Senest Redigeret: 08 Februar , 2008, 16:15 Fra Egon »
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Johs.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #10 Dato: 08 Februar , 2008, 17:09 »
Hej med jer
Jeg hedder Johannes gift og bor i Højer kan næsten se over grændsen til Tyskland er uddannet som skorstensfejer har arbejdet i Tønder og Højer Kommuner
Dårlig ryg endte med en pension i 97 har derfor haft høns og moskusænder siden da mere for at have noget at gå og pysle med.
Var på hønsehandel i går hos Danny west købte 1 hane 2 høner Arocana da de gamle ( 10-12 år)Ikke kan huske hvordan de skal lægge æg.   ::)

Johs.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #11 Dato: 11 Februar , 2008, 18:44 »
For 9 år siden fik jeg min første (skruk-)høne med 9 sussex-kyllinger.. Og siden er det bare gået derud af, først med blandede dværghøns, lidt barnevelder og welsumer, indtil jeg hoppede på vognen med araucana'er. Silkehøns kom der også til, de er gode til at passe araucanernes æg og kyllinger først på sæsonen, hvor de ikke selv har fået forårsfornemmelser endnu.
Familien havde i min barndom nok en fornemmelse af, at det ville gå sådan: de havde en hård tid, for jeg samlede dyr af alle slags. Fugleunger under blusen, kattekillinger, mus i cigarkasser (de stak af om natten!), snegle i dukkevognen, og når kålen i køkkenhaven forsvandt i larver, var jeg lykkelig - sikke en masse venner at samle ind!
Ud over et hav af høns er jeg således den glade ejer af 6 katte, 2 undulater (den ene kom selv flyvende), en aflagt kanin, en enkelt hamster og 2 gårdhunde, hvoraf den ene p.t. er en meget utæt 8-ugers hvalp. Foruden de 3 teenagedrenge og datteren, der ind i mellem kommer og sætter sine 2 hunde i dagpleje her.. ;)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #12 Dato: 23 Februar , 2008, 09:17 »
Hejsa
Jeg startede med at skulle købe kyllinger på et markede i Skanderborg, det endete med at med at jeg ved en fejl valgte kalkuner, på vej til bilen er der en der spørger hvad har du der i kassen bette pige, jeg svarede kyllinger, og så blev der grinet ;D, så jeg måtte tilbage og bytte til kyllinge.
Siden har jeg haft gæs, og forskellinge høns, idag har jeg farvede farvrolles, 1/3  <P
Jeg har en gårdkat, og en gravhund, og jeg håber jeg får  <L <L
I år ;)
« Senest Redigeret: 23 Februar , 2008, 09:26 Fra belgaard »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #13 Dato: 23 Februar , 2008, 09:38 »
Denne tråd er god,  <M det er dejligt at læse lidt om jeres indgang til at holde fjerkræ, og rart at kunne vende tilbage til tråde for lige at friske op  <C

Belgaard du er velkommen til en rundtur i vores lille fjerkrækoloni i Odder, og der er altid kaffe på kanden. Vi har ikke kalkuner  <K men mange forskellige hønseracer. Har du været en tur i Skanderborg Fjerkrækoloni?

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #14 Dato: 23 Februar , 2008, 14:05 »
@ Belgaard

 <: Aj altså, jeg kan lige forstille mig, hvordan du har følt dig - jeg kom helt til at grine højt ad din historie  <: <: <:

Da jeg var barn, var jeg overbevist om, at måden, man kunne kende forskel på en ko og en tyr  på, var ved at se hvilken vej hornene pegede - jeg var faktisk ret gammel, før jeg forstod, hvorfor de voksne var flade af grin, hvergang jeg havde kloget i om det var det ene eller det andet   <G <G <G
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat