Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hundeangreb  (Læst 36888 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Hundeangreb
« Svar #15 Dato: 10 April , 2013, 19:58 »
øv en modbydelig oplevelse- føler med dig/jer

at hundende angriber hønsene er jo mere eller mindre naturligt for dem, da de fleste ser dem som byttedyr. men at de også angriber jer er simpelthen uacceptabelt, og jeg håber det får konsekvenser for ejerne..!


sådanne hunde der ofte/jævnligt strejfer om er bare ikke iorden. slet ikke når de gør skade på andre.. og det burde have meget større konsekvens for ejerne end det ofte har.


mine egne to hunde går sammen med hønsene, ænderne og selv de helt små kyllinger og ællinger passer de nu på. men de har også lært at dem med fjer der bor her, rør man ikke.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Hundeangreb
« Svar #16 Dato: 10 April , 2013, 20:17 »
Åhhh nej Janni, det gør mig virkelig ondt at høre  *t *t

Hatten af for I har politi anmeldt det, og jeg håber og krydser hvad krydses kan for at politiet gør hvad de kan i denne sag.
Der burde falde en klækkkelig bøde til ejeren af hundene.
Godt din mand havde en tyk jakke på, og du var "bevæbnet".

I vores lille by er det også ganske almindeligt at lade sine hunde strejfre frit omkring og folk er totalt ligeglade, men bliver tværtimod sure når man beder dem holde dem ude af vores grund.
Grunden er hegnet, men frygter da en dag at en hund forcerer hegnet  :-\
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Hundeangreb
« Svar #17 Dato: 10 April , 2013, 20:37 »
Stakkels dig og stakkels dine høns, sikke en grim oplevelse  :(
Skaderne som hundene har forvoldt skal erstattes af hundenes ansvarsforsikring, som er lovpligtig i Danmark. Hvis hunde-ejeren er en sjuft og ikke har orden i forsikringen, kan du søge om erstatning her http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/familiens-dyr/ukendte-uforsikrede-hunde-heste/Sider/hunde-fah.aspx
Kan godt forstå, at du er rystet, hvor er det ærgerligt med sådan en hundeejer, der lader sine hunde løbe omkring.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Hundeangreb
« Svar #18 Dato: 10 April , 2013, 20:51 »
Sikke en forfærdelig oplevelse  :'( Jeg kan godt forstå, du frygter for dine børn! Jeg håber for jer, at politiet tager anmeldelsen alvorligt og at de tager affære over for hundeejeren.  *b
Venlig hilsen
Liv

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #19 Dato: 10 April , 2013, 21:08 »
Tak for linket, det er da meget rart at vide jeg har mulighed for en penegerstatning, selvom jeg meget heller ville have mine smukke fugle.

Politiet virker nærmest ligeglade, men har dog optagtet raport, og vi skal afhøres næmere en af de nærmeste dage. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op med de døde dyr- Gemme dem som bevisførelse, eller destruere dem? Jeg kan jo ikke lade dem ligge og tiltrække rovdyr og i fryseren har jeg ikke plads til en sæk fuld af dødedyr med tilhørende bakterier.

Hvis ægliggende avlsdyr overhovdet kan købes på den her årstid, ved jeg ikke engang hvad jeg skal sige til forsikringen at de koster, er der nogen af jer dygtige opdrætter der kan komme med et slag på tærsklen om hvad sådanne dyr mon kunne handles for?
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Hundeangreb
« Svar #20 Dato: 10 April , 2013, 21:14 »
Indtil man får lov til andet fra forsikringsselskabet så skal man gemme "beviserne". Men tag masser af billeder og gem dem i sække indtil videre. Måske I kan få fat i skadevolders forsikringsselskab i morgen...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Hundeangreb
« Svar #21 Dato: 10 April , 2013, 21:21 »
Det er godtnok en grim oplevelse, den vil man være mærket af længe. Tænker jo også at de hunde vil komme igen på et tidspunkt. Hvad med at sætte noget strøm op, så de får et ordentligt rap. Måske det vil give lidt ro fremover.. :(

Janni..du skal bare sige til, så kan jeg sende dig nogle rugeæg fra mine Guld/sort(blå) båndet brahmaer,,det eneste du skal er at betale for fragten, du skal bare ha sådan nogle igen..

Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #22 Dato: 10 April , 2013, 21:36 »
Det er godtnok en grim oplevelse, den vil man være mærket af længe. Tænker jo også at de hunde vil komme igen på et tidspunkt. Hvad med at sætte noget strøm op, så de får et ordentligt rap. Måske det vil give lidt ro fremover.. :(

Janni..du skal bare sige til, så kan jeg sende dig nogle rugeæg fra mine Guld/sort(blå) båndet brahmaer,,det eneste du skal er at betale for fragten, du skal bare ha sådan nogle igen..

Åhhh, hvor er du bare sød Rikke, ja det er virklig bare en møgdag man ikke lige glemmer.s
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundeangreb
« Svar #23 Dato: 10 April , 2013, 21:37 »
Mig bekendt bliver høns takseret til 250 kroner pr næb af  forsikringsselskaberne
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #24 Dato: 10 April , 2013, 21:48 »
Nu har jeg skrevet til hundeejeren og han siger han har en lovpligtig hundeansvarsforsikring, og at han vil kontakte dem imorgen, og nååår ja så er han da ked af hvad der skete ::)

Imellem tiden har jeg snakket med en anden lokal bonde som vi egenlig ikke normalt har ret meget med at gøre, han fortalte at han og 10-15 andre sidste år underskrev et papir hvor de tilkendegiver de er trætte af hans strejfende hunde. Han mente også at en af de andre havde fået angrebet sine have høns, så det er altså ikke engang første gang de lavet skader. >:(

Bonden rykker nu en annonce i lokalsprøjten hvor han gør opmærksom på løse hunde vil pr. efterdag blive skudt på hans grund, jeg spurgte om han ikke kan reklamere for vores matrikkel også, men det vidste han ikke om det var lovligt.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Christian Clement

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
  • bidt af en gal avler
Sv: Hundeangreb
« Svar #25 Dato: 10 April , 2013, 21:51 »
hvis kørterne kommer igen, og du har modet, kan du jo lukke dem inde et eller andet sted og så få politiet til at hente dem, for så skal ejer da betale nogen 1000, få at få dem igen, så kan det da være de fatter budskabet >:(

jeg hader folk der ikke fatter at holde deres dyr hjemme, om det er deres kat der skider i min sandkasse eller det er hunde der spliter høns og kanin ad, det burde altså have konsikvenser
heldigviser kan man da snakke sig til rette  99% af gangene

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Hundeangreb
« Svar #26 Dato: 10 April , 2013, 21:58 »
I annoncen kan man godt dække flere matrikler, men hundene skal beskrives. Når ejeren er kendt, så er det nok at informere ham direkte skriftligt. Man kan ikke generelt true med at skyde løse hunde.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Solsort

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: Hundeangreb
« Svar #27 Dato: 10 April , 2013, 22:22 »
Nogen i min nærmeste familie har også oplevet et scenarie som dette. Hunden kom igen ad flere omgange, gravede sig ind til hønsene og bed dem ihjel. det var så frygteligt.
Mine forældre fik erstatning, og hunden endte med at blive aflivet på ejers eget initiativ. (Det er jo selvfølgelig ingen trøst som sådan, men bare for at fortælle hvordan det endte)
Jeg kan stadig blive helt glødende af vrede indeni når jeg tænker på de stakkels høns.
« Senest Redigeret: 10 April , 2013, 22:24 Fra Solsort »

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Hundeangreb
« Svar #28 Dato: 10 April , 2013, 22:43 »
Janni, for f..... da. Du var parat til at hjælpe mig da alle mine hønsegårde blæste omkuld.
Nu vil jeg tilbyde dig, (hvis du vil prøve nye farver i Brahma) 1,3 sort Brahma årgang 2012. De skal ikke koste dig noget, måske et par rugeæg til efteråret.
Hvordan var det, havde du ikke også Serama?
Hilsen
Peter

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hundeangreb
« Svar #29 Dato: 10 April , 2013, 22:58 »
Janni

Stor  *t herfra.

Det er ubehageligt at miste sit elskede fjerkræ til rovdyr (som jeg gjorde i stor udtrækning for ca 2 mdr siden), men det er endnu mere ærgerligt når det er til 'domistiserede' (tror jeg det hedder) rovdyr, som i dit tilfælde. Og at hundene tilmed udviser aggressiv adfærd overfor Jer, da I prøver at stoppe dem, er bare ikke i orden.

Så ejer af hundene har åbenbart forsikringen i orden. Dvs at han med sindsro kan lade hundene fortsætte med at løbe løs og forvolde skade.

Du får formentlig tilkendt ca 250 kr pr dræbt dyr plus omkostninger til dyrlæge.

Det er på ingen måde acceptabelt.

Jeg kan ikke umiddelbart vurdere om ejer af hundene står til bøde eller ikke. Han burde gøre det, men det er en anden ting.

Men, du har muligvis en chance for at hundeejeren tænker sig om næste gang. Når/hvis du finder ud af hvilket forsikringsselskab der står for erstatningen til dig, kan du tage kontakt til dem og forklare at der ikke har været tale om et hændeligt uheld, men en bevist 'laden hundene løbe løs' og foreslå forsikringsselskabet at gøre regres overfor ejeren af hundene. I din henvendelse til hundeejerens forsikringsselskab skal du naturligvis henvise til tidligere henvendelser til ejeren af hundene, meget gerne med en kopi af sidste års 'underskriftsindsamling' i lokalsamfundet. Med lidt held vil forsikringsselskabet efterfølgende pålægge ejeren af hundene at refundere selskabets udgifter.

Men du skal endeligt ikke gøre noget før du har fået din kompensation fra selskabet. Ellers kan du formentlig vente i årevis på din kompensation.

Mvh
Erik Andersen