Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: God æglægger og slagterace?  (Læst 8769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: God æglægger og slagterace?
« Svar #15 Dato: 18 Januar , 2010, 21:41 »
Godt forslag at tage på en udstilling og se dyrene "live", men hvis man ikke også benytter chancen for at tale med avlerne og spørge ind til racens egenskaber - som jo er det der bliver spurgt efter i denne tråd, så tror jeg let man kommer til at forelske sig i en særlig races udseende (som jeg gjorde det med Australorps på LU...) uden at tænke videre over de meget vigtige raceegenskaber.

Men stadig en god ide at tage til et par udstillinger og kigge (og spørge!)

Det var jo netop meningen at man skulle skabe sig lidt forkundskaber via Leksikon. Måske danne sig nogle ideer om hvad man kunne tænke sig af race/racer, og så gå ud og kigge på nogle levende eksemplarer for at se om de stadig er interessante. Det skader ikke at tale med, og få gode råd af, udstillerne, det er jeg enig i, men jeg er også sikker på at udstiller af race X,Y eller Z,  vil fremhæve netop hans/hendes races fortræffeligheder, og det selvom han/hun måske ikke har kendskab til andre racer.

Netop derfor vil det være en fordel at have dannet sig et forhåndsbillede af, hvilke racer man evt er interesseret i at få nærmere kendskab til, og så tage ud og se hvordan de tager sig ud i virkeligheden.
Mvh
Erik Andersen

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #16 Dato: 18 Januar , 2010, 21:43 »
Jeg tror i bund og grund vi er enige Erik...   ;)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Sebastian

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 19 Januar , 2010, 15:22 »
Jeg takker for de mange gode råd og forslag til racer, jeg vil prøve at kigge nærmere på det i leksikonet og hvis der kommer en udstilling nær ved, vil det da helt klart også være spændende.  :)

Mvh. Sebastian

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #18 Dato: 20 Januar , 2010, 07:58 »
Jeg takker for de mange gode råd og forslag til racer, jeg vil prøve at kigge nærmere på det i leksikonet og hvis der kommer en udstilling nær ved, vil det da helt klart også være spændende.  :)

Mvh. Sebastian

Der er en udstilling i Silkeborg her d. 30 / 31-01-2010, hvor du kan se adskillige racer. Det foregår i Lunden, men kik andetsteds her på forum, der står der beskrevet noget mere om udstilingen, og Silkeborg er jo ikke så langt for dig.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,7472.0.html
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.