Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tag jer i agt mus!!!  (Læst 10892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #15 Dato: 27 August , 2009, 16:12 »
... og de flytter ikke ind i huset!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #16 Dato: 27 August , 2009, 19:18 »
Ja vores tager både frøer, firben og mus, :D Det er lidt ulækkert når de render rundt med dem. /3 og tanken om at de laver æg ud af dem.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #17 Dato: 27 August , 2009, 19:33 »
Mussetid, ja det tør siges, min hunkat fodre sine forkælde killinger med friske mus hver dag, eller rettere halve mus, resten får jeg, hvis ikke lige gårdhunden kommer og snupper resterne og knaser dem med lukkede øjne i bare nydelse yrk! <R
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #18 Dato: 27 August , 2009, 20:05 »
Det er rigtig Liski! mosegrise flytter ikke ind i huset, men de har det som mig, de elsker tulipaner!
Hilsen
Peter

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #19 Dato: 27 August , 2009, 20:24 »
Jeg er ikke klar over om jeg kan indsætte et klip der fylder 2mb. jeg prøver. Vores hund har taget 10 - 15 rotter sidste år. Den spiste ikke noget af dem, aflivede dem bare på mindre end 5 sekunder, umidelbart derefter brækkede den sig, hver gang. Alt overstået på 30 sekunder.
Nå, filen må ikke komme med. Den har kørt rundt til nogle smådyrsdyrlæger med en masse tilbagemeldinger på hvorfor den brækkede sig. Der var mange bud.
I år har vi ikke haft nogle rotter, desværre, nu kommer hunden jo ud af træning.
Hilsen
Peter

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #20 Dato: 27 August , 2009, 21:00 »
Jeg ville altså også brække mig, hvis jeg havde aflivet en rotte med tænderne!!!  /3

Vores killinger er blevet råfodret med deres særdeles musefarlige mor - jeg talte mindste 15 mus på 3 dage.

Vores store hankat tager rotter - og harekillinger! hvis der skulle kommen nogen forbi...
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #21 Dato: 27 August , 2009, 21:22 »
Peter, hvis du gerne vil indsætte et videoklip, kan du uploade det til tinypics, og så kopiere linkadressen og sætte ind her.
http://tinypic.com/
Husk at sætte prik i cirklen ud for video. Det tager lidt tid, men når filmen er uploaded kommer der i venstre side en mulighed for at "Grab your code", her skal du vælge: IMG Code for Forums & Message Boards, kopier det og sæt det ind i den besked.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #22 Dato: 27 August , 2009, 22:38 »
Vores hunkat kommer jævnligt og lægger en mus til os, indendørs. Der er ingen tvivl om at hun kommer og lægger dem som en 'gave' til os. Hun spiser selv masser af mus, men dem hun kommer og lægger til os har hun blot aflivet, aldrig bidt af. Det er jo meget sødt af hende, selvom vi ville foretrække at hun holdt dem udenfor.
Og da hun kan se at de altid forsvinder, formoder hun vel at vi sætter pris på hendes små gaver. :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #23 Dato: 27 August , 2009, 23:00 »
Da min mor for en del år siden var på en seriøs slankekur med grøntsager og meget lidt af andre ting, iagttog hendes siameserkat hende i et par dage - og begyndte så at levere en mosegris ved siden af køkkenvasken ca. en halv time før hvert måltid :o. Da slankekuren var slut, ophørte "kosttilskuddet" gudskelov  ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #24 Dato: 27 August , 2009, 23:08 »
Min ene hunkat, Debbie, kommer også jævnligt ind med nyfangede *lækkerbidskner*... Lige fra mus, henover rotter, mosegrise og en enkelt gang en agerhøne... Og når hun kommer med dem, miaver hun på en helt bestemt måde, og gaverne er uden tvivl til MIG :-\
Da hun kom med en den anden dag, sad jeg i stuen og ammede, og Inge, fast inventar, var her... Debbie miavede sit * så er der guf mor* og blev VED! Hun sad i køkkenet, vi i stuen... Inge gik ud og roste byttet... Debbie fortsatte med sit Miav i henved en halv time,og først da sønnike havde spist, jeg havde lagt ham og kom ud og sagde det var en *fin mus* hørte hendes miaven op, til gengæld fik jeg demostration af hvordan man lige ondulerer sådan en... Hvorefter hun lystigt gnaskede den i sig  ;D
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #25 Dato: 27 August , 2009, 23:09 »
Ja, Peter, men de elsker den modsatte ende af tulipanerne - går jeg da ud fra  ???  du spiser vel ikke løgene  ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #26 Dato: 27 August , 2009, 23:34 »
Det er rigtig Lise, men i løbet af vinteren kan mosegrisene godt ha' flyttet rundt på mange tulipanløg, de samler lidt til huse.
Jeg hverken spiser, eller rører ved tulipanløg! Det er det eneste jeg er overfølsom over for !!!
Marianne Vedel. Jeg har fulgt din anvisning, men forummet her æder den ikke. Jeg har så sendt den på en mail til dig, så måske kan du.
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #27 Dato: 28 August , 2009, 08:32 »
Her har vi så Jill, Peter Aggers hund.
Jeg ville nu også brække mig  /3 hvis jeg havde bidt i en rotte *f

View My Video
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #28 Dato: 28 August , 2009, 09:52 »
Ja ja - Houdini og co. står heller ikke tilbage her  :D

Nu har bønderne jo været i gang med høst , plov og harve , hvilket har resulteret i den årlige overfladerotte vandring  :P

Dem nappede Houdini og co. efterhånden som de troede sig i fred fra bøndernes landbrugsmaskiner , ind i garagen og ind i hønsenes "soveværelse" - hvor de mødte 8 stk araucana og et stk silkehøne : larm og gooooork hak og hak ...  ;D

Katten tog sig af 4 stk. ( mig bekendt ) , rottebekæmpermanden har været her et par gange hos os og de nærmeste naboer : ikke flere tegn på rotter i Præstbro og nærmeste omegn  ;D

Så en stor tak til Houdini og co. - vores og naboernes katte og hunde ... De havde selv klaret det værste inden rottefængeren kom  /o

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Tag jer i agt mus!!!
« Svar #29 Dato: 28 August , 2009, 21:24 »
Sjov video - hvis man ikke lige er mosegris, altså.  ;D  Jeg føler også med flatteren.  <R

Det er da skæbnens ironi, at netop du, Peter, skulle være allergisk overfor tulipanløg.  ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk