Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og fugle sammen ?  (Læst 18075 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Høns og fugle sammen ?
« Svar #15 Dato: 01 Marts , 2010, 21:50 »
@ Lene så tror jeg ikke lige du skal forsøge med små kyllinger. Det kunne vist ende i blodbad  ;)
Men jeg kan godt lide tanken om den emsige nabo *g
« Senest Redigeret: 01 Marts , 2010, 22:27 Fra Egon »
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #16 Dato: 01 Marts , 2010, 22:04 »
Jeg tror også at det bare bliver ved tanken ( for den er sjov og fristende ) med den store gøje.
Det bliver nok nogle små finker ( det ene skal jo passe til det andet ! *f ) og lign.
Jeg blev vist heftigt inspireret af at besøge Bjarne og alle hans smukke fugle.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #17 Dato: 04 Marts , 2010, 08:36 »
Hvad med parakitter inde i selv volieren/hønsehuset hvor hønsene går? Kan man det? Ellers kunne jeg godt finde på at sætte nogle ynglebure ud i hønsehuset, men det må ligegodt være dejligere for fuglene at kunne flyve frit. Jeg kunne godt overveje forsøget når jeg er kommet af med de fleste af mine gamle høns og kun har kyllinger tilbage. Elsker bare fugle :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 04 Marts , 2010, 09:08 »
Indendørs går de ikke sammen, for parakitterne har seperate bure øverst med indgangs hul helt foroven (der kommer hønsene ikke ind) og hønsene går ind af deres lem forneden og det gør parakitterne ikke.
Foderet er indendørs og dermed også adskilt, der er kun et enkelt par parakitter i hver hønsegård.
Alt er pinligt pænt og rent.

Det er Dværg Wyandotter han har.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #19 Dato: 04 Marts , 2010, 10:35 »
Det kunne jeg faktisk også godt lave i min hønshus/gård, altså skille dem ad. Også have fuglene derude om sommeren :) hmm spændende ide.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Annabella, Køge

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 26 August , 2011, 12:21 »
Jeg synes, at jeg har googlet mig frem til, at man sagtens kan ha parakitter (og kaniner) boende under samme tag (kanin ville jeg så ha under huset), og at alle dyr vil kunne drage ud i haven og vende hjem igen. Det er i al fald en tanke, som jeg er faldet for. Jeg bor ud til en sti med en masse forbipasserende, som nu nyder mine siamesiske dværgsilkehøns og vilde sommerfugle-blomstereng- hvorfor ikke lave forhaven om til et lille eventyr :)
1,0,2 mænd
0,2 dværgsilker (rød+sort)
0,1 siamesiske dværgsilke
0,1 silke (hvid)
0,1 sebright/serama (sølv)
0,1 dværg kochin (brun)
0,1 sabelpoot (hvid)
0,2 dværg faverolles (laksefarvede)
0,2 auracaner (blå guldhalsede)
0,3 brahma (red pyle/sølv sortbåndet/vildtfarvet)