Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp!!! Har fået en gæsling. Hurtig svar please. NU MED BILLEDER PÅ SIDE 2  (Læst 10240 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

amalie

  • Gæst
Sv: Hjælp!!! Har fået en gæsling. Hurtig svar please
« Svar #15 Dato: 03 Juli , 2009, 16:39 »
Tak for svar alle sammen  ;)

Hun er ikke gået ud endnu med ungen. Tror det er fordi der er en høj kant(20-25 cm) de skal hoppe op på for at komme ud. Jeg har prøvet at lave en rampe, så de måske kan gå op med ungen. Ellers har de masser af vand, starter foder og frist græs som jeg plukker flere gange om dagen til dem. Ungen virker meget frisk, så tror da det går som det skal. Men det er muligt hun venter på, at der klækker flere æg.

Jeg har taget et par billeder. De blev ikke så gode, da det var med fare for at blive hakket af både moderen og faderen  :D


« Senest Redigeret: 04 Juli , 2009, 18:58 Fra amalie »

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Det er okay billeder, Amalie.  Det er en sød lille familie.  *p

Bor de andre dyr også hos jer?
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Nåååååååååååååååårh!!!!! *p Ej, dét er godt en kær bette en!! *p Ej, jeg synes stadig det er så sjovt at du intet anede om det, før den pludselig stod der, og du så blev helt chokeret!! *g Hvilke tanker gik gennem dit hoved dér?

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Forresten...hvis du bruger det link der er nederst, efter du har uploadet dit billede, så kan man se billederne direkte. Det er den der hedder "IMG Code", og så ser billederne sådan her ud:



*b

amalie

  • Gæst
Liski: Ja det gør de. Havde helt glemt de gamle billeder ;D. De sidste er fra engang min steppevaran havde fået et mystisk sår, som jeg ikke vidste hvad var. Jeg troede det var noget svamp, men fandt så ud af at det var en pig på det bark i dens hule, som den hele tiden stak sig på. Det helede fint, da jeg fandt synderen og fjernede piggen.

Christina: Ja jeg blev først ret glad og meget overrasket over at det lykkedes dem efter 5 år, men så bredte panikken sig da jeg jo ikke havde forberedt noget og ikke vidste om de selv kunne passe den.

Mht billederne havde jeg helt glemt det andet link. Tak for tippet, det gør det hele lidt mere overskueligt.


Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
for mig ser det ud som om hun stadig håber resten af æggene vil klække, måske du skulle prøve at fjerne dem, så kan det være hun går ud? Jeg kender intet til gæs, men det ville jeg forsøge hvis det var mig.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

amalie

  • Gæst
Her i dag har jeg jaget dem ud. Så nu går de på græs. Det virker de ikke til at have noget imod, men ungen skal nok have hjælp til at komme ind igen til aften  :D
 Går og prøver at tage mig sammen til at fjerne de resterende æg  :-\