Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING  (Læst 59209 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #135 Dato: 11 August , 2009, 20:32 »
for han havde faktisk klaget over alt og medsendt skitser og tegninger og billeder.

Det er jo nøjagtigt samme krakilske måde min nabo har opført sig på, han har jo stået og fotograferet ind i min have.....
Der er simpelthan ingen grænser for hvad folk tror at de kan tillade sig !
Det skal nok gå imorgen Lisbeth, du er jo et fornuftigt menneske der kan tale pænt og sobert.
Men jeg føler med dig at du skal trækkes med sådan en gnavpot, det kan desværre fylde meget i en, når man bor ved siden af et menneske der påvirker ens glæde ved hobbyen.
« Senest Redigeret: 11 August , 2009, 22:05 Fra Lene, Rungsted »

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #136 Dato: 11 August , 2009, 21:45 »
@Lene

Hverken min mand eller jeg er så diplomatiske som din mand er. Jeg skal nok opføre mig yderst diplomatisk og venlig og samarbejdsvillig når hun er her fra kommunen. Jeg er nu egentlig ikke så nervøs for hende, for hun lød nu ret sød.
MEN mht. min nabo, så har han sammen med klagen indgivet krigserklæring.
For det første har han udtalt til kommunen "hvad skal sådan en byboer også ude på landet" - dermed hentydet til at fordi jeg er født og opvokset ved København, så har jeg ikke noget at gøre herovre.
Dernæst vil jeg sige, at har han stået og taget billeder over hegnet ind i vores have, så bliver han politianmeldt for det er ikke tilladt.
Ved godt at nogle herinde så vil sige, at så får vi jo aldrig et tåleligt naboskab med ham, men jeg er sådan set ligeglad. Han kunne ikke sige mig mindre. Ønsker intet naboskab med ham og han har givet bolden op, så nu skal han bare selv passe på om han overholder reglerne  ::) Igen jeg ved godt at jeg burde holde mig for god til at synke ned på hans niveau, men man kan også blive provokeret for meget.

@Til jer alle sammen.
Tusind tak for jeres opbakning og medfølelse, det gør "krigen" lidt nemmere.
Skal nok fortælle jer herinde i morgen om hvordan det går  ;)
« Senest Redigeret: 11 August , 2009, 21:51 Fra LisbethPilkjær »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #137 Dato: 11 August , 2009, 22:00 »
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #138 Dato: 11 August , 2009, 22:05 »
Jeg synes du skulle hilse hende den søde dame fra os alle og sige at vi bakker dig op!  :)
Mvh Marianne

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #139 Dato: 11 August , 2009, 23:40 »
Nogen mennesker har bare for meget tid!

Tror snarere at disse mennesker har for lidt meningsfyldt indhold i deres liv.

Igen jeg ved godt at jeg burde holde mig for god til at synke ned på hans niveau, men man kan også blive provokeret for meget.


@ Lisbeth
Det skal du ikke betragte som at du synker ned på hans niveau. Du har nogle rettigheder omkring privatlivets fred og dem skal du selvfølgelig holde fast på. Det ligner da ikke noget at gå og tage billeder ind i andre menneskers haver uden først at spørge om lov.

Vi er mange der er med dig hele vejen.

Pøj pøj.
Mvh
Erik Andersen

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #140 Dato: 11 August , 2009, 23:50 »
  /o jeps det skal nemt gå, vi  *k alle sammen for dig
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #141 Dato: 12 August , 2009, 06:32 »
Håber da virkelig, din nabo kan blive sat på plads af kommunen, så han kan forstå i bor i landzone og meget gerne må have jeres høns.

Jeg forstår udemærket, i ikke vil finde jer i han går og fotograferer ind til jer.

Så held og lykke med kampen herfra.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #142 Dato: 12 August , 2009, 07:12 »
Lisbeth
Det skal nok gå, ham gnavpotten får sikkert at vide, at han ikke har ret i sin klage.
Jeg  *k for at han kommer til fornuft eller flytter til byen.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

hoejberg

  • Gæst
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #143 Dato: 12 August , 2009, 09:02 »
Selv om vi alle ved det nok skal gå godt i dag, venter vi vist alle spændt på at høre hvad " den rare dame" har at sige om jeres nabo. Håber han snart flytter :P

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #144 Dato: 12 August , 2009, 10:16 »
Jeg håber det kommer til at gå jer godt i dag Lisbeth. Så godt at i ikke behøver tage yderligere skridt for at beholde jeres høns.

Mht. naboen; så er der bare nogle mavesure indfødte. De kan ikke tåle de rådne københawnere flytter ud  ;)
Men det slag han får senere er nok rigeligt.
Så gem politianmeldelsen, det er altid rart at have noget til en anden god gang. Det kunne jo være at han blot med en reprimande fra kommune indser at slaget er tabt og i faktisk er ok naboer.
Hilsen Susanne

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #145 Dato: 12 August , 2009, 15:04 »
Så har kommunen været her  ;D

Vores nabo får nu besked fra Svendborg Kommune om, at der ikke er hold i hans klage.
Vi skal bare sørge for at holde os under de 30 stk. fjerkræ og skulle vi se spor af rotter skal vi huske at melde det til kommunen (hvilket vi jo ville alligevel, da vi godt er klar over at vi har anmeldelsespligt).
Hun synes ikke der er nogen lugtgener, gødningen har vi en mindre stak af i det fjerneste hjørne fra vores emsige nabo og den er iblandet jord og med plastik over. Foder er opbevaret i fodertønder og der er pænt og rydeligt omkring hønsegårdene og ved hønsene.
Skulle gerne indenfor nærmeste fremtid få på skrift, at der ikke er noget at komme efter.
Svendborgs Kommunes største problem i den her sag er, at manden ikke vil tro på, at vi bor i landzonen. Han påstår han har kort der viser det modsatte ::)

Hende der var her i dag har faktisk været med til at lave det regulativ, som ER blevet vedtaget i mandags. Jeg påpegede overfor hende hvad vi har snakket om herinde, men hun og de andre er mest fokuseret på at der skal være regler som kan skåne dem inde i centrum og det ikke altid er sådan at man kan være fair overfor alle, men at folk dog har mulighed for at søge dispensation.
Et eksempel hun kom med var, at der er nogen nede i Svendborg By, centrum, som har  påfugle fritgående. De larmer og render i naboens have og ski... og naboen har små børn. Desuden har de også haft en klage over en mand, igen i Svendborg centrum, som altid (dvs. i 30 år) har haft sine høns gående frit. Naboen har så nu klaget over at hønsene også færdes i vedkommendes have, men manden der klages over vil overhovedet ikke samarbejde.
Foreslog hende, at man kiggede på f.eks. parcellens størrelse når man skulle bestemme antallet af tilladte fjerkræ, i stedet for at skære alle boende i byzone over en kam, men hun virkede nu ikke helt lydhør /d

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #146 Dato: 12 August , 2009, 15:22 »
Den første del var jo dejligt! Bortset fra, at det er træls, når ens nabo er en...

Den anden del er jeg godt nok lidt træt af at høre... Har jo stadig noget mere fjerkræ i byzone og har ikke fået svar på den mail, jeg sendte til kommunen ang. dispensation mv.

Æv

hoejberg

  • Gæst
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #147 Dato: 12 August , 2009, 15:28 »
Super godt til jer ;D Jeg tror da også de fleste hønse hyggere kan holde det på 30 stk høns eller under. Vi har pt. 21 høns, hane og kyllinger i alt. Kan godt se der måske kan blive et problem for dem der avler.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #148 Dato: 12 August , 2009, 17:43 »
Jeg har det rimelig fint nok med hvad kommunen har bestemt, ville jo være et skarn hvis ikke. Men jeg har det faktisk rigtigt skidt over det med naboen og nu begynder han sgu også at true os.
Christian har lige været omme for at banke nogle beslag på lågen for at han ikke bare skal komme rendende herind. Så kom idioten farende ud og skabte sig og sagde at det måtte Christian ikke og at han nok skulle få brækket de to volierer ned, han kendte nogen der sagtens kunne hjælpe ham.
Inden det sidste skete, havde jeg talt med landbetjenten og forklaret ham, at der uden vores vidende var blevet taget billeder ind i haven og taget mål af vores bygninger. Han sagde at han ville tage fat i ham og høre hvad det lige var der foregik. Har så nu lige ringet til ham igen og fortalt, at han nu begynder med trusler. Tør jeg vende ryggen til min have og elskede høns nu. NEJ
 :'( :'( :'( Jeg har det bare så skidt.
Hvordan kan man være sådan en skid overfor andre mennesker ???

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING
« Svar #149 Dato: 12 August , 2009, 18:40 »
Man kan desværre være psykisk syg på mange måder...

Hvis hønsene skal have asyl til der falder ro på, så sig lige til.
Naboerne her siger, at de vil ikke klage over Hr. Brakels hidsige røst, fordi "vi larmer jo også hele tiden!".

Sender dig et stort knus og en masse muntre vibrationer. Mod galninge er man desværre en lille smule forsvarsløs.

Knus
Tine