Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Araucaneropdrættere i Danmark???  (Læst 3221 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Sv: Araucaneropdrættere i Danmark???
« Svar #15 Dato: 26 ſeptember , 2009, 23:57 »
Sådan nogle har jeg jo bestilt for læææænge siden   ;D ;D ;D

VH Gunni.

GKV

• Gæst
« Svar #16 Dato: 27 ſeptember , 2009, 00:17 »
Jeg glemte at tilføje at mindst een med to tufter skal der være, ellers gerne med skæg. <+ <E <D <D *l

VH Gunni.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 28 ſeptember , 2009, 14:38 »
Hej GKV.
Jeg er stadig med på en lille araucana klub , mest for hygge og bytte. ( info og fjekræ)
Avler regner jeg da med at blive , men absolut ikke under noget regi og med udstilling og mulige præmier for øje ( endnu da  :D ) mest af alt skyldes det sådan ca 3 ting : tid , uvidenhed og vrisne gamle mænd i DFFR. Det er rigtigt det lysner i DFFR , men " Rom blev jo ikke bygget på en dag ".    Måske landsudstillingen kan ændre på min opfattelse ?
Jeg har ikke noget ønske om mit fjerkræ skal være "ringe" , så dårlige eksemplarer må lade livet , men ikke i forhold til en eller anden "standard" som alligevel lader til at kunne vendes og drejes forskelligt afhængig af øjnene der ser - tag bare alle de læserbreve der er i det "grønne blad" omkring point eller snarere manglende point ( heraf : vrisne gamle mænd ) !
Jeg indrømmer gerne jeg endnu ikke aner et klap om point for dit og dat ( jeg skal nok få lært noget af det ), indtil da skriver jeg gerne om Houdini og co. og spørger senere om hvordan jeg kan ændre det ene eller andet ved dem.
Så jeg er med - ikke mindst fordi de der araucaner er en konstant glæde  :D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 28 ſeptember , 2009, 17:50 »
Nu er det altså ikke alle i DFfR som er gnavne gamle mænd !!

Det ville svarer til at konstatere at alle plejehjem er dårlige, alle institioner er dårlige og alle indvandere er forbrydere, for det er KUN det vi hører om i alle medierne.

Så kom ud af busken og deltag, rundt omkring og find ud af at der faktisk er rigtig mange flinke og hjælpsomme personer. Jeg kommer en del rundt og kender rigtig mange forskellige fjerkræ folk og de er alle meget flinke og hjælpsomme, hvis jeg har spørgsmål eller brug for hjælp.

Det er så nemt at skrive om alt det negative og få andre med på vognen om at sådan er det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

• Gæst
« Svar #19 Dato: 28 ſeptember , 2009, 19:41 »
Intet er nemmere end at klare andres sager, det være sig ægteskaber, økonomi og klubarbejde!!!! Jeg ved jeg har udtalt mig negativt ang. DFFR med hensyn til at standarden ikke er tilgængelig for ikke medlemmer. Jeg synes stadigvæk, at hvis man kunne slå den op, kunne mange skuffelser, som nye ejere af racehøns kommer ud for, blive forhindret.

Men derfra og så til at udtale mig om menneskene derinde i almindelighed, det kan og vil jeg ikke, for jeg kender dem ikke.

Mit indtryk er, at det kører lidt tungt og gammeldaws, ( a´la sådan har det altid været) men det vil jeg så nu prøve at finde ud af, om jeg har ret i. Forhåbentligt ikke.

Jeg melder mig ind i det nye år og hvis der er alt for meget, jeg synes der mangler, ja så må jeg jo til generalforsamling og prøve at få et ord indført og brokke mig der. Kommer man ikke til generalforsamlingen, synes jeg ikke man kan udtale sig. Det er der man har sin stemme og muligheden for at komme med forslag.

Man kan ikke sidde på sin r.. derhjemme og blot forlange, at andre uden vederlag skal bruge deres tid og ind imellem også penge, samt gøre deres bedste og så blot blive kritiseret. Så mister de fleste gejsten.

Jeg VIL vide mere om Araucaneren ned til mindste detalje, jeg VIL vide, hvad der er mere vigtigt for racen end andet, jeg VIL vide, hvilke ting der trænger til at gøres noget ved o.s.v. Jeg VIL prøve at blive så klog, at jeg kan råde evt. købere om, hvad det er de køber.

VH Gunni.

Og Linski, det var godt jeg lige gik tilbage, for at se, hvad jeg havde skrevet, for i går var dit indlæg bare blankt og jeg tænkte, at du mente at dette her var ikke værd at svare på, Tak for linkene de vil blive studeret i aften når alle dyrene er puttet.

VH Gunni.