Regulativet behandles imorgen på Teknisk Udvalgs møde.
Det gode er at krav om overdækning er væk, krav om mørklægning er væk og erstattet af et alternativ om lydisolering. Derudover så har kommunen indset at det ikke kan gælde i landsbyer.
Jf. vedlagte notat udarbejdet af Claus Vind Andersen, er der i Bekendtgørelse om miljøregulering af visse aktiviteter, nr. 1517 af 14. december 2006, ikke hjemmel til at regulere landsbyområder, der ikke er enten byzone eller sommerhusområde. Det må derfor vurderes at der ikke er lovhjemmel til at medtage landsbyafgrænsninger i gyldighedsområdet. ”Landsbyafgrænsning” fjernes derfor fra regulativets tekst.Dette er meget vigtigt og kan bruges i andre kommuner der har indført regulativer i landzone (Herning mv.)Desværre fastholdes at fugle skal fodres og vandes indendøre og ikke som FVST skriver under tag. Dette er særligt et problem for svømmefugle. Så skriver de også at høns skal være i hønsegård, men når kravet om overdækning er væk, så kan hønsegården omfatte hele haven...
Link til den fulde tekst
Bilag vedr. indsigelserEndeligt regulativ for hønseholdNotat om hønseregulativalle modtagne indsigelserHele argumentationen af Anders-Ole Sig Gjerløff virker meget søgt og et (fortvivlet) forsvar for det oprindelige forslag...Der er flere ting, men den mest iøjnefaldende er nok denne
Kravet om et tæt hegn i skel skyldes dyrenes tilbøjelighed til at skrabe og støvbade, det kan give store gener i form af støvskyer ind over naboens grund. Et tæt hegn kan også dæmpe støjen fra dyrenestore gener i form af støvskyer ind over naboens grund Jeg ved ikke om

eller

Men det er trods alt til at leve med det nye forslag. Jeg vil skrive en mail til politikerne i Teknisk udvalg og prøve at få demtil at lave §2, stk 3 og stk 5 om på mødet i morgen og samtidig undre mig over hvorfor de skriver
og områder som ved lokalplan er overført til boligformål eller blandet erhverv. når der ikke er sådan nogen i kommunen.
Men alt i alt, så

Det er blevet meget bedre og til at leve med.
Så både dette og i hanegalsagen fra Roskilde viser AT DET KAN NYTTE NOGET at protestere.
Link rettet