Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Startfoder hvor længe?  (Læst 13011 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Startfoder hvor længe?
« Svar #15 Dato: 04 Juni , 2010, 21:58 »
men det er også trist at stå tilbage med 20 kg til ingen verdens nytte.

Der er da ingen grund til at være trist, det er da bare at fodre med det, til det er brugt op.
Her er der ingen hverken børn eller voksne der spiser voksefoder, men de elsker startfoder  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Startfoder hvor længe?
« Svar #16 Dato: 05 Juni , 2010, 19:11 »
Hej Morten
Du kan sagtens få startfoder i Bårse, men om de også har økologisk startfoder ved jeg ikke. Mit startfoder ryger hurtigt, jeg har 14 kyllinger og regner med at det nok skal passe til de er 8 uger gamle.  Mvh. Lone
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

karina dj

  • Gæst
Sv: Startfoder hvor længe?
« Svar #17 Dato: 05 Juni , 2010, 19:55 »
Jeg bruger altid det navn foderet har på foderstoffen blandt de ansatte, for det er nemli en god huskeregel.
Startfoder hedder 0-8, voksefoder 8-16.
Startfoderet de første 8 uger, og voksefoder fra 8.-16. uge  ;)

Bårse kan helt sikkert få øko hjem, det skal bare bestilles...lissåvel som det skal i den bornholmske land&fritid (DLG)
Startfoderet hedder naturfjer-start, og voksefoderet hedder naturfjer-voks...enkelt  ;)

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Startfoder hvor længe?
« Svar #18 Dato: 17 Juni , 2010, 21:08 »
jeg kan se at der er mange forskellige meninger om startfoder her min. ;D jeg bruger stf.i 10 uger og går så over til voksefoder kun fordi det er billigere kyllinger spiser hvad de for tilbudt efter 1-2dage  @henriette du vil også hellere have flødeskum istedet for mælk) ;D ;D
dog dem HØNER jeg vil udstille får startf.hele tiden sæ kan jeg nogenlunde selv styre æglægningen alle  får mais og hvede i meget små mængder da de ellers bliver for fede og selvfølgelig grønt(mælk ebøtter) køkken rester får de gamle <L  <O
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Startfoder hvor længe?
« Svar #19 Dato: 17 Juni , 2010, 22:30 »
@Walter det er meget ufint sådan at snakke om mælk og flødeskum... og en dames vægt.... Min er jo ikke den laveste  ;D
Og nej, jeg har ikke drukket mælk siden jeg kunne forsvare mig selv. Men flødeskum er gooodt til lun kage. ;)
Jeg ville nu bare lige skrive, at hos min lokale foderstof kan man købe poser med 5 kg kanarie/undulatblanding til 50-60 kr. De poser får jeg hentet nogle stykker af mens jeg har kyllinger, men det er da billigere end i brugsen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)