Nu skal I lige høre, hvor fint det går for Lille-Pip:Lille-Pip fik jo selskab af en lille, sort kylling, som jeg nu kalder Prinsessen, for den har så kønne øjne

Der er en fin, lys rand omkring øjnene, og hals og bagdel er også lys. Og så opfører den sig en smule hjælpeløst

(Prinsessen vil helst spise lige netop dét, som Lille-Pip samler op eller taber - og følger den overalt. Den har vist ikke forstået, at de faktisk er søskende.)
I går modtog jeg den bestilte varmeplade med posten, og så blev værelset med arkitektlampen skiftet ud med en 2-værelses med varme og naturlig variation i lys nat og dag. Begge kyllinger var utroligt hurtige til finde rundt i nyindretningen - i løbet af 20 minutter havde de afprøvet alle faciliteter.
Som I kan se på billedet er Lille-Pips baghoved tørt og fint - udgangspunktet taget i betragtning. Det, jeg nu er spændt på, er, om der nogensinde vil komme fjer på. Men så får den i hvert fald ikke problemer med udsynet (ingen hønsefrisør her!), og skulle det vise sig at blive en hane (hvilket jeg IKKE håber

), så er der lidt færre fjer at plukke

De fire søskende, der fik lov at blive hos skrukken, har det også alle fint

Og nu da jeg har anskaffet mig en varmeplade, er manden sørme helt indstillet på, at der også skal en rugemaskine inden for døren, for ellers bliver det jo to meget dyre kyllinger

(tænk, at han kan finde på at sige sådan - denne hønsefeber komme ALDRIG til at giver overskud mht. økonomi

)
Det var bare lige min lille opdatering på Lille-Pip og Prinsessen