Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: så langt så godt: kommet frem til at vi ska have silker men hva ellers  (Læst 7190 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ida

• Passiv bruger
Jeg vil give mortends ret - Plymouth Rock'er af race-udgaven er skønne, rolige høns og tilmed MEGET smukke at se på. Jeg vil lægge billeder ind snarest  :D
Mine 10 er hentet som daggamle kyllinger i Vestjylland omkring Bramming.
1.0 tålmodig handymand - heldigvis
2.0 skønne teenagere
1.0 plet-hest
0.1 pony til låns
0.1 dansk-svensk gårdhund
3.0 huskatte
0.1 græsk landskildpadde
10 stk kyllinger sort kobber maran

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
Hej Linda

Vi har haft silkehøns siden efteråret og er bare så glad for dem. Helt sikkert en god race til små børn, da de har et dejligt roligt temperament og hurtigt bliver meget tamme. Det valg vil du ikke fortryde!  Hvilke race du ellers skal vælge vil jeg ikke gøre mig klog på.

Jeg vil som Christina sige at der en del arbejde der skal gøres. Man skal også ofte have dem i hænderne og se efter bla. utøj og kalkben... og tænk på hvor meget tid det tager at komme omkring dem alle!!!

Jeg synes det er en rigtig god ide at have høns, men man skal ikke have flere end samvittigheden har det godt, over for de dyr man har anskaffet sig. - Måske en ide at starte i det små, så kan man altid udvide med tiden. For 3 så små børn kræver en del.....taler af erfaring ;) - Men jeg forstår så udemærket du har brug for en hobby, og høns er vidunderlige dyr og et godt valg *h

Mvh Anne Vibeke
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

pylle pylle

• Gæst

Offline pimhund

• Passiv bruger
Hej.
Vil lige slå et lille slag for Rhoede Island Red...
Købe 2 stk høner omkring start af æglægning da jeg startede. Og det har jeg ikke fortrudt. Man kan næsten ikke gå ud i "marken" uden at vælte over dem. De er virkelig "pågående" og tamme. Og vi har ikke gjort meget for at for dem sådan. Og så er de jo bare så flotte. Mahoni (?) røde og helt blanke i fjerene. Jeg skal dog ikke kunne udtale mig om deres slagtekvalitet (endnu) ;-)
God fornøjelse med de racer i vælger...  /o
 ;D
Mvh. Annemette
0.1 Barnevelder
0.3 dværghøns???
0.2 orpingtoner i bl. farve
1.1 gule orpingtoner
0.1 shetlænder
1.0 labrador
1.0 münsterlænder
2.1 dejlige børn
1.0 mand på polsk