Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hundeangreb  (Læst 37050 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hundeangreb
« Svar #45 Dato: 11 April , 2013, 22:47 »
Og fordi der forligger andre anmeldelser, koster det ham en bøde på 2000kr. fra politiet, flot flot og lige om lidt er de jo ude igen, hvad med at sætte et 0 mere på, så kan det jo være bøden virker bedre. <B

Som jeg også skrev i går tror jeg at du har en pæn chance for at påvirke 'bødens' størrelse.

Politiets bødeforlæg kan du næppe gøre noget ved. Der er faste takster.

MEN, når du har modtaget kompensation fra hans forsikring er jeg ret sikker på at du vil kunne 'overtale' forsikringsselskabet til at gøre regres mod ham (dvs at de forlanger at han godtgør forsikringsselskabets udlæg) fordi han har handlet skødesløst og dermed ikke er dækket forsikringsmæssigt.

En parallel hertil er feks én der i spirituspåvirket tilstand forårsager skader med et køretøj. Her tror jeg også skadevolder selv kommer til at betale i sidste ende.

Da jeg ville poste ovenstående, så jeg din sidste update. Det er godt der er en hvis forståelse fra ejers side. Jeg tror den vil blive så meget større hvis han får en lille hilsen fra sit forsikringsselskab.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Hundeangreb
« Svar #46 Dato: 11 April , 2013, 22:55 »
Har jeg forstået det rigtigt at hundene allerede har strejfer igen, bare ét døgn efter de ryddede hønsegården? :o
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #47 Dato: 11 April , 2013, 23:43 »
Ja, det er delvist rigtigt.
vi prøvede jo at holde dem indfanget igår, så de kom væk fra vores dyr, og vi kunne tage kontakt til politiet, men de lader sig altså ikke indhegne, og smuttede.
De kom jo så galoperende og gik amok igen på dyrene og os der var ved at gå og skabe os et overblik over om der stadig var liv i fuglene, og det var her de bed, knurrede og ruskede i os, indtil vi fik jaget dem væk med skovle og råb.
Jeg skrev i morges til ejeren om de var kommet hjem igen for jeg turde jo ikke lukke op for dyrene, hvis de stadig var løse. Han svarede at de slet ikke var komme hjem, og at de har ledt hele aften efter dem. Jeg spurgte om der var nogen hjemme hvis de løb hjem i løbet af dagen , så de kunne modtage dyrene, og det var der + de søgte efter dem.
Her til eftermiddag ser vi så hundene inde fra vinduet, og først tænker at lade dem være, for jeg er simpelthen så bange for de skal overfalde os igen. Men Thomas går så ud i værkstedet og finder lidt foder og lokker dem ind, så vi kan holde på dem, så vi ved de kan komme på rette køl igen , for vi tænker jo de stakkels dyr ikke har fået mad eller vand i efterhånden rigtig mange timer.
Thomas går ud og stiller en stor skål med vand som de tømmer på nul komma fem. Han fylder skålen igen og giver dem kattenes tørkost og og ½ pakke leverpostej.
Alt imens jeg har min far i røret og bikser maden færdig.
Jeg håber nu de påtager sig det ansvar det jo er at have hund, og passer godt på den, men jeg bliver da trist af at tænke på de jo nok en dag kommer slemt til skade opppe på landevejen, eller andre med jagttegn her på egnen får fat i dem, før end ejeren selv.
Desværre er der bare mange som ser sig sure på hundene, og mener de bare skal pines og tæskes hvis de får kløerne i dem, men det er jo ikke deres skyld indhegningen ikke er god nok, så længe hundene kan komme ud, så kan indhegningen jo være nok så høj, hvis de kan klatre, men måske et simpelt el-hegn ville kunne holde på dem, og så er det både let at lave og noget billigere end bøder, og give forhåbenligt et bedre syn fra deres omverden, for det lød helt sikkert ikke til ejerne har et rart forhold til de lokale.

Nu håber jeg det bliver den sidste gang de er sluppet ud så alle kan leve i fred og ro.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline emmajo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Sv: Hundeangreb
« Svar #48 Dato: 12 April , 2013, 00:17 »
Hej,
vil allerførst sige, at det er en rigtig trist oplevelse i har haft, og jeg håber i kommer oven på igen - føler med jer.

Politiet har pligt til at afhente hundene, hvis nogen ringer, fordi de strejfer rundt. OG ejeren får en bøde for det. Hvis hundene ikke er mærket bliver bøden endnu større.
Hvis ikke ejeren selv gør noget for at holde hundene inde fremover, kunne man måske i nabolaget aftale, at man ringer til politiet hver gang de ses ude. Hvis ikke sund fornuft hjælper, kan det jo være at en masse bøder gør, at ejeren selv bliver træt af det, og holder dem inde på egen matrikel??

Mvh  ;)
0.4 orange/sort båndet wyandotter - 0.1 guld/sortrandet wyandot - 1.3 dværgvædder kaniner - kat (ragdoll) - hund (griffon) - 3 skønne børn :-)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hundeangreb
« Svar #49 Dato: 12 April , 2013, 07:00 »
Janni, du er en særdeles tålmodig sjæl, det må jeg sige. Min holdning er, efter at have læst dine beretninger, at de hunde skulle afhentes og formidles videre til et internat eller aflives. Selv om ejerne af hundene lover bod og bedring og holder af deres dyr, så holder de tilsyneladende ikke mere af dem, end at de ikke formår at hegne deres grund ind, så deres "elskede hunde" ikke stikker af og overfalder mennesker og dyr i nærheden.

Lidt lige som den laaange historie fra Holbækegnen, hvor en bondemand skød en labrador sidste år. Familien havde utallige gange fået henstilling om at holde hunden hjemme, men det gjorde de ikke...., bom..., hunden blev skudt af en træt bondemand der var så frustreret at han tyede til jagtgeværet.

Der skal være plads til alle, jo, men man må også vise hensyn til andre. Jeg kan slet ikke forstå, at de hunde stadig er hos ejerene når der foreligger så mange anmeldelser hos politiet?! :o

Hvordan går det med de syge fjer? Jeg håber de alle er i bedring *k.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #50 Dato: 12 April , 2013, 09:38 »
Det er altså så fedt at ligge i sin seng og høre et meget hæst hanedrenge-gal kl 3.30.
Drengene ser meget friskere ud idag, og ville enda godt protestere lidt over skålen var tom ::) ;D
Så de fik morgenmad og har spist lidt. Den hanedreng som var mest medtaget og i chok da dyrlægen var her igår, har fået en mere rolig vejtrækning her til morgen.
Dyrlægen forklarede at grunden til hans kritiske vejtrækning igår var han var blevet så stresset/chokket at det lille 2 vejsluftsystem de har kan et chok alene tage livet af dem. Og oven i det kæmper han jo med dybe bidesår og infektionen herfra, så han spåede ham ikke mange chancer igår.
Så det er endnu mere dejligt, han oven i købet, har krafter til at stå på benene og gale, og fortælle at morgenmaden burde, blive serveret.
Det anden hanedreng, har også galet eller hvad nu man kan kalde det forkølede forsøg, fra en overgangsstemme *f Men han spiser ikke så meget, og ser stadig meget træt ud, det pynter selvfølgelig ikke at han mangler alle halefjerne og har dybe bidesår på kroppen og i benene, men han er i live, og det er bare så stort for mig lige nu.
Jeg håber af hele mit hjerte, de næste dage med antibiotika, vil hjælpe dem. Men det er dælme ikke sjovt at skulle stikke dem i brystet med det, men de tager det nu altså pænt.
Lille hønepigen hænger noget med næbbet, her til morgen, og jeg er ret nervøs for hende, så jeg skal lige vende det med vores søde dyrlæge what to do.
Jeg tror dværg orpingtonerne er faldet lidt til ro, det ser ud til de kommer sig oven på forskrækkelsen.
Hønemor og børn er stadig sammen, og har det fint.
Desværre er den andemor med børn som er blevet stresset/bange gået fra ungerne, og de er gået til.
Vores 3. andemor der lige havde startet med at ruge, er hoppet fra alle æggene, så de er også gået til.
Gæssene er skadet i i hovederne med sår og Gustav(gåsefar) halter, jeg tror de har forsøgt at beskytte gæslingerne og æggene. Ihverfald er 2 af gæslingerne sluppet med skrammer på ryggen. så det skal jeg også lige vende med dyrlægen, om vi fortsat skal rense sår og holde øje, eller om de skal i behandling.
Om duerne har forladt æggene for længe og de er gået til, ved jeg ikke, men de ligger på dem igen, men de var jo noget skræmte selvom hundene ikke kunne komme ind til dem, men kun har været uden for lågen inde i huset.
Så vi har snart et dyrehospital i bryggerset af varmelamper, og bokse med de forskellige fjer, men det er jo dejligt at have den mulighed at de kan være inde og blive varmet igennem, så de ikke skal bruge energien på at holde sig varme, men kan se at blive raske.
De æg der er forladte har jeg lagt i rugemaskine, men jeg er temmelig sikker på de desværre har været forladt for længe og går til men det vil de næste dage jo også vise.
Det er en nogle trælse og nervepirrende dage at skulle igennem, men jeg håber inderligt det falder posetivt ud.

Ja der skal bestemt være plads til os alle, men vi skal jo også hjælpes ad til at kunne holde ud at være på pladsen ;) Det ville gøres let hvis bare man sørger for at holde egne dyr på egen matrikkel. Det er jo uanset om det er løse hunde eller høns der æder naboens køkkenhave, det er aldrig vel set med uønskede dyr på ens grund. En enkel gang, og man taler pænt med hundeejeren om det ikke skal ske igen, men gentagende gange, hvor de er hentet, og oven i få flænset, og flået sine dejlige dyr for øjnene af mine 3 unger som stod og skreg, og var rædselslagende, ja det får altså selv mig til at tabe tålmodigheden.

Det piner mig dog at ingen dyreværnslov tilsyneladdende vil hjælpe hundeejerne med at passe på dyrene.( Jeg taler her generalt om alle hundeejere med strejfende hunde) Det kunne jo netop være, at der kan optages et ret billigt lån, til at hegne dyrene forsvarligt inde eller rådgivning til hvordan de skal hegnes inde. Skal der f.eks strøm, tag eller højere hegn osv.????

I det her tilfælde med de 2 hunde som netop er gået amok her hos os fortæller hundeejeren nemlig at hegnet i hundegården er 220cm.
Men at det jo ikke nytter, når den kan klatre, er vist ikke svært at blive enige om, så her ville det måske faktisk være en hjælp med med proffesionel rådgivning og måske tilbud om hundeskole, hvor ejer og dyr lære at være i samspil og ejer kan kalde sine dyr til sig, hvad enten det er hjemme i haven eller på gåtur.
Jeg har bestemt ingen forstand på hunde, og ved faktisk ikke om sådan et tilbud ville være muligt, men umiddelbart ville jeg selv ånde letttet op, hvis nogen ville tilbyde mig hjælp til mine dyr, så de ikke ender med at komme til skade på landevejen, eller en dyreplager får snitterne i dem. Jeg kan jo huske, for ikke ret længe siden, var der f.eks. nogen der havde plaget en stakkels kat så voldsomt, at den kun lige akkurat kunne slæbe sig  hjem og bare lå i sin ejers have. Han var heldigvis hjemme og kunne skynde sig at få katten til dyrlægen, men den stod ikke til at rede.
Det er jo som regl dyrene folk ser sig gale på, og det er så desværre dem det ender med at gå ud over, selvom det jo klart, er dyreejernes fejl, hvis dyrene er til gene for andre. Iøvrigt er det jo heller ikke den bedste måde at have god og venlig omgang med sit nabolag, men det er jo en helt anden historie. Men jeg ville ihvertfald være flov hvis mine høns havde husseret i nabolaget, og jeg gentagende gange havde fået klager.
I det hele taget hader jeg rå omgangstone, og vil fortrække en fornuftig snak, men når man står med så mange skambidte og dødedyr, ja så må jeg altså indrømme at, jeg ikke har mange pæne ord og tanker i overskud.
Det glæder mig alligevel vi ikke har talt dårligt om hundeejerene til vores børn da vi skulle forklare dem hvad der er sket med fuglene. Faktisk, da hundeejeren igår aftes var for at hente sine hunde og var faldet ned, viser min 7 årige dattter hundeejeren sine kyllinger og spørger om hun vil holde dem. Det vil hun og så siger Nynne, ja de er bare så søde og det er mine høns`s kyllinger, men nu har vi kun kyllingerne så nu kan jeg ikke komme til børneudstilling alligevel, for dine hunde har jo spist deres forældre. Hundeejeren undskylder til Nynne og siger hun er ked af hendes hunde har gjort det, men Nynne bære ikke nag og siger det er bare iorden, jeg har jo mine kyllinger og måske kan vi prøve igen næste år.
Se det er da overbærenhed og storhed fra en 7-årig, at tilgive så let, jeg er dælme stolt af min dejlige unger. Selvom de havde glædet sig sådan til at skulle igang og lige har set deres dyr er flænset og maltrakteret, hundene der har bidt mor og far og så kommer ejerne farende og råber og skriger ude på gårdspladsen, ja så tilgiver hun så let og uskyldigt, bare jeg kunne tage det hele med sådan barne- lethed.
Jeg prøver ihverfald, for det er jo uden tvivl, en rigtig kedelig hændelse, og ingen sure miner bringer mine dyr til live. Jeg vælger dog at stadig kunne snakke pænt sammen, det er bare sjovere at bo i et lille samfund, hvis ikke man bære nag. De har vist også rigeligt med folk omkring sig, som ikke har samme holdning og tolerance, Så det er jo heller ikke let at bo i et lille samfund, som alle har set gale på familien. Ejeren fortalte at hendes datter har kommet fra skole og skulle tage sin cykel, og så har cykelkurven været fyldt med skræl og øldåser. Det er jo slet ikke iorden at lade de voksne konflikter gå ud over børnene så de kommer i klemme og bliver bange. Hvis de nu får styr på hundene og forsikringen, ja så må vi håbe jeg kommer godt fra start næste år istedet for, men ingen hemmlig skal det være at hvis hundene bliver set her igen, så tager jeg det altså ikke pænt.
Jeg er ihverfald glad for hundeejeren og jeg har fået talt ud og de påtager ethvert ansvar, tilmed har jeg fået en undskyldning, og det betyder meget for mig, at vide de også er kede af det der er sket.

Til alle der endnu ikke er faldet i søvn af mit kilometer lange indlæg, tak fordi i læste med og særlig stor tak for alle jeres søde trøstende ord og mange beskeder både private og her på forum, jeg har godt fældet et par tåre over den helt utrolige store opbakning og forsåelse. Det er lige netop derfor jeg har kunne holde modet oppe. Dejlige fjervenner i skulle få verdens største knus og af hele mit hjerte tak for støtte og opbakningen. 
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Hyttemeier

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 116
  • He who is content, is rich
Sv: Hundeangreb
« Svar #51 Dato: 12 April , 2013, 10:07 »
Hej Janni
Jeg håber det hele løser sig så godt som muligt, og at freden kan komme til jeres nabolag. God bedring med de overlevende fjer, og hvor er I seje, at I kan håndtere det på den måde.

Vi har haft held med at kontakte dyrenes beskyttelse i forbindelse med en nabohund, der var aldeles utålelig.

Historien kort er: Naboens terrier strejfer omkring og gør som en åndssvag, mindst hele dagen, og også nogle gange om natten.
Har ingen mærkning eller halsbånd, og er umulig at komme i nærheden af.
Naboen bliver kontaktet flere gange, og bedt om at få hunden til at holde op med at gø konstant, og holde den hjemme.
Presset fra vi andre naboer gør til sidst at han i det mindste hegner sin grund ind. (Ja, han har den lille grund på 500 kvm, men mente i starten at vi andre kunne hegne hans hund ude. Også nemt med 1,2 hektar ikke ;))
Dog bliver hunden ved med at gø dagen lang. En anden nabo går ham på klingen og det viser sig, at han ikke orker at have hunden inde, fordi den splitter alting ad. Derfor lukker han den ude i haven, og falder nogle gange i søvn på sofaen, og får ikke lukket den ind igen. Gæt selv hvor meget nattesøvn vi fik de nætter.
Til sidst taler vi naboer om at fjerne hunden, men efter at have kigget på DB's hjemmeside, giver vi det et forsøg at ringe til den lokale mand derfra.
Vi tilbyder endda at gå sammen om at betale for, at de overtager hunden, hvis ejeren vil opgive den, men ikke har råd.
Den lokale DB mand tager ud til ejeren og snakker med ham mange gange, og overbeviser ham til sidst om, at det er bedre, hvis hunden kommer et andet sted hen.
DB kan ikke tage hunden med magt, medmindre der er tale om vanrøgt og politiet er inde over, så vidt jeg ved. Hunden her blev ikke vanrøgtet fysisk. Der var læ, mad, vand osv. Men mentalt tror jeg den gjorde.

Under alle omstændigheder blev sagen løst, uden at involvere politi, selvtægt, mishandling eller lignende. Og naboen må da også være lettet over, at vi andre ikke hele tiden brokker over hunden.
« Senest Redigeret: 12 April , 2013, 10:12 Fra Hyttemeier »
3.10 Gul-sortsømmet Orpington i stor
0.1 barn
0.1 huskatte

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Hundeangreb
« Svar #52 Dato: 12 April , 2013, 10:19 »
Janni du har godtnok et helt enestående smukt sind. Havde hundene gjort det ved mine høns, så var ejerne blevet losset uden for matriklen omgående de havde vist sig og de havde ikke fået hverken tilgivelse eller pæne ord med på vejen.

Synes det er flot at du har overskud til at tage det så pænt.

Når det så er sagt, så er der selvfølgeligt ingen tvivl om at det er ejerne der har ansvaret. Men så længe de hunde lever, så ville jeg frygte at det skulle ske igen. Og synes ikke det er rimeligt hvis man skal befæstige sin egen grund som et andet fængsel for at sikre ens egne dyr mod fremmedes uvorne møgkræ.

Krydser fingre for at alle dine fjer de kommer sig bedst muligt.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #53 Dato: 12 April , 2013, 10:57 »
Janni, for f..... da. Du var parat til at hjælpe mig da alle mine hønsegårde blæste omkuld.
Nu vil jeg tilbyde dig, (hvis du vil prøve nye farver i Brahma) 1,3 sort Brahma årgang 2012. De skal ikke koste dig noget, måske et par rugeæg til efteråret.
Hvordan var det, havde du ikke også Serama?
Peter du er i sandheden en ven. Du holder forums dag og lukker alle os fjertosser ind i dit dejlige hjem og nu vil du også hjælpe mig, jeg er så taknemlig. Jeg har desværre ikke haft det store overskud til at svare på alle de beskeder som er væltet ind de sidste dage. Jeg skriver Pb. til dig.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundeangreb
« Svar #54 Dato: 12 April , 2013, 17:03 »
Puha skidt oplevelse...
Nu er hunden jo et naturtalent, og når naturen kommer over den, så kan det være uhyrer vanskeligt at styre,,,, hunden er desuden et flokdyr, og når en i en flok gøre noget, så bliver det hurtigt til fælles front mod de der er i nærheden...

Nu har de så ladet naturen løbe af med sig, og det er jo slet ikke godt, men stadig en naturligt ting...og jeg medgiver at det kunne være gået grueligt galt.

Det er ikke hundende der er på anklagebænken her, og ejerne har et problem med at holde deres hunde inden for egne rammer,, men der findes ikke mange hunde, der lever i en slags flok, der ikke kunne finde på at gøre sådan,,, alt efter hvad de er vant til hjemmefra..

Jeg fik besøg af to ellers meget søde hunde 1 juledag, de havde været på springtur siden juleaften hvor de havde fået åbnet en dør, og havde været i skoven hele natten, da de får øje på mine høns ude på min side af skoven, ja så hiver de lige et par stykker midt over..

Jeg kører over til ejerne og fortæller hvor de er, og ser en meget træt mand der har ledt efter sine hunde hele natten,,, de betaler hvad jeg ber' om, og vi har et fint forhold...,, jeg ved at hundende ikke normalt er på fri fod, og håber da ikke de kommer igen...
Men det kan ske, og så tager vi den derfra, jeg ville aldrig medvirke til at folk fik aflivet deres hunde, med mindre de ikke ville tale om tingene.

Det er nok det at kunne forstå hundens adfær der ville hjælpe både ejer og de der bliver ramt,, men det hjælper ikke at fare til himmels....
Jeg synes du har taklet det fint, og det er nok en bedre måde at få de uheldige eller sløsede ejere i tale.  /o

Problematikken i Jeres tilfælde er nok at der har været flere tilfælde og anmeldelser, og det kommer jo ikke hundende til gode.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Hundeangreb
« Svar #55 Dato: 13 April , 2013, 09:52 »
I en artikel i JV i dag udtaler politiet følgende:

"Ifølge politiet koster det 4000 kroner i bøde, hvis ens hund bider et andet menneske eller dyr. Overtrædelse af snorpligten koster 2000 kroner."

Når nu 2 hunde er uden snor og 2 hunde bider andre dyr og mennesker, så mener jeg jo at det må være en bøde på 12.000,- kr...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hundeangreb
« Svar #56 Dato: 13 April , 2013, 10:04 »
I en artikel i JV i dag udtaler politiet følgende:

"Ifølge politiet koster det 4000 kroner i bøde, hvis ens hund bider et andet menneske eller dyr. Overtrædelse af snorpligten koster 2000 kroner."

Når nu 2 hunde er uden snor og 2 hunde bider andre dyr og mennesker, så mener jeg jo at det må være en bøde på 12.000,- kr...
Ja, det ville kunne mærkes. Jeg må atter sige, at Jannis tålmodighed er fantastisk. Min egen havde ikke rakt så langt. Og så igen: når de hunde har været anmeldt så mange gange, hvorfor sker der så ikke noget ved det?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Hundeangreb
« Svar #57 Dato: 13 April , 2013, 10:18 »
Ja, det ville kunne mærkes. Jeg må atter sige, at Jannis tålmodighed er fantastisk. Min egen havde ikke rakt så langt. Og så igen: når de hunde har været anmeldt så mange gange, hvorfor sker der så ikke noget ved det?

Min havde heller ikke rakt så langt. Hvorfor sker der ikke noget?? Tjaa, Besparelser besparelser og besparelser. Sådanne ting bliver nedprioriteret, og lur mig om ikke det kun bliver værre i fremtiden. Der bliver i øjeblikket brugt enorme resourcer på bandekonflikter, og så bliver nogen af de andre ting nedprioriteret.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Hundeangreb
« Svar #58 Dato: 13 April , 2013, 11:12 »
He he jes det kan være jeg skal samle en suport gruppe (hønsevenner) Og kalde det her for en bandekrig, så kan det jo være jeg kan få politiets opmærksomhed *e *e *f

Men jeg er jo iøvrigt også mega frygtindgydende, og da særligt med Brhama- logo- Ørneblik på ryggen *g *g *g
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Sv: Hundeangreb
« Svar #59 Dato: 13 April , 2013, 11:53 »
Jeg sidder og har lige læst i historien igennem med våde øjne. Jeg håber virkelig den nabo for styr på sine hunde.

Mange varme tanker herfra til dig og din familie.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.