Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanen er for meget!  (Læst 2692 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Hanen er for meget!
« Svar #15 Dato: 22 Januar , 2010, 09:40 »
Jeg ved godt isolering ikke afholder en hane fra at gale .... det er LYDisolering jeg snakker om her *gg*

En kasse beklædt med æggebakker på indersiden og andet fyld ...eller stablede halmballer ????
Med venlig hilsen Søs

Offline Kaffka

• Bruger
« Svar #16 Dato: 22 Januar , 2010, 09:47 »
Citat:
"Måske er jeg bare sart fordi det er mange år siden jeg har haft egen hale"

Har du lige været inde og se Avatar???  *g *g *g
Mvh

Claus

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 22 Januar , 2010, 09:51 »
Nej nej nej
Nu får jeg nogle helt forkerte billeder af Johanne på nethinden <B

Hvad slags hale mon det er? Egern, rottweiler, australorps, hollandsk dværg, kat? *g *g

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 22 Januar , 2010, 10:04 »
Af samme grund har jeg udstationeret min gråstribede maran hane. Han galede så meget at jeg fik ondt i tæerne af at krumme dem.
Så Johanne jeg kan godt følge dig.
Men jeg kan også godt se at der mangler en hane til at holde styr på madammerne, de kan være nogle s.... imod hinanden ! Og så er de begyndt at træde hinanden  ::)
Måske skal du bare skaffe dig rugeæg når du har en skruk. Så får du ikke dårlige nerver over angsten for naboernes tålmodighed.
Hvis naboen først klager kommer det måske til at dreje sig om hele dit hønsehold.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #19 Dato: 22 Januar , 2010, 10:39 »
Årh i er så forudindtagede ;D hvad er der nu galt med at have egen hale ;D

Jeg har lige købt 3 orpington høner i går, så kan sussex'erne bare lægge æg. Men regner nu med at de første æg skal i en rugemaskine. Enten min egen eller andres.

Jeg bor op til en boldbane og en nedlagt skole + mark mod syd. Så det drejer sig om de naboer der bor til højre. Den første nabo er ikke typen der klager. Han bor vist mest nede på kroen ;)

Men hans naboer er undskyld udtrykket "rigtige" københavnere ;D
De har til gengæld nogle meget gøende hunde. Men derfor skal vi jo helst finde ud af det allesammen /o.

Går man ind med en bakke æg og spørger hvad de synes om skråleriet? (det kræver selvfølgelige æg...)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #20 Dato: 22 Januar , 2010, 10:46 »
Pas på hvordan du spørger ! Sæt nu du får et svar der er knap så rart.

Fortæl hellere at du godt selv er klar over at han galer meget men at du påtænker forbedringer for at løse problemet. Husker jeg ret at du skulle ha et "rigtigt" hønsehus ud i fremtiden ?
Som min mand siger, så er andres larm altid værre end ens egen.... Når jeg påpeger at mine klagende naboer larmer med deres status helvedes havemaskiner.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 22 Januar , 2010, 10:48 »
Det er en god idé af gå ind med en håndfuld æg, men jeg ville da ikke spørge til galeriet, bare give æggene og sige med venlig hilsen fra hønsegården  ;) ;)
Måske ved en anden lejlighed fortælle lidt om høns og om adfærd og om hanens betydning for adfærden. En anden god ting er at invitere dem eller allerhelst deres børn, hvis de har nogen ind og se kyllinger. På den måde kan mange problemer imødegås.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #22 Dato: 22 Januar , 2010, 11:32 »
Jeg forstår dig :) Havde en overgang 4 unge brødre siddende på en låge lige udenfor mit soveværelse (hvor vinduet er åbent om natten). De var blevet fornærmede over, at jeg havde sat nogle sække træpiller ind i deres afdeling (langt væk fra deres siddepind), og så duede det ikke længere at sove inde hos de andre. Alle havde en meget veludviklet trompet, og de gav koncert, hver eneste evige gang, de hørte en lyd eller så et lys! Det satte selvfølgelig gang i gamle Rasmussen inde i hønsehuset, og sådan kunne de holde hinanden i gang læææænge.

Jeg slagtede og forærede mig ud af problemet, men inden da havde jeg udtænkt foranstaltninger, der dels skulle tvinge dem indenfor, dels skulle dæmpe trangen til natkoncerter. Og det handlede simpelthen om at skærme dem mod lys, når det var mørkt. Jeg fik det aldrig prøvet af, men jeg oplevede, at det kvitterede med koncert, hver gang jeg eller naboen tændte et lys, de kunne se.
Johan Gadegaard

GKV

• Gæst
« Svar #23 Dato: 22 Januar , 2010, 12:26 »
Jamen så er denne løsning måske en ide for den kreative. Måske en hanestation er vejen frem til service for hønseejere uden hane? ;D

http://www.youtube.com/watch?v=pFXEtUFFgV0

VH Gunni.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #24 Dato: 22 Januar , 2010, 13:11 »
Hold da op !  :o
Det må jeg nok sige. Spændende indslag.

hoejberg

• Gæst
« Svar #25 Dato: 22 Januar , 2010, 13:31 »
Tror nu bare jeg lader høns og hane klare det selv  <G *f

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 22 Januar , 2010, 15:18 »
En tube er vel nemmere at sende med posten end rugeæg  :P
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #27 Dato: 22 Januar , 2010, 16:10 »
Jeg har svært ved at se formålet med det, eftersom hun siger, at hønen skal insemineres umiddelbart efter at hanen har afleveret sæden, for ellers dur den ikke, og så er det ærlig talt nemmere at lade dyrene klare det selv.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #28 Dato: 22 Januar , 2010, 16:31 »
Nej, hvis sæden skal sendes så skal den jo fortyndes i tilsættes nogle næringsstoffer, men hvem ved? Måske en dag er det muligt at få frostsæd fra en hane i USA eller Australien.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #29 Dato: 22 Januar , 2010, 16:37 »
Det er jeg da helt sikker på, Gunni. Man gør det jo allerede med sæd fra andre dyr.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk