Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Se mine sebright kyllinger  (Læst 13370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Se mine sebright kyllinger
« Svar #120 Dato: 15 Januar , 2011, 14:17 »
Jeg glæder mig til at se dem i morgen!
Og hvorfor ikke tage den lille med? Selvom hun ikke er et score-dyr, så lærer du jo også noget af at se, hvordan hun bliver bedømt, så fra den synsvinkel er det jo en meget god ide.

Og TV-Fyn havde fundet vej?! HVor herligt. Det må vi huske at se i aften.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #121 Dato: 15 Januar , 2011, 15:23 »
Henriette: Det går jeg ud fra, men jeg er ikke hjemme, så du må lige se det for mig ... Jeg fik ikke lige sagt det jeg gerne ville, hvis jeg nu havde haft lidt forberedelsestid. Men det foregik sådan her: en venlig mand og en kameramand kom hen til mig bagfra og stak mikrofonen og kameraet hen i hovedet på mig og spurgte om de lige måtte lave et interview, da de havde hørt at jeg var ny i klubben. Øhhh... joh...  :D

Tine - den lille høne - altså hun har jo tabt sig en del, så det er nok ikke optimalt for hende at være der. Men hun ser nu ud til at have det ok. Men - så har jeg jo også lært det...!

Mvh Marianne

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #122 Dato: 15 Januar , 2011, 15:42 »
De er fine dine Sebright  :D Vi har besøgt udtillingen i dag og de flotteste var klart dine Sebright og så de dobbeltsømmede Barnevelder, men jeg er jo ikke dommer  ;)
Giver du et praj, når Nyborg og omegn får en hjemmeside?
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #123 Dato: 15 Januar , 2011, 19:42 »
Hej Lotte - og tak for de pæne ord, det er jo altid dejligt når der er nogen der kan lide ens dyr  :D Jeg kan også godt lide barnevelderne - og så de blå randtegnede australorps'er, de har sådan nogle kønne øjne...  /o

Skal du ikke være medlem i klubben? Det kunne da være hyggeligt  :) Såvidt jeg husker er medlemsgebyret 60 kr. om året, det er jo det samme som et stykke ost  :D
Mvh Marianne

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #124 Dato: 15 Januar , 2011, 20:21 »
Ja jeg efterlyste jo en hjemmeside, da jeg var der og jeg er lige blevet medlem af DFfR, så må jeg vel hellere støtte den lokale klub også.
Min søn på 5 år vil gerne udstille sin høne Lassie (Wyandot) og jeg overvejer børnedyreskuet i Nyborg til sommer. Lassie skal jo så vaccineres, men den har ingen ring, mon det betyder noget?
Kan man egentlig udstille en høne, der ikke har ring på en "rigtig" udstilling? Kan man "eftermontere" en ring, når den er voksen?
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #125 Dato: 15 Januar , 2011, 20:31 »
Lotte ked af at skuffe dig, men man kan ikke vaccinere en høne uden ring, dvs. den kan selvfølgelig vaccineres, men det nytter bare ikke, når den ikke har ring på. Ringen er jo dens "nummerplade". Ringe kan desværre ikke sættes på, når dyret er ældre en mellem 6 og 10 uger lidt afhængig af racen. Din søn, må have sig en kylling til foråret, som I kan sætte ring på, så den kan blive vaccineret og udstillet  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #126 Dato: 15 Januar , 2011, 20:39 »
Ja jeg efterlyste jo en hjemmeside, da jeg var der og jeg er lige blevet medlem af DFfR, så må jeg vel hellere støtte den lokale klub også.
Min søn på 5 år vil gerne udstille sin høne Lassie (Wyandot) og jeg overvejer børnedyreskuet i Nyborg til sommer. Lassie skal jo så vaccineres, men den har ingen ring, mon det betyder noget?
Kan man egentlig udstille en høne, der ikke har ring på en "rigtig" udstilling? Kan man "eftermontere" en ring, når den er voksen?

Lotte, på børnedyrskuet i Nyborg kan din søn godt udstille sin høne. Det er en ren hygge-udstilling, og ovenikøbet plejer foreningen at afholde udgifterne til børnenes høns's vaccinationer ! Og hønen behøver ikke have ring på ved den lejlighed. Min datter havde stor fornøjelse ud af at udstille sin lille høne og dens kylling sidste år (og rende frem og tilbage mellem hønsene, halmborgen og ponyerne). Og hun kom ovenikøbet hjem med en præmie, lige som alle de andre børn, som udstillede deres kæledyr. Så det var stor succes, og hun skal med garanti med igen til næste år!

Men som Marianne siger, skal hønsene være 'ringet' forud for de rigtige udstillinger.
Mvh Marianne

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #127 Dato: 15 Januar , 2011, 20:40 »
Gælder det så også et børnedyreskue? Måske kan jeg få Lassie chipmærket i stedet ;D
Vi skal have nye kyllinger til foråret, så må jeg hellere få dem ringet. Ellers har jeg et par Brahmadamer og Australorpser med ring, hvis han stadig gerne vil udstille  ;)
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #128 Dato: 15 Januar , 2011, 20:43 »
nå I har svaret på spørgsmålet, det bliver han glad for, hvis han stadig har interessen til sommer altså  ;)
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #129 Dato: 15 Januar , 2011, 20:48 »
http://www.tv2fyn.dk/video?video_id=37880

Et noget kort indslag, må man sige....  :D
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #130 Dato: 15 Januar , 2011, 20:50 »
Lotte, på børnedyrskuet i Nyborg kan din søn godt udstille sin høne. Det er en ren hygge-udstilling, og ovenikøbet plejer foreningen at afholde udgifterne til børnenes høns's vaccinationer ! Og hønen behøver ikke have ring på ved den lejlighed. Min datter havde stor fornøjelse ud af at udstille sin lille høne og dens kylling sidste år (og rende frem og tilbage mellem hønsene, halmborgen og ponyerne). Og hun kom ovenikøbet hjem med en præmie, lige som alle de andre børn, som udstillede deres kæledyr. Så det var stor succes, og hun skal med garanti med igen til næste år!

Men som Marianne siger, skal hønsene være 'ringet' forud for de rigtige udstillinger.
Det er nyt for mig, hvordan kan det være, at man må det?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #131 Dato: 15 Januar , 2011, 21:19 »
Det er nyt for mig, hvordan kan det være, at man må det?

Fødevarstyrelsens regler for vaccination kan læses her  http://www.foedevarestyrelsen.dk/fdir/pub/2010289/rapport.pdf

Der står faktisk ikke at hønen skal være ringmærket, men attesten skal indholde identifikation af det vaccinerede fjerkræ, det kan jo dække over en beskrivelse af hønen? Jeg er naturligvis ikke ude på at omgås reglerne og kan sagtens se, at man kan snyde hvis man vil og bytte om på dyrene. Men det er da underligt at fødevarestyrelsen ikke skrive at de skal være ID-mærket, det gør de jo om hund og kat der skal ud og rejse mm
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #132 Dato: 15 Januar , 2011, 21:25 »
http://www.tv2fyn.dk/video?video_id=37880

Et noget kort indslag, må man sige....  :D

Ja, og du var slet ikke til at kende. (Du plejer altså at se mere feminin ud - hehe!)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #133 Dato: 16 Januar , 2011, 07:21 »
Jeg er naturligvis ikke ude på at omgås reglerne og kan sagtens se, at man kan snyde hvis man vil og bytte om på dyrene. Men det er da underligt at fødevarestyrelsen ikke skrive at de skal være ID-mærket, det gør de jo om hund og kat der skal ud og rejse mm
Selvfølgelig er du ikke ude på at snyde, jeg havde bare altid haft det indtryk at "identifikation" for høns var ensbetydende med ring. Så blev jeg da lidt klogere....men jeg vil nødig være hende, der skal kunne identificere den ene høne fra den anden i den samme race ;D ;D ;D  Jeg har da svært ved at skelne nogle af mine egne høns fra hinanden, hvis jeg ikke kikker på deres ringe.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #134 Dato: 16 Januar , 2011, 08:14 »
EJ sikke et tarveligt indslag fra TVFyn. 
en hønsering, en høne og en mand der ser tåbelig ud.... ;)

OG til det med ringene, det er jo ikke kun fødevarestyrrelsens regler der gælder på en udstilling, det ´gør forreningens også ;)

Jeg er ganske tilfreds med at der er regler for mærkning det er jo også en sikkerhed for mig at vide at mine høns kommer ud blandt andre vaccinerede dyr. 
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.