Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu har jeg brug for hjælp med mine vagtler  (Læst 3587 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nu har jeg brug for hjælp med mine vagtler
« Svar #15 Dato: 20 Maj , 2009, 12:50 »
Berit, du bliver da nødt til at komme med nogle billeder!!! :D

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #16 Dato: 20 Maj , 2009, 14:23 »
I kan tror i skal få billeder, men der skal jo lige komme noget at tage billeder af, men jeg tager nok et hvor en af dem ligger på reden, idag er 3 døgn  *y *y *y
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 20 Maj , 2009, 16:49 »
Sådan opfattede jeg heller ikke din bemærkning, Bjarne, men min familie driller mig tit med at jeg ikke kan lade være med at fortælle/belære om stort og småt, som på forunderlig vis ligger og rasler rundt på øverste etage. så får jeg lige at vide "du er altså ikke på arbejdet nu" (jeg er lærer).
Jeg er også en af den vist nok sjældne art, der læser brugsanvisninger, og der har jeg også altid haft stor glæde af.
 :D :D :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 20 Maj , 2009, 16:57 »
@Marianne, det er en erhvervsskade. ;D
Hele min familie er skolelærere (undtagen altså mig) og de lider af samme syndrom. Når man først har vænnet sig til det, begynder man at nyde, at der er nogen, der gider sætte sig ind i alt, og som man bare kan spørge bagefter ;D

Forbered dig på, at det vil blive udnyttet ;D

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #19 Dato: 20 Maj , 2009, 18:18 »
Ja så har jeg billede af en rugende hane, jeg synes det er ham der ligger mest på reden synes jeg.  :D
Hilsen

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #20 Dato: 20 Maj , 2009, 20:23 »
Hvis du får kyllinger hos dine hvide Bob Whitevagtler er jeg 100 % sikker på at du er den første i Danmark der har haft et par hvide til selv at ruge og passe kyllingerne. Jeg har haft hvide til at gå ved alm. Bob Whitevagtler, men de har aldrig selv ruget og passet kyllingerne. Tidligere har der været 2 par på Sjælland, men den ene høne døde og de andre blev solgt og jeg ved ikke hvor de kom hen efterfølgende. Så den hvide Bob White er meget sjælden i fugleholdet, så der er lidt mere i det end blot at få kyllinger af dem.

Jeg kunne godt tænke mig en samlet artikel om dit opdræt i drivhuset på et tidspunkt. Hvis jeg måtte bruge den forskellige steder til pr. for drivhusvagtler, da vi i den grad mangler artikler om opdræt af vagtler i drivhus. Selvfølgelig underetter jeg dig om hvor vidt en evt. artikel kommer.
I har alle lavet en utrolig god beskrivelse af de fornøjelser i har haft med jeres vagtler, samt i har gjordt en del mere ud af det end de fleste erfarende fuglefolk ville gøre. Største parten af fuglefolkene har den opfattelse at de kan leve af affaldsfoder fra de andre fugle. Af samme grund får de sjældent noget ud af deres vagtler.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #21 Dato: 20 Maj , 2009, 20:47 »
Ej, hvor vildt! Berit bliver en kendis!!!!!! *p

Ih, hvorfor var det dog også kun en drøm, med dé skælvvagtler!  <W  :D

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #22 Dato: 20 Maj , 2009, 21:29 »
Bjarne jeg håber jo selvføleligt på kyllinger, og de ruger stadig, og ja du må gerne bruge det du kan bruge, jeg er jo super glade for mine vagtler, jeg er ikke sikker men jeg tror at det de ruger er at de har fred for mig næsten hele dagen, jeg kommer om morgen sørger for frisk vand og mad + grønt og div insketer, så åbner jeg døren lidt så de ikke bliver stegt, men ellers får de fred, jeg sidder der lidt om morgen og nyder deres lyde, og bare det at se dem og deres adfræd er en fornøjelse i sig selv.  :D
Hilsen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #23 Dato: 20 Maj , 2009, 22:27 »
Undskyld, det var ikke meningen at lyde bedrevidende, men jeg er jo sådan indrettet, at jeg læser og læser, når jeg starter på noget nyt, og så rasler al den viden rundt i mit hoved i en skøn blanding. Sommetider popper der de mest mystiske bidder af viden op *f

Søde Marianne, det var udelukkende kærlig ment at jeg skrev at du er checket i din vagtel viden....
Syntes simpelthen at det er så sjovt at vi har udvidet vores hønse interesse til også at omfatte vagtler.... med dertilhørende kryb og larver  *e
Je har intet imod at folk beriger andre med deres viden, Tænk hvad vi ellers kan gå glip af.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 21 Maj , 2009, 06:53 »
Lene, det var bestemt heller ikke negativt opfattet, det du skrev, men som jeg forklarede, kan jeg være slem til at blive alt for docerende  *f, så jeg skal sådan tage mig i det.
Ja, det er skønt, at vi har fået de vagtler med på repertoiret også; jeg bliver i så godt humør, når jeg kikker til mine, de er så søde og tillidsfulde, og de har så mange søde lyde. Det er også sjovt at studere deres adfærd.
Det er da helt vildt, hvis Berit får kyllinger med sine, vi må allesammen *k for at det går godt!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #25 Dato: 21 Maj , 2009, 11:21 »
Altså har jeg nu forstyrret dem for meget for at se om de stadig ruger, for idag synes jeg ikke de er på reden, de har ellers ligget fast i 4 dage øv, ja men jeg må jo tage det stille og roligt, og se hvordan det kommer til at gå,  ;)
Hilsen

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #26 Dato: 22 Maj , 2009, 07:51 »
Uuuuh hvor er det ærgeligt, mine vagtler virker så forskræmt de sidder i hvert sit hjørne, idag kunne jeg ikke finde den ene men til sidst fandt jeg den godt trykket i et hjørne, hvad mon der er galt ?
Hilsen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #27 Dato: 22 Maj , 2009, 08:58 »
Har du haft torden og kraftig regn ?
Det lyder bare vanvittig højt i et drivhus.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 22 Maj , 2009, 09:39 »
Mine virker også lidt utrygge i dag, måske fordi der var et grimt haglvejr i går aftes  :(
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #29 Dato: 23 Maj , 2009, 17:01 »
Vil lige høre, jeres vagtler fløjter de også meget høj, vi stod på altanen og pludseligt kom en lyd fra en fugl som vi ikke kendte, men da den kom igen kunne jeg se det var en af vaftler der strakte sig og gav lyd, hvor er det en skøn oplevelse.  :D
Jeg har så været ond ved dem idag, jeg har fjernet alle æggene, for de havde jo ruget i 4 døgn, så jeg synes de må starte på en frisk omgang  ;)
Hilsen