Akvariegrus er knust granit, men jeg mener at grit er kalk? Så jeg vil mene at de skal have andet og mere end akvariegrus, granit indeholder ikke kalk
Johanne, nu svarede jeg jo altså kun på det der blev spurgt om, småsten til kråsen..
Selvfølgelig har du ret, hønsene skal altid have adgang til skaller, eller andet der indeholder kalk, så de kan danne deres æggeskaller, Og skaller kan til nød bruges til kråsen de dage hvor alt er fyldt med sne, men de skal gerne have lidt småsten.
Grit er vel en betegnelse for de småsten, der er nødvendige for at omsætte foderet i kråsen, skaller og kul osv er såvidt jeg ved ikke med i grit, men noget man ofte tilsætter. Grit står for mig til at være noget som er uopløseligt, almindeligvis, som sten er.
Kul og skaller er ikke uopløseligt.
Men vil da gerne at der er andre der byder ind, så vi kan få på det rene med, hvad Grit i virkeligheden står for, så vi snakker om det samme.Høns kan jo ikke spise når de ikke får skaller, så det er faktisk ret vigtigt at de altid har mulighed for at få skaller, det er lige så vigtigt som mad og drikke 
Det er stadig ikke skaller der gør, at høns ikke kan spise, det er småstenene, som maler føden nede i kråsen.
Her et klip fra vidensdatabase:
Efter kirtelmaven kommer MUSKELMAVEN (eller KRÅSEN). Da fugle ikke har tænder skal føden på et eller andet tidspunkt findeles. Det sker i kråsen hvor de muskuløse kråsevægge masserer føden og på denne måde findeler den. Fugle, der ikke piller den hårde frøskal af før de synker frøet, har brug for at æde småsten, som samler sig i kråsen og er med til at findele føden, før den fortsætter ud i tarmen. Fugle, der hovedsageligt lever af bløde frugter og/eller animalsk føde, har en mindre kråse.