Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: fugtighed i rugemaskine  (Læst 17034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
Sv: fugtighed i rugemaskine
« Svar #15 Dato: 09 Marts , 2017, 13:57 »
har brugsanvisning, men den siger intet om noget egenlig kun at den er udstyret med div alarmer der hyler ved for høje og lave udsving, der står intet om hvordan man udbedrer fejlene, andet end man kan trykke på en knap så sirenen stopper...den er lidt mangelfuld ,vist mere en brugsforvirring

Det lyder godt nok træls (for nu at holde det på jysk) - der må nogle på banen, der kender den specifikke model ...
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline tenna1972

• Passiv bruger
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
« Svar #16 Dato: 09 Marts , 2017, 14:02 »
jeg er vist nødt til bare at tage chancen og køre uden vand de første 18 dage hvor hygrometeret står på 30, de sidste 3 dage inden klækningen må jeg bare være over maskinen hele tiden og dosere halve tsk vand.har overvejet at kontakte producenten, men tror ikke de kan hjælpe,tror rådene herinde er bedre
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat

Offline tenna1972

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 09 Marts , 2017, 14:05 »
det underlige ved det her er også at når hygrometer viser 90 plus, så er der ingen dug overhovet i maskinen, det kan man vel forvente ved så høj fugtighed?
indehaver af:
1,3 blå maran
0,1 alm huskat

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #18 Dato: 09 Marts , 2017, 14:42 »
Jeg ruger uden vand, og siden jeg begyndte på det har jeg ikke haft nogle problemer med at ruge kyllinger ud, så det vil jeg anbefale, det skal dog siges at jeg kun ruger æg fra store racer,mindre æg skulle vist være mere udsat for udtørring
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #19 Dato: 09 Marts , 2017, 14:49 »
det underlige ved det her er også at når hygrometer viser 90 plus, så er der ingen dug overhovet i maskinen, det kan man vel forvente ved så høj fugtighed?
Enig - det lyder ret underligt - nu står min maskine (en madam-blå) godt nok ved en rumtemperatur på 15 grader men jeg kan overhovedet ikke se ned i maskinen for kondens med mindre jeg lægger noget isolerende over (og det sparer jo så også lidt på strømmen) når fugtigheden ligger på 80%
Mvh.

Morten

3,6 sølv brakel

Samt
1,3 islænder

Offline tenna1972

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 09 Marts , 2017, 14:54 »
jeg har nu fat i producenten, jeg tror de bestemmer sig for at der er en fejl 40 på den,det håber jeg da...det er også store æg fra maran og farverolles jeg skal ruge...hvis jeg ikke får lev en ny maskine prøver jeg som du skrev med helt uden vand henrik
indehaver af:
1,3 blå maran
0,1 alm huskat

Offline tenna1972

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 12 Marts , 2017, 22:51 »
som afslutning på tråden kan jeg oplyse at jeg fik en ny maskine, og den duer....
indehaver af:
1,3 blå maran
0,1 alm huskat

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #22 Dato: 13 Marts , 2017, 08:21 »
som afslutning på tråden kan jeg oplyse at jeg fik en ny maskine, og den duer....

Dejligt :) Så er det bare i gang med æggene :) og fedt, at du melder tilbage :)
Mvh.

Morten

3,6 sølv brakel

Samt
1,3 islænder

Offline Tanja D.

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 05 April , 2017, 00:17 »
Tenna1972, jeg er lidt nysgerrig hvordan det går med din rugemaskine, da jeg selv lige har bestilt en af samme slags hos Land og Fritid :). Er bange for om det er noget "kineserhalløj", som så mange skriver dårligt om  :-\ eller den virker. Det er min første rugemaskine :)